Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS stoomlocomotief serie boeken
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 22:45:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 22:39:13
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 22:21:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:56:58
Gewoon wat busfoto's
door
Huup
Vandaag
om 21:49:38
oud philotrain nummering systeem
door
orientexpress
Vandaag
om 21:38:50
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 21:34:33
Laadstation noodsluitseinlantaarn
door
Thom
Vandaag
om 21:33:46
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:24:40
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
moonlicht
Vandaag
om 20:53:32
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Paulus
Vandaag
om 20:51:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
Vandaag
om 20:40:54
Roco Plan T
door
henk
Vandaag
om 20:16:55
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag
door
Robvl
Vandaag
om 19:33:57
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
Rody v. G.
Vandaag
om 19:18:45
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel.....
door
Josephes
Vandaag
om 19:05:56
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 18:51:55
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Huup
Vandaag
om 18:37:17
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Rody v. G.
Vandaag
om 18:34:34
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 18:32:08
wisselaandrijving MTB
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:24:02
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 18:12:37
Sfeer op je modelbaan
door
Prutsert
Vandaag
om 18:05:06
Fleischmania Nostalgia
door
Besselspoor
Vandaag
om 17:43:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 17:02:48
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling?
door
VictorPM
Vandaag
om 15:10:08
Nachttreinen Oost Europa
door
ns.1200
Vandaag
om 15:05:42
20 jaar BNLS
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:04:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:50:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
tijgernootje
Vandaag
om 14:42:02
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Meer vermogen op N-baan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Meer vermogen op N-baan (gelezen 3734 keer)
ReesCees
Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
«
Reactie #15 Gepost op:
23 July 2007, 22:45:25 »
Schroefconnectoren??? er zitten 9 speciale aansluitklemmetjes bij één decoder (8 voor de wissels en één voor de voeding).
Kees-Jan
Gelogd
1op160
Offline
Berichten: 355
Re: Meer vermogen op N-baan
«
Reactie #16 Gepost op:
23 July 2007, 22:51:03 »
Bedankt Kees-Jan en Wim
Ik ben naar aanleiding van jullie tips nog even verder gaan zoeken...
Heeft iemand ervaring met een: "Tams S-88 terugmeld module"
http://totaltrain.nl/product_detail.php?id=6333&cat=463&mcat=1&pagenum=14
Gelogd
https://www.1op160.nl
- Modelbaan in schaal N
https://www.youtube.com/@1op160/videos
- YouTube kanaal
https://cults3d.com/en/users/1op160/3d-models
- Cults 3D - 3D print modellen
Dave van der Locht
Offline
Berichten: 1064
Re: Meer vermogen op N-baan
«
Reactie #17 Gepost op:
23 July 2007, 22:52:08 »
Ah ok, ik zag die afbeelding op de website en ik dacht: Nee toch, kan toch niet waar zijn dat ze 'bezuinigen' op fatsoenlijke connectoren.
Groetjes,
Dave
Gelogd
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.
ReesCees
Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
«
Reactie #18 Gepost op:
23 July 2007, 22:55:53 »
Michel,
Ga eens zoeken op het forum over alle voors en tegens van de S88. Wim heeft er al veel over geschreven. Zijn voorkeur gaat uit naar iets anders omdat de storingen bij de S88 vaker voor kunnen komen. Ik ben dwars (haha) en ga het met S88's proberen (gebruik de Viessmann 5233 omdat ik 2 rail gebruiker ben).
Kees-Jan
Gelogd
GerritM
Offline
Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
«
Reactie #19 Gepost op:
23 July 2007, 23:07:22 »
Het kan zijn dat de foto van de Roco wisseldecoder niet duidelijk genoeg is, maar ik zie geen aansluiting voor aparte voeding van de wissels.
De Lenz LS150 heeft dat wel en kan 6 wissels aansturen, de prij ligt rond 40 Uero.
Groet Gerrit
Gelogd
H0, 2-rail DCC, Lenz
ReesCees
Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
«
Reactie #20 Gepost op:
23 July 2007, 23:17:08 »
Aan de zijkant zit de aansluiting voor de voeding van de decoder (J en K).
Dat is net zo'n soort aansluiting als de aansluitingen van de wissels.
Ja en dan is de Roco ongeveer 8,3 cent per wissel duurder dan de Lenz
Even uitrekenen hoeveel wissels, seinen en andere magneetartikelen je in totaal hebt en dan precies de juiste hoeveelheid aansluitingen kopen.
Kees-Jan
«
Laatst bewerkt op: 23 July 2007, 23:18:46 door Kees-Jan. Reden: kees kan niet rekenen
»
Gelogd
GerritM
Offline
Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
«
Reactie #21 Gepost op:
23 July 2007, 23:36:07 »
Ja dat is de aansluiting J-K voor je digitale voeding vanuit je booster en geen aparte aansluiting om de spoelen van de wissels apart te voeden. En ik begreep dat je dat juist wil gaan doen om je booster minder te belasten.
Groet Gerrit
Gelogd
H0, 2-rail DCC, Lenz
ReesCees
Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
«
Reactie #22 Gepost op:
23 July 2007, 23:41:01 »
GerritM,
Lees even terug in dit draadje wat Klaas schreef over wissels en decoders.
staat de M voor (M)obach?
Kees-Jan
Gelogd
GerritM
Offline
Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
«
Reactie #23 Gepost op:
23 July 2007, 23:47:14 »
Ik begrijp daaruit dat je van het plan voor aparte voeding bent afgestapt, dan is het ook niet meer van belang.
Nee de (M) staat voor Meijerman.
Groet Gerrit
Gelogd
H0, 2-rail DCC, Lenz
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Meer vermogen op N-baan