Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€35.00
Per saldo:
€-215.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 11-09-2023
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Dick55
Vandaag
om 18:49:05
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking
door
Martijn
Vandaag
om 18:48:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 18:26:32
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 18:20:35
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:15:05
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen?
door
Bram w
Vandaag
om 18:00:59
Verlichting Roco Blokkendoos (Sneak preview)
door
De eerste Ivo
Vandaag
om 18:00:29
Marklin/Trix koploper
door
Martijn193
Vandaag
om 17:56:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
hrp
Vandaag
om 17:55:56
Het eiland Doodstil in H0 <0,5m2
door
Noordernet
Vandaag
om 17:42:19
C 7401/5 BTD deel 5 1972 Bedrijfsgegevens voor de Treindienst
door
Hans Reints
Vandaag
om 17:41:29
Testdiorama
door
Cyril Mariën
Vandaag
om 17:29:50
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
hrp
Vandaag
om 17:23:36
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
the_gold
Vandaag
om 17:18:08
Storing op mijn Multimaus.
door
henk
Vandaag
om 16:50:02
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 16:27:52
PB Models Herfstnieuwtje 2023
door
Lolke Bijlsma
Vandaag
om 16:23:16
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:12:26
Nieuwe Noorse baan : Nordlandsbanen: Hell Stasjon - Polarsirkelen
door
hansberekvam
Vandaag
om 16:04:55
Arcomora: ARLOCO bezetmelder
door
Overet
Vandaag
om 14:28:21
Overloopwissel in iTrain (i.c.m. Dinamo)
door
Josephes
Vandaag
om 13:53:30
Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
door
Erik
Vandaag
om 13:42:26
Rondom Charlois
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:33:23
Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
door
Robert39
Vandaag
om 13:27:22
NS-200 Sik. Bouwproject in Spoor- 0 en Spoor-1.
door
FritsT
Vandaag
om 12:17:50
Piets Pieck Plein
door
Voorschot
Vandaag
om 12:15:28
Ronald bouwt aan een echte Micro Layout! (H0 0,3m2)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:54:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:22:37
Dönsdorfer Bauberichte
door
Basilicum
Vandaag
om 11:11:59
Doornvliet
door
cor_b
Vandaag
om 11:11:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Station Eibergen - Digitalisering
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
...
6
7
[
8
]
9
Omlaag
Auteur
Topic: Station Eibergen - Digitalisering (gelezen 25030 keer)
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #105 Gepost op:
27 december 2013, 22:16:41 »
Net voor kerst stond de postbode voor de deur met een pakketje van Digirails voor de deur
Daarin zat een nieuwe DR4018 volgens mij, helaas zat erg geen papiertje bij met de verklaring wat er aan de hand was. Maar wel erg blij met deze goede service.
Op het moment veelvuldig rondjes aan het rijden met de nieuwe NS2427 met de roco koppelingen ben ik nu instaat om deze loc over spoor 1 en 2 te laten omlopen. Na wat afstemmen van, doorijden in cm, tijd kadee en kadee stappen. Ook heb ik de koppelingen afgesteld. Dat is het voordeel van stalen koppelingen.
Dit gaat nu beter, moet nog een klein beetje werken aan de betrouwbaarheid,
Het omlopen van de BR065 met de flm profi koppelingen is tot op heden nog niet gelukt. Ik heb al wel de koppelingen gesmeerd met slotenspray, normaal droogt dit op en smeert toch. Ik wil nu de test ronden rijden om de bovengenoemde afstelling goed te krijgen.
Het afremmen van de NS2427 gaat ook goed nu moet nog wel even de aanpassingen proberen zoals Dirk hierboven aangeeft.
Huidige uitdaging:
Deadlocks voorkomen
Door een vaste route voor de NS2427 (linksom en rechtsom omlopen) en een variabele route voor de BR65 (alleen rechtom rijden) komt het regelmatig voor dat beide locomotieven in een aangrensend blok staan en niet achter uit kunnen.
Nu had ik al naar de deadlocs gekeken en dat als bijvoorbeeld via blok 6 naar 2 moet worden gegaan deze ook vrij moet zijn. Mischien moet ik nog een blok verder kijken. want als de NS2427 aan het omlopen is kan de BR65 eigenlijk niet passeren. De enige momenten zijn bij aankomst van de NS2427 voor het omlopen, of als de NS2427 weer opweg is om achteraan te koppelen.
Als ik het voor elkaar krijg zal ik nog eens een filmpje maken.
Genoeg geklest, wordt vervolgt...
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
tuurtje
Offline
Berichten: 4200
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #106 Gepost op:
27 december 2013, 22:57:24 »
Gerwin,
Citaat
helaas zat erg geen papiertje bij met de verklaring wat er aan de hand was
In deze tijd is dat helaas zo, een echte root cause analysis is door ons consumenten niet te betalen.
Dat zijn uren, en die zijn duur.
Groetjes
Arthur
Gelogd
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #107 Gepost op:
27 december 2013, 23:35:20 »
Ik begrijp dat, mogelijk dat ze hem even getest hebben geconstateerd dat hij het niet deed en toen een nieuwe opgestuurd.
ik ben zelf altijd van de instelling van fouten kun je leren, maar als je niet weet wat je fout doet kun je er ook niets aan veranderen.
Maar ben wel blij dat ik hem terug heb want ik kan nu alle wissels gaan bedienen.
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
phdirk
Offline
Berichten: 1809
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #108 Gepost op:
28 december 2013, 15:57:42 »
Hallo Gerwin,
Stuur je database eens op dan kan ik ook eens kijken naar je deadlocks. In beginsel moet je goed kijken waar de lok heen moet kunnen als hij het deadlockstuk oprijdt en dat blok moet dan vrij zijn. Met de baan erbij is het wat duidelijker aan te geven.
Het smeren van je digitale koppelingen lijkt me niet verstandig. Alle onderdelen van die koppelingen zijn zo licht dat een drupje olie al werkt als bisonkit. Als de olie dan ook nog indroogt is het helemaal feest. Mijn advies: Goed schoonmaken en goed gangbaar maken. Nu gaan de Fleischmann koppelingen sowieso al niet zo soepel. De koppelingen van Roco en Krois doen het wat dat betreft beter.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #109 Gepost op:
28 december 2013, 21:27:33 »
Hallo Dirk,
je hebt een pb.
Welke koppelingen van roco zou ik dan moeten hebben? en passen die "zomaar" op een flm of moet ik daar nog van die nem schachten aanzetten?
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
phdirk
Offline
Berichten: 1809
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #110 Gepost op:
28 december 2013, 21:52:06 »
Hallo Gerwin,
Ik veronderstel dat je digitale koppelingen wilt hebben op je loks, of heb ik dat mis. Ik zou dan op de 65 ook Roco of Krois digitale koppelingen zetten. Die werken goed met de universele koppelingen van Roco. Je voor die laatste dan het beste de in hoogte verstelbare nemen. Dan kun je een en ander goed afstellen.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #111 Gepost op:
28 december 2013, 22:05:43 »
Op den duur wil ik de rangeer loc uitrusten met digitale maar op dit moment wil ik eigenlijk de mechanische koppelingen hebben.
Ik heb mijn bestandje maar even op
Koploper
forum geplaatst. Ging toch makelijker
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
phdirk
Offline
Berichten: 1809
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #112 Gepost op:
29 december 2013, 15:03:10 »
Hallo Gerwin,
Dan zou ik, denk ik, de Roco Universal Koppelingen nemen. Die werken mooi licht en passen ook op de Krois en Roco digitale koppelingen. Ik moet overigens wel eerlijk bekennen dat bij mij het qua koppelingen een multicultisamenleving is. Ik gebruik van alles door elkaar, redelijk zonder problemen.
Ik zal je database van het Koploperforum halen en bekijken.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #113 Gepost op:
29 december 2013, 17:04:53 »
Bij mij is het ook een allegaartje van koppelingen, flm, flm profi, piko, roco, jouef, lima,... Sommige wagens zijn van een dusdanige oud dat de koppeling amper kan komen te vervangen. Maar ik wil in de loop der tijd de bakken wat meer door elkaar kunnen gebruiken en aangezien ik de omloop met de flm profi koppeling niet voor elkaar krijg en het met de roco koppelingen wel wil zoek ik naar een alternatief om zo van tijd tot tijd te kunnen zoeken, investeren.
Zal eens even kijken welke koppelingen het zijn en wie ze heeft waar ik redelijk in de buurt kom.
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #114 Gepost op:
02 januari 2014, 09:46:31 »
!!! DE BESTE WENSEN VOOR 2014 !!!
Bij deze wil ik iedereen het beste wensen voor 2014, in ieder geval in goede gezondheid en dat we met zijn allen nog veel plezier aan dit forum mogen beleven.
Ook wil ik iedereen bedanken voor alle reactie en tips die via dit forum werden gedeeld het afgelopen jaar en dat dat in 2014 verder doorgang mag vinden.
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #115 Gepost op:
02 januari 2014, 22:40:45 »
Vanavond zo'n "eureka" moment.
Met het vinden van de logische actie in de vaste route, aangegeven door Wim Ros van het Koploperforum
Nu krijg ik het wel onder de knie, de aangegeven vaste route is bijna perfect, alleen de tijd kadee zat er niet meer in dus wilde hij niet meer ontkoppelen. maar deze weer even toiegevoegd zoals je ziet, en ik wil nog even kijken naar de wachttijd in blok 8.
Maar hier ga ik wel uitkomen
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #116 Gepost op:
03 januari 2014, 09:25:04 »
Ik heb nog een apart decoder probleem van de BR65018 maar daar heb ik apart
draadje
voor gestart
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #117 Gepost op:
13 januari 2014, 09:47:41 »
Baan is inmiddels toch een beetje aangepast.
Dit weekend ook Blok 5 ingebruik genomen, achter de wissels W04 en die verder op in het blok voorlopig genegeerd, staan handmatig op recht door. De bezetmelders BM05.1 en BM05.2 toegevoegd, Daarmee is mijn DR4088 vol.
Met succes de tweede DR4018 aangesloten, Daarmee wordt op adres 9 W03 aangestuurd.
Blok 5 leidt naar de loc loods, kan dus ook nog maar de linker kant van de loods gebruiken.
Het is ook wat drukker geworden op het spoor, er zijn twee roco BR80 locs met de nodige bakken bij gekomen.
Alle vier de locs rijden inmiddels op de baan. Eerst begonnen met alles rechts om te laten rijden (blok 5 uitgesloten) Eerst alles volgens automatische rijden zonder restricties. Ging op zich goed maar de BR65018 en de NS2427 hebben een trein van ongeveer 70 cm en daar is blok 9 te kort voor. Als 1 van die twee moest wachten als het schaduw station bezet was dan staat hij nog half in het vorige blok. Dan is daar de mogelijk heid voor om een vorig blok langer bezet te houden maar ik vindt het niet mooi dan een lange trein in zo'n blok stil staat.
Daarom had ik een vaste route gemaakt voor ALLE treinen "rechts om" met de vrijheid om spoor 1 of 2 te kiezen en in het schaduwstation spoor 7, 8 of 10.
Voor spoor 1 een logische actie gemaakt om te kijken of het schaduwstation niet volstaat en voor spoor 8 om te kijken of er ruimte is op het station zelf.
Nu valt me alleen op dat soms op de alternatieve sporen de logische actie niet werkt. Het zou kunnen zijn dat dat ligt aan het feit dat ik tijdens het rijden in die vaste routes aan het rommelen ben.
Toch heeft dit een aantal uur eigenlijk probleem loos gedraaid.
Vervolgens Blok 5 er bij ingevoegd. 1 van de BR80 van en naar de locloods laten rijden, doordat er over het algemeen niet gekeerd mag worden en ik het ook weer een uitdaging vond rijdt deze BR80 dus links en rechtsom, wat ook gelijk weer het probleem van Deadlocks met zich mee brengt.
Deze ook via twee vaste route laten lopen. Voor rechtsom (via blok 6 naar 5 een weer terug waar hij vandaan kwam. In blok 5 wordt gecontroleerd of er ruimte is in het schaduwstation. Dit om te voorkomen dat deze BR80 staat te wachten op spoor 6 en de rest staat te wachten in het schaduwstation = deaadlock.
Hij wacht in de locloods tot er een plekkie vrij is.
Daarmee rijdt hij dus anders om (linksom) De andere vaste route vangt hem op in blok 9 via 1 naar 6 en dan naar 5, hier kijkt hij in blok 5 of er plaats is in blok 1 of 2, en claind dan ook blok 6. Om daarmee te kijken of hij weg kan.
Dit draaide al best aardig zo op het eerste gezicht.
Later realiseerde ik me dat in de handleidingen van koploper "De Aelderbaan" ook een dergelijk spoor aan zit (kopspoor) Zal nog eens even kijken hoe ze het daar hebben opgelost.
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
phdirk
Offline
Berichten: 1809
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #118 Gepost op:
13 januari 2014, 16:17:52 »
Hallo Gerwin,
Als ik me goed herinner rijd je nu met het reserveren van één blok vooruit (standaardinstelling). Ik denk dat als je een extra blok reserveert [Algemeen]=>[Instellingen per database]=>Seinen en Wissels en dan extra blokken reserveren van 0 op 1 zetten. Koploper kijkt dan automatisch al van de stationsblokken naar het schaduwstation en omgekeerd. Bovendien heb je die instelling ook nodig als je met seinen gaat rijden.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
De Stoker
Offline
Berichten: 781
H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - Digitalisering
«
Reactie #119 Gepost op:
13 januari 2014, 17:03:04 »
OK dan gaat hij van 1 blok naar twee blokken reserveren (geel), gelijk even aangepast! nog even fine tunenen maar lijkt wel handig, nog wat restricties weer weg gooien en kijken wat ie doet
Gelogd
Gtrz
Gerwin
Station Eibergen
Station Eibergen - Digitaliseren
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
...
6
7
[
8
]
9
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Station Eibergen - Digitalisering