Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door roadster36
Vandaag om 01:53:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 01:11:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Syb030
Vandaag om 00:01:32
Klompentrein door grossraumwagen
04 October 2025, 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Tomasso
04 October 2025, 23:14:03
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
04 October 2025, 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
04 October 2025, 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
04 October 2025, 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
04 October 2025, 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
04 October 2025, 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
04 October 2025, 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
04 October 2025, 14:57:19
De wijntrein door Frits C
04 October 2025, 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
04 October 2025, 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
04 October 2025, 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
04 October 2025, 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
04 October 2025, 13:31:41
  

Auteur Topic: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd  (gelezen 2773 keer)

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
« Laatst bewerkt op: 12 July 2013, 22:44:22 door guest7823 »

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8607
(je bent me net voor)

ook de Tele*****: http://www.telegraaf.nl/buitenland/21728982/__Doden_bij_treinongeluk_bij_Parijs__.html

7 doden all.  :(

Condoleances aan de nabestaanden/Condoléances aux familles des victimes
« Laatst bewerkt op: 12 July 2013, 20:12:39 door J J H S »
Jeroen

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Schijnt mee te vallen. Er is sprake van tientallen gewonen. Een aantal daarvan is zelfs ernstig gewoon.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8607
Nou doden en meevallen, dat is een tegenstelling  :-\
Jeroen

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Ja, dat is zo. Dat van de dodelijke slachtoffers was ik even uit het oog verloren. Niet netjes, om het maar even zo te zeggen.

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1213
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Nou, volgens mij niet meevallen. Was op VRT nieuws van 7 uur nog zo vers dat ze maar net 1 foto konden laten zien.

Gr, Marc

Gert1

  • Gast
Los van het trieste nieuws is het artikel in het AD ook van een bedroevend taalniveau...
Dat stukje op de site van de Telegrof ga ik maar geen eens lezen.

mvg,
Gert

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1213
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...


lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.1678137

typisch geval van een los lasplaatje.....   4 bouten los?? Sabotage of vergeten aan te draaien met vervangen puntstuk..

gr Peter

guest7823

  • Gast
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #10 Gepost op: 15 July 2013, 21:35:10 »
Gaat zo te zien (aan de hoge strijkregel) om een Engelsman. Dat is dus sowieso al een heel gevoelig wisseltje :P

guest7823

  • Gast

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #12 Gepost op: 16 July 2013, 13:22:20 »
snap niet dat ze daar nog werken met deze verbinding , volgens mij worden ze in nederland overal gelast bij de wissels , als ik na de vakantie weer langs de baan werk , zal ik daar eens op letten , maar zo ver ik me kan herrineren hebben wij zulke plekken weinig op onze nederlandse wissels , maar goed , eerst me eigen overtuigen na de vakantie

groet stefan  ;)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #13 Gepost op: 16 July 2013, 14:27:21 »
Ik heb nog nooit een wissel gezien met een puntstuk aan de rest van het spoor vastgelast... misschien in hoofdsporen? Ben wel benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 16 July 2013, 14:32:48 door timtrein »

guest7823

  • Gast
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #14 Gepost op: 16 July 2013, 16:28:49 »
Is gewoon een standaard engelsman. Hebben we in deze uitvoering ook gewoon in onze (hoofd)sporen liggen.

Heb net onderweg van Dordrecht naar Rotterdam er speciaal op gelet. Kon er alleen geen goede foto van maken om dat de meeste engelsmannen net buiten de perrons liggen. Zal morgen in Hoorn even kijken af ik daar een relatieve close-up kan maken van een Engelsman in het hoofdspoor daar. Mocht dat niet lukken kan ik altijd nog een foto maken van de Engelsman in de wisselkam bij de SHM, maar dan moet ik eerst even kijken of die qua uitvoering gelijk is aan de uitvoering zoals die elders (in de hoofdsporen) ligt.

De engelsmannen die aan de Willemstunnelkant van Rtd liggen zijn afwijkend omdat die bewegende kruisstukken hebben, die hebben in ieder geval minder lasplaten. Echter engelsmannen met bewegende puntstukken zijn relatief zeldzaam (in ieder geval bij mijn weten)
« Laatst bewerkt op: 17 July 2013, 07:50:40 door guest7823. Reden: tekst aangepast (puntstuk vervangen door kruisstuk) »