Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door dennie
Vandaag om 00:12:18
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
27 November 2025, 23:42:44
De modeltreinen van Spoorijzer door neudalhausenstadbahn
27 November 2025, 23:02:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
27 November 2025, 22:51:50
Piko blauwe 1000 door prutser
27 November 2025, 22:49:28
Terschellinger Spoor door FritsT
27 November 2025, 22:38:03
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
27 November 2025, 22:09:49
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
27 November 2025, 21:44:09
Aachenau West door wob
27 November 2025, 21:41:21
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
27 November 2025, 21:38:45
Stub switches door Hans1963
27 November 2025, 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
27 November 2025, 21:20:49
fotowedstrijd 2025 door Keska
27 November 2025, 20:46:34
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
27 November 2025, 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
27 November 2025, 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
27 November 2025, 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
27 November 2025, 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
27 November 2025, 20:05:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 November 2025, 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
27 November 2025, 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
27 November 2025, 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
27 November 2025, 18:08:09
MLF Fielschmann motor kit door henk
27 November 2025, 16:57:08
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
27 November 2025, 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
27 November 2025, 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
27 November 2025, 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
27 November 2025, 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
27 November 2025, 15:14:45
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
27 November 2025, 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
27 November 2025, 11:13:05
  

Auteur Topic: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd  (gelezen 2821 keer)

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
« Laatst bewerkt op: 12 July 2013, 22:44:22 door guest7823 »

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8625
(je bent me net voor)

ook de Tele*****: http://www.telegraaf.nl/buitenland/21728982/__Doden_bij_treinongeluk_bij_Parijs__.html

7 doden all.  :(

Condoleances aan de nabestaanden/Condoléances aux familles des victimes
« Laatst bewerkt op: 12 July 2013, 20:12:39 door J J H S »
Jeroen

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15442
Schijnt mee te vallen. Er is sprake van tientallen gewonen. Een aantal daarvan is zelfs ernstig gewoon.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8625
Nou doden en meevallen, dat is een tegenstelling  :-\
Jeroen

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15442
Ja, dat is zo. Dat van de dodelijke slachtoffers was ik even uit het oog verloren. Niet netjes, om het maar even zo te zeggen.

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Nou, volgens mij niet meevallen. Was op VRT nieuws van 7 uur nog zo vers dat ze maar net 1 foto konden laten zien.

Gr, Marc

Gert1

  • Gast
Los van het trieste nieuws is het artikel in het AD ook van een bedroevend taalniveau...
Dat stukje op de site van de Telegrof ga ik maar geen eens lezen.

mvg,
Gert

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...


lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.1678137

typisch geval van een los lasplaatje.....   4 bouten los?? Sabotage of vergeten aan te draaien met vervangen puntstuk..

gr Peter

guest7823

  • Gast
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #10 Gepost op: 15 July 2013, 21:35:10 »
Gaat zo te zien (aan de hoge strijkregel) om een Engelsman. Dat is dus sowieso al een heel gevoelig wisseltje :P

guest7823

  • Gast

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #12 Gepost op: 16 July 2013, 13:22:20 »
snap niet dat ze daar nog werken met deze verbinding , volgens mij worden ze in nederland overal gelast bij de wissels , als ik na de vakantie weer langs de baan werk , zal ik daar eens op letten , maar zo ver ik me kan herrineren hebben wij zulke plekken weinig op onze nederlandse wissels , maar goed , eerst me eigen overtuigen na de vakantie

groet stefan  ;)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2096
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #13 Gepost op: 16 July 2013, 14:27:21 »
Ik heb nog nooit een wissel gezien met een puntstuk aan de rest van het spoor vastgelast... misschien in hoofdsporen? Ben wel benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 16 July 2013, 14:32:48 door timtrein »

guest7823

  • Gast
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #14 Gepost op: 16 July 2013, 16:28:49 »
Is gewoon een standaard engelsman. Hebben we in deze uitvoering ook gewoon in onze (hoofd)sporen liggen.

Heb net onderweg van Dordrecht naar Rotterdam er speciaal op gelet. Kon er alleen geen goede foto van maken om dat de meeste engelsmannen net buiten de perrons liggen. Zal morgen in Hoorn even kijken af ik daar een relatieve close-up kan maken van een Engelsman in het hoofdspoor daar. Mocht dat niet lukken kan ik altijd nog een foto maken van de Engelsman in de wisselkam bij de SHM, maar dan moet ik eerst even kijken of die qua uitvoering gelijk is aan de uitvoering zoals die elders (in de hoofdsporen) ligt.

De engelsmannen die aan de Willemstunnelkant van Rtd liggen zijn afwijkend omdat die bewegende kruisstukken hebben, die hebben in ieder geval minder lasplaten. Echter engelsmannen met bewegende puntstukken zijn relatief zeldzaam (in ieder geval bij mijn weten)
« Laatst bewerkt op: 17 July 2013, 07:50:40 door guest7823. Reden: tekst aangepast (puntstuk vervangen door kruisstuk) »