Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:26:23
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 21:20:49
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Jelmer
Vandaag om 21:04:23
fotowedstrijd 2025 door Keska
Vandaag om 20:46:34
De modeltreinen van Spoorijzer door Charles_
Vandaag om 20:45:50
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
Vandaag om 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
Vandaag om 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
Vandaag om 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 20:05:22
Site Uhlenbrock door Peter J K
Vandaag om 19:01:43
Terschellinger Spoor door Ronald Halma
Vandaag om 18:58:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Hatsune Miku
Vandaag om 18:02:38
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 16:37:58
Piko blauwe 1000 door spoorzeven
Vandaag om 16:23:26
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
  

Auteur Topic: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd  (gelezen 2816 keer)

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #15 Gepost op: 17 July 2013, 02:54:58 »
De engelsmannen die je bedoeld hebben geen beweegbare puntstukken, maar beweegbare kruisstukken:

http://www.bouwmachineforum.nl/forum/download/file.php?id=207917

Ook afwijkend is de te berijden snelheid: ongeacht recht of afbuigend mag er 60 km/h gereden worden. Bij normale engelsmannen met vaste kruisstukken is de afbuigende snelheid doorgaans 40 km/h. De rechtdoorgaande snelheid is afhankelijk van de plaatselijke snelheid.

Beweegbare puntstukken worden nog wel eens toegepast bij gewone wissels. Afhankelijk van de situatie. Echt veel komen ze niet voor binnen het snelheidsgebied 40 km/h tot 100 km/h. Bij hogesnelheidswissels waar meer dan 100 km/h gereden wordt, zijn beweegbare standaard toegepast.
Groetjes,
Emiel

guest7823

  • Gast
Re: Ernstig treinongeluk Frankrijk, gaat wel goed op het spoor de laatste tijd
« Reactie #16 Gepost op: 17 July 2013, 07:52:03 »
Je hebt gelijk. BMF topic ken ik. Ik heb m'n stuk gecorrigeerd.