Het koelergedeelte was bij aflevering voorzien van twee afneembare platen aan elke zijde, afhankelijk van de weersomstandigheden te plaatsen. Eén plaat was meestal gebruikelijk in later jaren. In deze uitvoering zou twee platen wel typisch zijn.
Vraagje sicco ik heb het over het grote koelrooster,niet over de koelerplaten die ertegenaan gezet kunnen worden.En ik heb het over de frontplaten,daar bedoel ik de nummerplaten op de neus mee.Verders snap ik u laatste zien niet helemaal dat het typisch zou zijn in deze blauwe uitvoering2 koelerplaten per kant te hebben,terwijl u zelf in de eerste zin zegt dat ze zo wel zijn afgeleverd.Het maakt niet uit of er 0,1 of 2 platen op zitten want dat heeft alle zo gereden weersafhankelijk.Bewijs daarvan is te vinden op blz 70 en 73 van het boek diesel-elektrische locomotieven ns-serie 2400 van martin van oostrom. Daar heeft de blauwe 2403 namelijk 2 koelerplaten per kant.Daar heeft de blauwe 2402 namelijk 1 plaat per kantDaar heeft de blauwe 2421 namelijk 0 platen per kant.Mvg jamie diks
Mooi hoor.Maar maakt het wat uit of de buffers wit of zilver waren, volgens het 2200 2400 boek en de foto,'s is dit toch een fanntasiekleurstelling.Bij aflevering waren bv alle handgrepen grijs, dus ook op de huif. Later werden ze allemaal wit.