Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door class 37
Vandaag om 20:12:29
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door henk
Vandaag om 20:07:02
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 19:45:52
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:29:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:16:24
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:06:26
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 19:03:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:33:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
  

Auteur Topic: Artikelen in RM246  (gelezen 4595 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Artikelen in RM246
« Gepost op: 14 July 2007, 01:07:16 »
Kom op Henk!

Er staan 2 geweldige artikelen in waar ik nog wat over wil zeggen.
Dus als jij hem niet bespreekt doe ik het ;)
« Laatst bewerkt op: 16 July 2007, 11:51:50 door Geoffrey Korstanje »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22582
Re: Railmagazine 246
« Reactie #1 Gepost op: 14 July 2007, 09:31:42 »
Bij mij nog niks in de brievenbus.  ???
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re: Railmagazine 246
« Reactie #2 Gepost op: 14 July 2007, 11:17:11 »
hoi Geoffrey 

Welke twee artikelen bedoel je dan ik heb heb al door gebladerd maar ben benieuwd wat je bedoeld.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22582
Re: Railmagazine 246
« Reactie #3 Gepost op: 14 July 2007, 13:56:48 »
Vandaag in de brievenbus.
Mag ik het nog lezen of zal ik maar wat verzinnen?  ;D

Als een artikel in een tijdschrift je erg aanspreek Geoffrey, dan is er toch niks op tegen om het daar alvast over te hebben.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Railmagazine 246
« Reactie #4 Gepost op: 14 July 2007, 15:25:53 »
[
hoi Geoffrey 

Welke twee artikelen bedoel je dan ik heb heb al door gebladerd maar ben benieuwd wat je bedoeld.

Ik denk over de Plan U en over de betuweroute  :D
« Laatst bewerkt op: 14 July 2007, 18:15:35 door Railhopper »

Gert1

  • Gast
Re: Railmagazine 246
« Reactie #5 Gepost op: 14 July 2007, 17:13:41 »
En ik denk over Orkhavn!    :)

mvg,
Gert

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26833
    • Pagina van klaas
Re: Railmagazine 246
« Reactie #6 Gepost op: 14 July 2007, 19:31:24 »
Volgen de bouwers van Orkhavn ook dit forum?
Ik wil ze wat vragen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

modelbouwer_V

  • Offline Offline
  • Berichten: 177
  • voorheen Orkhavnbanen
    • modelbouwwerk.nl
Re: Railmagazine 246
« Reactie #7 Gepost op: 14 July 2007, 19:50:16 »
Ja, soms wel  :P
• Volg de_modelspoorgoeroe  😎 op Instagram 📷. Ik zeg doen!

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Railmagazine 246
« Reactie #8 Gepost op: 14 July 2007, 19:53:31 »
Volgen de bouwers van Orkhavn ook dit forum?
Ik wil ze wat vragen.

Zou zeggen stel hem gewoon, je krijgt vast wel een keer antwoord op ;)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Railmagazine 246
« Reactie #9 Gepost op: 14 July 2007, 19:55:24 »
En ik denk over Orkhavn!    :)

mvg,
Gert

Ik denk het ook :P , en de achtergrond en de beschrijving voor foto's te maken.

Maar ik heb 246 op 1 avond geheel uitgelezen dus de andere onderwerpen waren ook echt de moeite waard.
« Laatst bewerkt op: 14 July 2007, 22:24:11 door Geoffrey Korstanje »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26833
    • Pagina van klaas
Re: Railmagazine 246
« Reactie #10 Gepost op: 14 July 2007, 20:15:07 »
Okee, daar komtie dan, de vraag over Orkhavn.

Zo te zien hebben de modules (secties) aan 1 kant een dubbelwandig eindschot waar de poten tussen zitten. Het lijkt er dus op dat de andere kant van de sectie via de paspennen en bouten op de naburige sectie leunt. Heb ik dat goed gezien?

Verder krijg ik het idee dat er op de hoekverbinding tussen sectie 2 en 3 helemaal geen poten zitten. Zweeft die hoek gewoon? En is dat stevig genoeg?

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

modelbouwer_V

  • Offline Offline
  • Berichten: 177
  • voorheen Orkhavnbanen
    • modelbouwwerk.nl
Re: Railmagazine 246
« Reactie #11 Gepost op: 14 July 2007, 21:39:58 »
Het lijkt er dus op dat de andere kant van de sectie via de paspennen en bouten op de naburige sectie leunt. Heb ik dat goed gezien?
Klaas, ja dat klopt.
Verder krijg ik het idee dat er op de hoekverbinding tussen sectie 2 en 3 helemaal geen poten zitten. Zweeft die hoek gewoon? En is dat stevig genoeg?
Nee die hoek zweeft niet, sectie twee heeft vier poten, deze bak heeft aan beide kanten zo'n dubbelwandig eindschot (is op de tekening inderdaad niet helemaal duidelijk te zien). Dit segment zetten we dan ook als eerste op z'n poten, de rest wordt er dan steeds aan beide kanten aangekoppeld.

groeten,
Vincent
• Volg de_modelspoorgoeroe  😎 op Instagram 📷. Ik zeg doen!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26833
    • Pagina van klaas
Re: Railmagazine 246
« Reactie #12 Gepost op: 14 July 2007, 23:16:50 »
Vincent,

heb ik toch nog een vraag. Jullie hebben ronde gaten in de wanden van de secties gemaakt. Op zich een goed idee vanwege de gewichtsbesparing. Maar die gaten zitten ook aan de publiekskant. Daar zul je toch weer iets op moeten plakken om die wanden dicht te maken.
Twee vragen:
-Waarmee werk je de publiekskant af?
-Verspeel je de gewichtsbesparing niet doordat er nog een laag op moet? Of anders gesteld: was het niet makkelijker geweest om aan die kant geen gaten te zagen?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Railmagazine 246
« Reactie #13 Gepost op: 15 July 2007, 08:04:02 »
Ik had al even gekeken op zijn site naar de bouw van de onderkant.
Daar staan ook een paar duidelijke foto's + een foto van een tentoonstelling.
Deze foto beantwoord je vraag:


bron:http://www.orkhavnbanen.nl/

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26833
    • Pagina van klaas
Re: Railmagazine 246
« Reactie #14 Gepost op: 15 July 2007, 08:47:49 »
Geoffrey,

bedoel je te zeggen dat ze er een doek voor hebben gehangen?
Dat is dan toch niet het antwoord op mijn vraag, want op andere foto's is te zien dat er wel degelijk een afwerklaag over de gatenkaas is aangebracht.
Maar even afwachten wat Vincent er zelf over te vertellen heeft.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.