Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 13:08:17
Project seaside Germany door Scratchbuilt
Vandaag om 13:04:53
Kato ETA 515 door Luud H
Vandaag om 13:04:07
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Menno 1846
Vandaag om 12:56:06
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 12:50:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:41:06
Da's Daz 2 door tothebeach
Vandaag om 12:36:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 11:59:12
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 11:52:49
Op Zuid (NL H0) door NS264
Vandaag om 11:49:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:40:04
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 11:27:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:02:16
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:55:40
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
Vandaag om 10:48:25
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
Vandaag om 10:29:01
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 10:01:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:47:25
Een leuke vrachtwagen door barry1972
Vandaag om 01:25:16
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
10 October 2025, 23:20:05
Tickets Modelspoordagen 2026 door Seinhuis
10 October 2025, 22:34:58
11 en 12 oktober SSN stoomtreindagen door Seinhuis
10 October 2025, 22:19:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
10 October 2025, 22:04:12
Wat herkent AI van onze hobby? door hervé
10 October 2025, 21:42:28
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
10 October 2025, 21:27:01
Project X...... door Ivo tB
10 October 2025, 21:21:35
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
10 October 2025, 20:32:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
10 October 2025, 19:31:51
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
10 October 2025, 18:47:34
  

Auteur Topic: Artikelen in RM246  (gelezen 4579 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Artikelen in RM246
« Gepost op: 14 July 2007, 01:07:16 »
Kom op Henk!

Er staan 2 geweldige artikelen in waar ik nog wat over wil zeggen.
Dus als jij hem niet bespreekt doe ik het ;)
« Laatst bewerkt op: 16 July 2007, 11:51:50 door Geoffrey Korstanje »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22576
Re: Railmagazine 246
« Reactie #1 Gepost op: 14 July 2007, 09:31:42 »
Bij mij nog niks in de brievenbus.  ???
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re: Railmagazine 246
« Reactie #2 Gepost op: 14 July 2007, 11:17:11 »
hoi Geoffrey 

Welke twee artikelen bedoel je dan ik heb heb al door gebladerd maar ben benieuwd wat je bedoeld.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22576
Re: Railmagazine 246
« Reactie #3 Gepost op: 14 July 2007, 13:56:48 »
Vandaag in de brievenbus.
Mag ik het nog lezen of zal ik maar wat verzinnen?  ;D

Als een artikel in een tijdschrift je erg aanspreek Geoffrey, dan is er toch niks op tegen om het daar alvast over te hebben.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Railmagazine 246
« Reactie #4 Gepost op: 14 July 2007, 15:25:53 »
[
hoi Geoffrey 

Welke twee artikelen bedoel je dan ik heb heb al door gebladerd maar ben benieuwd wat je bedoeld.

Ik denk over de Plan U en over de betuweroute  :D
« Laatst bewerkt op: 14 July 2007, 18:15:35 door Railhopper »

Gert1

  • Gast
Re: Railmagazine 246
« Reactie #5 Gepost op: 14 July 2007, 17:13:41 »
En ik denk over Orkhavn!    :)

mvg,
Gert

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26832
    • Pagina van klaas
Re: Railmagazine 246
« Reactie #6 Gepost op: 14 July 2007, 19:31:24 »
Volgen de bouwers van Orkhavn ook dit forum?
Ik wil ze wat vragen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

modelbouwer_V

  • Offline Offline
  • Berichten: 177
  • voorheen Orkhavnbanen
    • modelbouwwerk.nl
Re: Railmagazine 246
« Reactie #7 Gepost op: 14 July 2007, 19:50:16 »
Ja, soms wel  :P
• Volg de_modelspoorgoeroe  😎 op Instagram 📷. Ik zeg doen!

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Railmagazine 246
« Reactie #8 Gepost op: 14 July 2007, 19:53:31 »
Volgen de bouwers van Orkhavn ook dit forum?
Ik wil ze wat vragen.

Zou zeggen stel hem gewoon, je krijgt vast wel een keer antwoord op ;)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Railmagazine 246
« Reactie #9 Gepost op: 14 July 2007, 19:55:24 »
En ik denk over Orkhavn!    :)

mvg,
Gert

Ik denk het ook :P , en de achtergrond en de beschrijving voor foto's te maken.

Maar ik heb 246 op 1 avond geheel uitgelezen dus de andere onderwerpen waren ook echt de moeite waard.
« Laatst bewerkt op: 14 July 2007, 22:24:11 door Geoffrey Korstanje »

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26832
    • Pagina van klaas
Re: Railmagazine 246
« Reactie #10 Gepost op: 14 July 2007, 20:15:07 »
Okee, daar komtie dan, de vraag over Orkhavn.

Zo te zien hebben de modules (secties) aan 1 kant een dubbelwandig eindschot waar de poten tussen zitten. Het lijkt er dus op dat de andere kant van de sectie via de paspennen en bouten op de naburige sectie leunt. Heb ik dat goed gezien?

Verder krijg ik het idee dat er op de hoekverbinding tussen sectie 2 en 3 helemaal geen poten zitten. Zweeft die hoek gewoon? En is dat stevig genoeg?

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

modelbouwer_V

  • Offline Offline
  • Berichten: 177
  • voorheen Orkhavnbanen
    • modelbouwwerk.nl
Re: Railmagazine 246
« Reactie #11 Gepost op: 14 July 2007, 21:39:58 »
Het lijkt er dus op dat de andere kant van de sectie via de paspennen en bouten op de naburige sectie leunt. Heb ik dat goed gezien?
Klaas, ja dat klopt.
Verder krijg ik het idee dat er op de hoekverbinding tussen sectie 2 en 3 helemaal geen poten zitten. Zweeft die hoek gewoon? En is dat stevig genoeg?
Nee die hoek zweeft niet, sectie twee heeft vier poten, deze bak heeft aan beide kanten zo'n dubbelwandig eindschot (is op de tekening inderdaad niet helemaal duidelijk te zien). Dit segment zetten we dan ook als eerste op z'n poten, de rest wordt er dan steeds aan beide kanten aangekoppeld.

groeten,
Vincent
• Volg de_modelspoorgoeroe  😎 op Instagram 📷. Ik zeg doen!

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26832
    • Pagina van klaas
Re: Railmagazine 246
« Reactie #12 Gepost op: 14 July 2007, 23:16:50 »
Vincent,

heb ik toch nog een vraag. Jullie hebben ronde gaten in de wanden van de secties gemaakt. Op zich een goed idee vanwege de gewichtsbesparing. Maar die gaten zitten ook aan de publiekskant. Daar zul je toch weer iets op moeten plakken om die wanden dicht te maken.
Twee vragen:
-Waarmee werk je de publiekskant af?
-Verspeel je de gewichtsbesparing niet doordat er nog een laag op moet? Of anders gesteld: was het niet makkelijker geweest om aan die kant geen gaten te zagen?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Railmagazine 246
« Reactie #13 Gepost op: 15 July 2007, 08:04:02 »
Ik had al even gekeken op zijn site naar de bouw van de onderkant.
Daar staan ook een paar duidelijke foto's + een foto van een tentoonstelling.
Deze foto beantwoord je vraag:


bron:http://www.orkhavnbanen.nl/

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26832
    • Pagina van klaas
Re: Railmagazine 246
« Reactie #14 Gepost op: 15 July 2007, 08:47:49 »
Geoffrey,

bedoel je te zeggen dat ze er een doek voor hebben gehangen?
Dat is dan toch niet het antwoord op mijn vraag, want op andere foto's is te zien dat er wel degelijk een afwerklaag over de gatenkaas is aangebracht.
Maar even afwachten wat Vincent er zelf over te vertellen heeft.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.