En Engelsen hebben meer oog voor hun industrieel erfgoed.
Als ik dit zo lees dan zit de frustratie bij jou en je werkgroep er ook goed in. Het gaat/ging in eerste instantie over het weer zichtbaar maken van de 6317. Niets meer en niets minder. Dat anderen het onrealistisch "weer op de baan brengen" er bij halen is een ander verhaal. Feit is ook dat "het museum" anders tegen zaken aankijkt dan wij als liefhebbers en spoorhistorisch bewuste personen. Helaas botsen deze twee meningen nog als eens met elkaar. Ik weet ook dat de 6317 eens weer te voorschijn zal komen, maar of ik dat nog bewust zal mee maken? ik betwijfel het en dat vind ik nu zo jammer.
Paul: Even off topic, maar mag de 7742 de baan op? Of mag dat niet (meer)?
OK, bij Treinen door de Tijd reed Bello zelf terug van Utrecht naar Hoorn.
Hier leest niemand mee van het spoorwegmuseum, wel mensen van de werkgroep.
Als er één iemand is die voor elkaar krijgt dat de 6317 uit de attractie komt en in wereld 4 komt te staan dan zal die persoon het niet goed gedaan hebben volgens de meerderheid van de hobbyisten hier, want de 6317 had dan ook rijvaardig gemaakt kunnen worden.
Volgens mij liggen de sporen in deze attractie gewoon parallel aan de andere museumsporen, en op hetzelfde niveau.Alle materieel wat daar staat, kun je dus "gewoon" naar buiten rijden.Dat ze in dat donkere hol de 6300, de Diesel, etc. hebben neergezet is volslagen belachelijk (en dan druk ik me nog netjes uit, wat een oud-Rotterdammer eigenlijk niet hoeft te doen ).Mevr. Asselbergs is het met dit soort ontwikkelingen nooit eens geweest, en heeft zich ervan gedistantieerd.Het wordt hoog tijd dat de 6300 het daglicht weer ziet.En voor die Diesel (je ziet alleen de kop) kun je wel een mock-up bedenken.
het zichtbaar tentoonstellen van de 6317