Ik doe niet aan Spoorwegmuseumbashen, ik vind het alleen jammer dat de meer professionele uitstraling vervangen is door een pretparkbenadering. Vanuit het gezichtspunt van het museum zeker goed voor de geld buidel. Dat er daardoor een kleine groep liefhebbers niet meer gaat kijken heeft geen invloed op de inkomsten.Gelukkig zijn er heel veel mensen die wel plezier beleven aan het pretpark.
dat de meer professionele uitstraling vervangen is door een pretparkbenadering
de meer professionele uitstraling
uitstraling
Het museum, zoals dat er een jaar of twintig/dertig geleden bijlag, had een vreselijk staties gehalte, waar vrijwel geen hond meer op afkwam. Ik als liefhebber vond het om te janken te zien hoe alles wegkwijnde. Die Kameel bv, met zijn brokken afgebladderde lak.... Gewoon geen geld.Wat is het probleem voor die kleine groep? Het materieel staat er in goede staat, is in de regel zeer goed benaderbaar en er is informatie te over, wanneer je die wilt. De liefhebber die niet tussen de kinderen wil omkomen gaat dan gewoon op een moment dat er weinig kinderen te verwachten zijn. Per slot is het museum het hele jaar open.GroetHuibert
Professionele uitstraling? Het was een suf museum met wat loc's en treinstellen achter elkaar gezet, gestald in een suf hok. Zo professioneel was dat nou ook weer niet, sterker nog, mijn vermoeden is dat die ruimte nou eenmaal zo beschikbaar was en dat die langzaam maar zeker gewoon vol liep met allerlei ouwe meuk waar dan even een bordje bij werd gezet en voilà, museum.Zoals het nu is, is het vele malen professioneler, met tekst en uitleg, een replica van het eerste station met daarbij een verhaal en een compleet plein opgetuigd volgens de toen geldende norm. Dat sfeerbeeld zie je in York of in Mulhouse niet. Je kan over en onder de locs doorlopen, zelfs in een loc klimmen. Ik noem dat wel aardig professioneel. Als je daarbij de wisselende exposities nog eens telt zoals Royal Class, wat toch wel zeer professioneel en bijzonder genoemd kan worden, de hoeveelheid beurzen en andere activiteiten die ze daar ontplooien en die voor het grootste gedeelte spoorgerelateerd zijn, dan mag je dit museum uiterst proffessioneel noemen...Sent from my Diemaco C7 using Tapastalk HD
Professionele uitstraling? Het was een suf museum met wat loc's en treinstellen achter elkaar gezet, gestald in een suf hok. Zo professioneel was dat nou ook weer niet, sterker nog, mijn vermoeden is dat die ruimte nou eenmaal zo beschikbaar was en dat die langzaam maar zeker gewoon vol liep met allerlei ouwe meuk waar dan even een bordje bij werd gezet en voilà, museum.
Eigenlijk doet het museum het erg goed, ze weten bezoekers te trekken daar gaat het om. Van alleen de hobbyisten kun je niet leven. Maar de keuze de NS 6317 zo tentoon te stellen is belachelijk. De nachtwacht hangt toch ook niet naast een achtbaan in het donker!?