Misschien in het kader van de 175-jarige viering van de spoorwegen in Nederland?Gerard
Heeft ook de orginele Belpaire vuurkist niet meer.
Ik denk dan ook dat 175 jaar spoorwegen in Nederland wat rijdend materieel betreft heel somber wordt.
Gelukkig hebben we de foto's nog:NS 6303, Maastricht 16-6-1956Eelco
Tsja, het spoorwegmuseum heeft geen boodschap aan de wensen van een klein groepje hobbyisten. En zoals conservator Lex van Marion het zegt: "De collectie is voor eeuwig, maar de visie daarop en de wijze van presenteren veranderen wel eens..."Die 6317 komt gerust wel weer uit die attractie.De 6317 is volgens mij redelijk compleet, maar heeft 60 jaar geen wezenlijk onderhoud gehad. En op eigen kracht rijden... Dat wordt deels de zelfde discussie als over de 3737.Eelco
Ik vond die grote 1100 loc die je onder je zag rijden in de vloer ook een erg mooi model. Zover ik heb begrepen hebben ze dat model van de 1100 gewoon in een oud ijzer bak gepl...... Dat snap ik dus echt niet. Er is toch altijd wel een geintresseerde voor zo'n mooi model.......
Tsjonge,8 pagina's discussie over de 6317 in een dag. Hebben we volgens mij eerder al eens gedaanMijn duit in het zakje: natuurlijk moet de 6317 een keer bevrijd worden. Het is een prachtlok die het verdient te kunnen bekijken. Net als de Indische Lok die erin staat overigens. Maar ik verwacht niet dat dat binnenkort gebeurd.Ik heb de lok in het verleden vaak gezien en net op tijd een fors aantal foto's gemaakt van de loop van de leidingen en het binnenliggend drijfwerk voor modelbouw doeleinden.Ik vind verder de verbouwing van het Spoorwegmuseum overwegend positief. De werelden maakt het gewoon aantrekkelijker voor een breder publiek en ook de hal met het materieel is prachtig. Mijn kinderen willen altijd in de ''achtbaan''. Het is alleen zonde dat er uniek spoorwegmaterieel voor is verstopt, maar dat was misschien wel de goedkoopste oplossing.mvg,Ivo