Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Petertje
Vandaag om 14:52:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:29:00
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 14:23:33
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 14:11:15
Project seaside Germany door hervé
Vandaag om 13:58:29
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:55:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Huup
Vandaag om 13:24:43
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 12:39:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:58:17
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:30
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:29:38
Omgeving Frankfurt am Main door martijnhaman
Vandaag om 09:03:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:54:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 08:48:03
  

Auteur Topic: Intercity's voortaan 200 km/u?  (gelezen 5011 keer)

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Intercity's voortaan 200 km/u?
« Gepost op: 25 June 2013, 17:56:24 »
http://www.nu.nl/politiek/3510128/kamer-wil-snellere-intercitys.html

Niet gehinderd door enige kennis van kennis willen deze mensen nog meer geld verknoeien... Misschien dat ze eerst eens moeten gaan bedenken hoe je dat voor elkaar krijgt, welke ( enorme ) kosten het met zich meebrengt en of de tijdswinst gaat opwegen tegen de investering.

Leuk als je als bedrijf gedwongen gaat worden om een kansloze investering te gaan doen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10758
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #1 Gepost op: 25 June 2013, 18:01:49 »
En dit geeft precies aan waar het wringt. NS moet een zelfstandig en marktconform opererend bedrijf zijn van de politiek maar ondertussen wil diezelfde politiek wel meebeslissen over de aanschaf van materieel.   :'(
No dress rehearsel, this is our life.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6813
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #2 Gepost op: 25 June 2013, 18:08:14 »
Het spoor wordt gefinancierd door de overheid. Via jou en mijn belasting centjes dus. Lijkt me dat het parlement dan eisen mag stellen toch?

Gr, Ben.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #3 Gepost op: 25 June 2013, 18:15:31 »
NS wordt niet gefinancierd door de overheid, alleen de infra (=prorail). Als de overheid overal infra voor 200 km/h legt, dan wil NS ook wel treinen voor 200 km/h bestellen. Maar niet op voorhand, ze zijn wel gek...
Op stukjes als Asd-Ut heeft het trouwens ook geen enkele zin.

Jigsaw

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #4 Gepost op: 25 June 2013, 18:15:48 »
ik stem alvast tegen deze kansloze miljardenverspilling

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #5 Gepost op: 25 June 2013, 18:19:17 »
Precies, zorg eerst maar dat je de infrastructuur hebt. Verder zul je een compleet andere dienstregeling moeten hebben, en rij je met je turbo-intercity nog steeds achter een vertraagde stoptrein aan.

Buiten dat, harder rijden betekent hogere energiekosten, betekent een hogere kaartprijs...

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #6 Gepost op: 25 June 2013, 18:28:07 »
Men is alweer vergeten dat volgens aankomende nieuwe Europese wetten het gebruik van de spoorlijnen Europees moeten worden aanbesteedt. Brussel noemt nadrukkelijk het UK en Zweden als ideaal voorbeelden.
Dus afspraken maken met NS hierover heeft weinig zin.

Hebben de zelfde wijze mensen al besloten om sneeuw extra streng te gaan straffen wegens spoorhinder ??  ::)
Als ze nu eens zouden eisen dat treinen beter winterbestendig worden gemaakt. Maar blijkbaar zijn er zelfs mensen die een slechter geheugen hebben dan ik / of de geachte pro-trein kamerleden zitten/staan zelf nooit in een trein.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 25 June 2013, 18:37:02 door Alexander. Reden: foutje »

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6813
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #7 Gepost op: 25 June 2013, 18:43:43 »
Ik heb er geen verstand van, zo te lezen jullie wel. ;) En ik sprak over "het spoor", niet over de NS. Weliswaar monopolist maar dat zou zo maar eens kunnen veranderen als men zo blijft tobben. :-*

Ik lees iets in het bericht over "geleidelijkheid", da's niet morgen. Ik vind dat niet zo'n bijzondere eis.

Ik begrijp dat de Hanzelijn geschikt is om 200 km/hr te rijden maar we hebben de treintjes niet die dat kunnen?

Gr, Ben.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10758
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #8 Gepost op: 25 June 2013, 18:45:57 »
Het spoor wordt gefinancierd door de overheid. Via jou en mijn belasting centjes dus. Lijkt me dat het parlement dan eisen mag stellen toch?
Los van waar het geld vandaan komt, het blijft op twee gedachten hinken. Als je een bedrijf zelfstandig wil laten draaien dan moet je niet aan het stuur gaan trekken maar vanaf een afstand, als aandeelhouder dus, beoordelen.
No dress rehearsel, this is our life.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #9 Gepost op: 25 June 2013, 18:48:56 »
En mogen ze alle Koplopers vervangen.... deze zijn net opgeknapt voor komende 20/25 jaar.

Zonde!
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6813
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #10 Gepost op: 25 June 2013, 18:58:15 »

Als je een bedrijf zelfstandig wil laten draaien dan moet je niet aan het stuur gaan trekken maar vanaf een afstand, als aandeelhouder dus, beoordelen.


Mee eens. Maar heeft in dit geval de NS belang bij snelheidsverhoging op het spoor? Denk het niet, ze gaan lekker afwachten en voorts gebeurt er niets of het gebeurt te laat. Het is wat gemakkelijk naar het Fyra drama te verwijzen maar het is wel de realiteit.

Iemand zal dus eisen moeten stellen dunkt me. Uiteindelijk is reizigersvervoer zoiets als een collectieve voorziening waar je eisen aan mag stellen als overheid.

Gr, Ben.

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #11 Gepost op: 25 June 2013, 19:03:05 »
Ik heb er geen verstand van, zo te lezen jullie wel. ;) En ik sprak over "het spoor", niet over de NS. Weliswaar monopolist maar dat zou zo maar eens kunnen veranderen als men zo blijft tobben. :-*

Ik lees iets in het bericht over "geleidelijkheid", da's niet morgen. Ik vind dat niet zo'n bijzondere eis.

Ik begrijp dat de Hanzelijn geschikt is om 200 km/hr te rijden maar we hebben de treintjes niet die dat kunnen?

Gr, Ben.

Geleidelijk is een ruim begrip, maar voor dat men ook maar iets van eisen stelt dien je alle infrastructuur waar je zelf verantwoordelijk voor bent ( spoor/beveiligingssysteem ) op orde te hebben. Dat is nu niet, dus is het volkomen voorbarig om dat al als eis te stellen. Als er geen zicht is op een verbetering van de infra is het voor een bedrijf onzin om "er alvast"  in te investeren als volkomen onduidelijk is of die investering zich ooit terug verdient.

De Hanzelijn is in zoverre geschikt dat er Ertms ligt en dat de infra qua bochtenwerk 200 km/u toestaat. Probleem is dat we nog geen treinen hebben met Ects, daar is wel mee begonnen maar dat moet eerst goed getest worden. Buiten dat zijn er al een aantal problemen tevoorschijn gekomen met het rijden met 2 verschillende beveiligingssystemen op hetzelfde stuk. Dat is niet wenselijk voor een machinist. De tijdswinst die gegenereerd zou worden met 200 km/u op de Hanzelijn is om en nabij de 2 minuten... En dan is er nog niet verder gekeken wat voor gevolgen dat heeft in de dienstregeling.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #12 Gepost op: 25 June 2013, 19:12:44 »
Zet in op sneller in-/uitrijden van stations, ProRail haalt toch al alle wissels weg dus dat kan zat...

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 873
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #13 Gepost op: 25 June 2013, 19:14:36 »
Sjees je met 200 km/h van Lelystad naar Zwolle, kan je daar lekker twee minuten langer op je aansluitende trein gaan staan wachten...
Meer NS in spoor 1!

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #14 Gepost op: 25 June 2013, 19:39:37 »
Zijn de afstanden daar ook niet te kort voor ?
Als ze meer willen investeren in snel aankomen zou ik veel (kleine) stations schappen.
Het traject Zwolle - Roosendaal 1x per uur die alleen op de grotere IC stations stoppen.
Verbaas me wat een Intercity/Sneltrein tegenwoordig is (stoppen op piepkleine stations)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?