Fabrikanten zoals MäTrix, Roco, Piko, Mehano, Fleischmann, Rivarossi, Electoren, kortom de standaard merken maken zoiezo al hun NL materieel zowel voor 2-rail als 3-rail.
Fabrikanten zoals MäTrix, Roco, Piko, Mehano, Fleischmann, Rivarossi, Electroren, kortom de standaard merken maken zoiezo al hun NL materieel zowel voor 2-rail als 3-rail.Groeten,Herman
Ow ja sorry.Ik vroeg of 3-rail syteem duurder is dan de rails van 2-rail stysteem snap je ?Maar ik zal zelf wel kijken .
Wat ik altijd zo "grappig" vind, is dat er altijd maar gesproken wordt over de natuurgetrouwheid van de rails. Waarin de Marklin rails er altijd wel heel erg slecht uit komt.Want bij 2rail heb je nu (eindelijk) Tillig Elite en de nieuwe Rocoline.Marklin heeft jaaaaren geleden de (grove) K-rails ontwikkeld en die is sinds jaren niet meer aangepast.Snap je waar ik naar toe wil...?Wat ik bedoel, is dat je NU inderdaad zeer mooie 2 rails kan kopen.Vergeet daarbij niet dat de Tillig, niet geschikt is voor een beginner en dan blijft o.a. de natuur getrouwe Rocoline (welke nu pas erg mooi is) over.
.....Weet niet of daar redenen voor zijn, zoals een patent of iets dergelijks.....
Het railsysteem met puntcontacten dateert al van de jaren '50. Een eventueel patent daarop is allang verlopen, dus elke andere fabrikant is vrij om rails te maken voor het Märklin systeem. Maar ik denk zo dat er geen enkele fabrikant is die daar echt aandrang toe voelt.....