Inmiddels heb ik op basis van de DCC_Monitor van Mynabay een locdecoder werkend die de snelheid kan inlezen en die reageert op F0, F1-F4. Ik heb vergeefs geprobeerd om ook F5-F12 te detecteren. De DCC_Monitor ziet de data voor F5-F12 echter niet. Ter verduidelijking: Speeddata begint altijd met 01DCS3S2S1S0. Functiondata begint altijd met 10** ****. Functiondata voor F0-F4 begint met 1 0 0* ****. Functiondata voor F5-F12 begint met 1 0 1* ****. Bit5 wordt in geval bit 7 en bit 6 met 1 0 begint echter niet 1 zodat het niet mogelijk is om F5-F12 te detecteren.Iemand enig idee hoe ik de DCC_monitor kan aanpassen zodat bijvoorbeeld ook databyte 1011 0001 (F5) en 1010 0001 (F9) kan worden gedetecteerd?gr. Frits
Arduino: 1.5.6-r2 (Windows , Board: "Arduino Uno"Using library NmraDcc in folder: D:\Gebruikers\harends\Arduino\libraries\NmraDcc (legacy)NmraDccExample_1.pde: In function 'void setup()':NmraDccExample_1.pde:91: error: 'FLAGS_ENABLE_INT0_PULL_UP' was not declared in this scope
Draden scheelt het zeker, maar daarom is er dus al DCC, gaat de info via die draden... Maar jij gaat dus voor een eigen standaard.
Hoi,Je moet dit document hebben.Grtzz & suc6,Karst