Nu lees ik ook veel over het willen schakelen van puntstukken. Hoe willen jullie dit gaan doen? Zelf ook wel eens zitten denken maar het grootste "probleem" is dat de decoder niet weet ik welke stand de wissel staat bij het inschakelen. Je zou natuurlijk een bi stabiel relais kunnen gebruiken maar deze zijn veeeeeel duurder dan twee mono stabiel relaisjes. Zet je de wissel bij inschakelen in een vaste positie? En uberhaupt, waar ga je vanuit waar de wissel staat bij het inschakelen, die is van belang hoe je het PWM signaal laat zijn bij het inschakelen. Of laten jullie hem in 1 keer naar de start positie knallen? (In 1 keer de duty cycle waar je hem wilt hebben, resultaat, servo gaat daar met maximale snelheid en kracht heen.)
Wellicht zou je bij het inschakelen (opstarten) van het geheel alle wissels in een bepaalde positie laten zetten, welke dan kan worden uitgelezen door de centrale; zodat je altijd zeg maar een initialisatie doet bij het opstarten van de installatie?
Je moet eerst de library importeren via menu item "sketch" -> "Import library" -> "add library",
Hallo Timo,Of het zinvol is om 40 wissels aan te sturen moet ieder voor zich weten. Op de meeste banen zullen er niet zo veel zijn. Persoonlijk denk ik dat het ook handiger is om het in groepjes op te delen. Bijvoorbeeld 8 wissels op één decoder zodat de draden naar de servo's niet verlengd hoeven te worden.