Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 19:22:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:18:29
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Eurospoor 2013  (gelezen 55328 keer)

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Eurospoor 2013
« Reactie #225 Gepost op: 16 October 2013, 10:47:46 »
Sinds 2000 geen editie gemist, ik moest zelfs een keer familie meeslepen om het niet te missen ;D (ze vonden het fantastisch ook al hebben ze niets met de hobby :))
Vr. groeten,
Bob

Meppelspoor

• Offline Offline
« Reactie #226 Gepost op: 16 October 2013, 11:34:16 »
Ik vind het een beetje ongepast dat Leo me zo aanviel, Kleinspoor stond niet op de tekening, en andere grote winkels ook niet. Na de beurs van 2011 en 2012 was er veel kritiek en die uit ik hier ook en dat moet kunnen. Er was iemand die zei dat de bezoekers aantal al jaren terug loopt, dat komt ook door mindere organisatie. Leo mag zich op de borst slaan ik ben de organisatie en weet het beter, een goede organisatie staat open voor kritiek. De indeling is al jaren een kritiek punt en ik ben niet de enige. De prijsverhouding kwaliteit/ prijs is enorm scheef.

Je hoeft hier niet mee eens te zijn, maar het is wel zo dat vele na de beurs lopen te klagen dat het minder was en dat is al sinds 2011 zo.

Maar goed ik hou me mond wel en laat die Leo nog jaren aanklooien, het zal niets verbeteren. Eurospoor hoort een commerciele beurs te zijn met een grote aantal winkels en een klein aantal banen, maar de laatste jaren is het andersom. Een hal vol met alleen clubs met banen vind ik niet echt effectief. Nog een voorbeeld jaren komen ook winkels uit Belgie en Duitsland en die zijn er nu ook nauwelijks. Die gaan liever naar Houten of ander beurzen.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

KoploperMau

• Offline Offline
« Reactie #227 Gepost op: 16 October 2013, 11:37:26 »
Citaat
Een hal vol met alleen clubs met banen vind ik niet echt effectief.
Ik juist wel, als je alles door elkaar smijt wordt het onoverzichtelijk. Ik zou het niet willen dat er op de markt ineens een paar banen staan. Niet omdat het niet leuk is, maar als ik aan het struinen ben naar koopjes of treinen die ik mooi vindt wil ik geen kleine kinderen voor m'n neus die schreeuwen dat ze een trein zien...

Sander

• Offline Offline
« Reactie #228 Gepost op: 16 October 2013, 11:51:24 »
Meppelspoor,

Kritiek geven moet zeker mogelijk zijn, het is vaak de manier waarop. En als jij vindt dat iets niet goed georganiseerd is in jou ogen kan je meerdere dingen doen:

- Het laten voor wat het is
- Kritiek spuien
- Kritiek geven en verbeterpunten rechtstreeks bij de organisatie indienen inclusief beargumentering.
- Zelf een betere versie van iets opzetten

Succes!

mvg,
 Sander

mvg,
 Sander

Rubedino

• Gast
« Reactie #229 Gepost op: 16 October 2013, 11:55:58 »
Kies de eerste optie en gebruik de meldknop.

Ipv verbaal te gaan lopen meppe hier spoor.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #230 Gepost op: 16 October 2013, 11:57:55 »
Je hoeft hier niet mee eens te zijn, maar het is wel zo dat vele na de beurs lopen te klagen dat het minder was en dat is al sinds 2011 zo.
Ik ben het op bijna alle punten met je oneens. Als ik al eens een negatief gevoel had over Eurospoor, dan is dat na vorig jaar helemaal over. Ik vond dat ze een mooie show hadden neergezet, die de toegangsprijs waard was. En als ik zie wat er dit jaar op het programma staat, dan belooft dat weer veel moois. Mij hoor je dus niet klagen, behalve over het feit dat het te veel is om in één dag te behappen. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om er drie dagen rond te lopen, zoals ik jaren geleden eens heb gedaan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Gert1

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: 16 October 2013, 12:03:12 »
Eurospoor hoort een commerciele beurs te zijn met een grote aantal winkels en een klein aantal banen, maar de laatste jaren is het andersom.

Hoezo 'hoort' dat? Wie bepaalt wat er hoort?
Je bedoelde misschien te zeggen: "Ik vind dat Eurospoor een commerciële beurs hoort te zijn".
Dat mag jij vinden. De organisator gaat echter voor een mix van commercie en modelbanen.

Persoonlijk vind ik dat we met 7 x Houten per jaar in Nederland aardig verwend zijn met een louter commerciële modelspoorbeurs.
Daarom vind ik dat Leo voor Eurospoor een gezonde verhouding van commercie en modelbanen toepast.

mvg,
Gert

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Online Online
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #232 Gepost op: 16 October 2013, 12:39:32 »
Citaat
Ik vind het een beetje ongepast dat Leo me zo aanviel

Zou dan 's de hand in eigen boezem steken aangezien Leo niets op de persoon speelt, zie in zijn commentaar geen enkele aanval. Neem aan dat het er bij jou toch ook wel ingaat dat hij toch echt wel weet wat er staat en wat niet...zou in het vervolg ook eens gaan nadenken voordat je gaat schreeuwen wat er niet staat...

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #233 Gepost op: 16 October 2013, 13:00:14 »
Ik vind het een beetje ongepast dat Leo me zo aanviel,

Volgens mij was er geen sprake van aanval,

Citaat
Kleinspoor stond niet op de tekening, en andere grote winkels ook niet.

Volgens mij heeft Leo juist in een bericht aangegeven wie er wel en niet zijn, dus dit argument is geen argument,

Citaat
Na de beurs van 2011 en 2012 was er veel kritiek en die uit ik hier ook en dat moet kunnen.

Zullen we het dan ook over eerdere jaren hebben? Wat heeft het nu nog voor zin hier weer over te beginnen?

Citaat
Er was iemand die zei dat de bezoekers aantal al jaren terug loopt, dat komt ook door mindere organisatie. Leo mag zich op de borst slaan ik ben de organisatie en weet het beter, een goede organisatie staat open voor kritiek.

Fluctuaties zijn vrij normaal bij zulke evenementen. Dat geldt voor woonbeurzen, auto beurzen, noem maar op. Zal ook voor treinen beurzen gelden. Kijk nou eerst eens naar wat er gaat komen, in plaats van nu al weer te gaan blèren..

Citaat
De indeling is al jaren een kritiek punt en ik ben niet de enige. De prijsverhouding kwaliteit/ prijs is enorm scheef. Je hoeft hier niet mee eens te zijn, maar het is wel zo dat vele na de beurs lopen te klagen dat het minder was en dat is al sinds 2011 zo.

Waar baseer je dat in hemelsnaam op? Waarschijnlijk, maar dan doe ik net zulke ongefundeerde aannames als jij, is het gewoon omdat het er niet zo uit ziet, of ingedeeld is, zoals jij wilt. En daarom is het gelijk niet goed.
Weet jij iets van bezoekersaantallen, weet jij iets van kwaliteit zonder zoeken van Eurospoor? Of baseer je het alleen op je eigen mening...?

Citaat
Maar goed ik hou me mond wel en laat die Leo nog jaren aanklooien, het zal niets verbeteren.

Misschien hoeft dat helemaal niet, en is een meerderheid akkoord met de opzet van het huidige, of toekomstige Eurospoor. Aanpassingen zul je elk jaar zien

Citaat
Eurospoor hoort een commerciele beurs te zijn met een grote aantal winkels en een klein aantal banen, maar de laatste jaren is het andersom.

Zoals Gert ook zegt, waar staat 'hoort', in de reglementen?

Citaat
Een hal vol met alleen clubs met banen vind ik niet echt effectief.

Precies, dan ga je niet..

Citaat
Nog een voorbeeld jaren komen ook winkels uit Belgie en Duitsland en die zijn er nu ook nauwelijks. Die gaan liever naar Houten of ander beurzen.

Erg ongefundeerd allemaal.

Gr, Bert

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #234 Gepost op: 16 October 2013, 13:03:23 »
Ach ik zeg maar zo.

Meppelspoor wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken over welk onderwerp dan ook.  (y)
Gr.
Eric

Jefftrack

• Offline Offline
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
« Reactie #235 Gepost op: 16 October 2013, 13:10:32 »

Ik weet een ding zeker IK heb er heel veel zin in en zal vrijdag met volle teugen gaan genieten van de banen, de handel en de mensen achter de banen.....

Jeffrey

Gert1

• Gast
« Reactie #236 Gepost op: 16 October 2013, 13:18:09 »
Wat de bezoekersaantallen betreft: die fluctueren inderdaad. Je kunt zelfs niet als die een paar jaren achter elkaar terug liepen zondermeer stellen dat de hobby vergrijst en er dus een trend is ingezet. Het weer is namelijk sterk van invloed op de bezoekersaantallen van Eurospoor.

En daar waar ik heel Nederland van harte een zonnige herfstvakantie toewens, wens ik Leo en alle exploitanten op Eurospoor juist een paar grijsgrauwe (maar nagenoeg droge!) dagen toe. Dat is namelijk ideaal Eurospoor-weer! Als je nu op weerplaza.nl kijkt, dan zie je dat we volgens de lange termijn verwachting exact dat soort weer krijgen. Ik voorspel dus hogere bezoekersaantallen voor Eurospoor dit jaar. Eurospoor moet het immers naast die-hard modelspoorders als de meeste forumleden hier, toch vooral ook van de gezinnetjes met jonge kinderen hebben.

Alvast een fijne herfstvakantie.

mvg,
Gert

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #237 Gepost op: 16 October 2013, 13:32:28 »
We zijn mensen, die klagen nou eenmaal graag.

Wordt door de klager geklaagd over het klagen, ik bedoel maar.  (y)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ajean

• Offline Offline
« Reactie #238 Gepost op: 16 October 2013, 15:30:38 »
Ik vraag me af of we de naam van dit topic niet moeten veranderen in: Leo's promotieteam.
< = >

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #239 Gepost op: 16 October 2013, 15:32:31 »
Strak plan ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.