Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Liliput kortkoppeling mechaniek defect
door
008200
Vandaag
om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 22:11:46
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
Vandaag
om 21:52:56
Grappige foto's
door
René 4312
Vandaag
om 21:34:01
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Daan!
Vandaag
om 21:27:15
Piko 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen
door
cor_b
Vandaag
om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
orientexpress
Vandaag
om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Patrick Smout
Vandaag
om 20:31:28
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:19:52
Raadplaatje
door
René 4312
Vandaag
om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen?
door
virmfan
Vandaag
om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:46:55
fotowedstrijd 2025
door
Dave.......
Vandaag
om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MOVisser
Vandaag
om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Eric B
Vandaag
om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
ES44C4
Vandaag
om 18:37:53
Bf Kibronn
door
Luit
Vandaag
om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3
door
ArnodeBruin
Vandaag
om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Falkenberg
Vandaag
om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Streamliner
Vandaag
om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Mispoes
Vandaag
om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:06:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
STAR vs Arriva
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: STAR vs Arriva (gelezen 2825 keer)
Luit
Offline
Berichten: 1427
STAR vs Arriva
«
Gepost op:
11 April 2013, 11:15:06 »
STAR vs Arriva
Nu de provincie Groningen geld beschikbaar wil stellen voor verlenging van de treindienst Groningen naar Veendam tot Stadskanaal begint het ge hikhak al weer.
Arriva wil al in 2017 rijden aldus Anne Hettinga (dir Arriva) terwijl de STAR vandaag laat weten dat ze van niets weten.
Als eigenaar zou de STAR toch ingelicht moeten zijn door de provincie.
Of denkt men ze gewoon vlot te onteigenen door de crisiswet te gebruiken?
Gelogd
Edgar
Offline
Berichten: 4025
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #1 Gepost op:
11 April 2013, 11:26:03 »
Weet je zeker dat Star eigenaar is en geen pachter?
Gelogd
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan
Granitwerk J. Köppl
.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg
gepimpt
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11751
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #2 Gepost op:
11 April 2013, 11:29:17 »
En de STAR kan wel zeggen dat ze van niets weten, maar op NMLD lees ik dit gisteren geplaatste persbericht van de STAR:
Trein Stadskanaal niet zonder Museumspoorlijn S•T•A•R•
Om een trein van Veendam naar Stadskanaal te laten rijden is de medewerking van Museumspoorlijn S•T•A•R noodzakelijk. Dit in tegenstelling tot wat Arriva in haar berichtgeving eerder vandaag stelt. Alle rails, seinpalen, stations en overwegen zijn eigendom van de S.T.A.R. en niet van ProRail.
Al geruime tijd voert de S•T•A•R• overleg met de provincie Groningen over het traject van Veendam naar Stadskanaal. Uitgangspunt is daarbij dat de belangen van de S•T•A•R• worden gerespecteerd. Als historische museumspoorlijn vorm de S•T•A•R• sinds 1994 een stomende schakel tussen de toeristische attracties in de Veenkoloniën. Men rijdt met eigen materieel op eigen rails en wissels. Ook de stations en overwegen zijn in eigendom van de S•T•A•R. Het laten rijden van een partij als Arriva heeft verregaande gevolgen voor de museumspoorlijn. Het bestuur van de S•T•A•R• onderschrijft het belang van een goede verbinding van Stadskanaal met Groningen, maar niet ten kosten van de eigen unieke museumorganisatie. Tot op dit moment is nog geen overeenstemming met de Provincie Groningen nog Arriva over de randvoorwaarden bereikt. De berichtgeving van Arriva over een start in 2017 is dan ook voorbarig.
(bericht afkomstig van PR STAR)
Gelogd
Luit
Offline
Berichten: 1427
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #3 Gepost op:
11 April 2013, 11:47:33 »
Toch leuk te weten dat PR STAR schijnbaar wel op andere sites reageert maar niet op hun eigen site zoiets vermeld.
@Edgar En inderdaad ik heb ooit (al heel wat jaren terug)gelezen dat ProRail het baanvak en alles wat daarbij hoort aan de STAR heeft overgedaan.
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #4 Gepost op:
11 April 2013, 11:49:53 »
Misschien een beetje kort door de bocht.
Maar kan Arriva dan niet gewoon doorrijden met in achtneming van het oude seinenstelsel?
De enige haken en ogen die ik zie is het STAR personeel dat de wachtposten continu moet gaan bemannen.
Jos
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
AlfaArjen
Offline
Berichten: 819
NS in het echt, FS in 1:87
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #5 Gepost op:
11 April 2013, 11:54:31 »
Lijkt me niet dat onze vrienden van IL&T dat een goed idee vinden... Buiten of het wenselijk is dat je commercieel vervoer gaat doen zonder fatsoenlijke beveiliging die je nodig hebt op hogere snelheden.
Gelogd
Edde
N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
Offline
Berichten: 3097
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #6 Gepost op:
11 April 2013, 13:32:53 »
Tja wat is er belangrijker?
gr Ed.
Gelogd
Vroeger in Breitendorf
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=31504.msg481053#msg481053
Wagenhalle Breitendorferstraße
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=60677.msg3221492161#msg3221492161
henk
Offline
Berichten: 22710
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #7 Gepost op:
11 April 2013, 13:35:25 »
Echt vervoer natuurlijk. Spoor niet als reservaat, maar waarvoor het is bedoeld.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Nederduitsemeester
Offline
Berichten: 3462
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #8 Gepost op:
11 April 2013, 13:53:19 »
Misschien dat Arriva/Prorail het spoor overkoopt, zodat de STAR vanaf Stadskanaal naar Gieten weer wat kan aanleggen (of dat dit gebeurt op kosten van Arriva/Prorail). Kan de STAR Vanaf Musselkanaal naar Gieten rijden, iets wat men in het verleden weleens geopperd heeft. Arriva kan dan op een apart spoortje op Stdaskanaal binnen komen.
Gelogd
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
Groeten, Erwin
Wijbe
LightMyTrain
Offline
Berichten: 1058
LightMyTrain
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #9 Gepost op:
11 April 2013, 14:56:50 »
Binnen een goeie dienstregeling is ook veel mogelijk. Bijkomend voordeel voor de Star zou zijn als het traject weer in gebruik wordt genomen dat zij het niet hoeven te onderhouden. Maar dan moet je natuurlijk wel een goeie afspraak maken dat je het spoor niet gaat huren voor een geldbedrag.
Gelogd
Mvg, Wijbe
https://lightmytrain.nl/
LightMyTrain
Goedkope interieurverlichting in rijtuigen
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #10 Gepost op:
11 April 2013, 15:01:07 »
Je wilt op hetzelfde baanvak niet met gewoon spul en museummaterieel rijden :
- Machinisten moeten ineens aan veel meer eisen voldoen, denk medische / psychische keuring
- Alle materieel moet van ATB zijn voorzien en voldoen aan strengere onderhoudseisen
- Je bent afhankelijk van een verkeersleiding voor de meest simpele bewegingen op de openbare infra
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
guest7823
Gast
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #11 Gepost op:
11 April 2013, 15:12:29 »
- je krijgt te maken met allerlei toekomstige regelgeving
Denk hierbij aan ERTMS e.d. Hoe dat op een stoomloc moet "zijn ze nog niet echt uit"
Maak het regelmatig mee bij de NYMR. Museumlijn en hoofdnet met je domweg niet willen. Bij de ZLSM gaat het, vermoedelijk onder oud gedoogbeleid waarschijnlijk nog redelijk, maar bij iets nieuws als Arriva richting Stadskanaal ...........
Gelogd
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #12 Gepost op:
11 April 2013, 15:33:37 »
ZLSM heeft toch eigen lijn? En de aansluitingen op hoofdnet zijn speciaal beveiligd, in Schin op Geul met een mooi setje wissels die normaal naar een kopje lopen.
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
guest7823
Gast
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #13 Gepost op:
11 April 2013, 15:40:13 »
Volgens mij rijdt / reed de ZLSM ook naar Heerlen en dus op het hoofdnet. Ook indien de ZLSM vanaf Schin op Geul doorrijdt rijden ze op het hoofdnet. Kortom materieel en mensen zullen moeten voldoen aan de eisen om op het hoofdnet te rijden.
Ik weet niet hoe e.a. precies zit bij de VSM maar ook die hebben volgens mij formeel een stuk op openbare infrastructuur, nl. het stuk van Apeldoorn naar de VAM aansluiting.
Ook de SHM rijd het eerste stuk (Hoorn perronsporen tot Liornestraat) op openbare infrastructuur. Alleen zitten we daar "achter het grendel" en is alles ROZ. Daardoor hoeven er bij de SHM weinig in principe geen hoofdspoorregels gevolgd te worden qua beveiliging ed.
SGB ligt volgens mij volledig afgescheiden van het hoofdnet.
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8625
Re:STAR vs Arriva
«
Reactie #14 Gepost op:
11 April 2013, 15:57:03 »
Jaap, je hebt blijkbaar ook (milieu)vergunningen nodig:
http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Omgevingsvergunningen/Documents/Kerkrade%20oprichtingsvergunning%202008.pdf
Aanvraag van de ZLSM om om te lopen op Kerkrade (even kort gezegd).
«
Laatst bewerkt op: 11 April 2013, 15:59:04 door J J H S
»
Gelogd
Jeroen
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
STAR vs Arriva