Waarom niet? We moeten er maar mee leren leven dat dit de toekomst gaat worden. Kijk maar eens naar de grote materialen zoals CV-ketels, etc. Je bestelt ze online en worden door een expediteur uitgeleverd. Komt geen winkel meer aan te pas. Maar goed, deze discussie valt buiten dit draadje en stoppen we dus nu ook. Je mag je eigen draadje openen over deze materie, als je je houdt aan de opmerking die je per Pb hebt ontvangen...Gr, Bert
Maar als Roco denkt dat men het zonder handelaren ook aan kunt. Mijn zegen hebben ze, dan sterft het merk op termijn vanzelf wel uit. Mijn mening is dat je zonder een goed dealernetwerk het niet kan overleven.
Een handelaar verdiend op de huidige manier van hoe Roco om gaat met haar prijzen en handelaren steeds minder aan Roco. De investeerder die Roco bezit gaat het alleen nog maar om gewin op de korte termijn.Maar goed dat is uiteraard mijn eigen mening. Maar als je steeds meer handelaren krijgt die Roco niet op voorraad nemen dan doe je het als fabrikant niet goed. Maar goed het totaal aantal handelaren die modeltreinen verkopen zal de komende jaren nog verder afnemen. Want wel zorgwekkend is dat sommige rijken in Duitsland modeltrein winkels hebben die ze als speeltje gebruiken. Ze hoeven er niet van te leven namelijk en presteren het zelf om Marklin en Roco beneden de inkoopprijs te verkopen. Iets waar een normale handelaar nooit tegen kan concurreren.
( Re:Uitverkoop, voorraad en nog veel meer geouwehoer... )