Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door meino
Vandaag om 16:00:56
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:59:06
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Martijn193
Vandaag om 15:42:14
Sfeer op je modelbaan door tijgernootje
Vandaag om 15:39:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 15:34:50
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
Vandaag om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
Vandaag om 15:21:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 15:17:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:04:10
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 12:38:57
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Aanpassen baanplan bestaande baan door VAM65
Vandaag om 11:43:23
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 11:05:47
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door tijgernootje
Vandaag om 10:42:03
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52

Auteur Topic: Station Delft, Miniworld Rotterdam  (gelezen 54063 keer)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
Re: Station Delft, Miniworld Rotterdam
« Reactie #105 Gepost op: 21 January 2014, 23:30:10 »
Schiet ook al op Ivo, dat schilderwerk :)

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #106 Gepost op: 22 January 2014, 00:06:27 »
En dan te bedenken dat ik het vrijwel allemaal heb afgeplakt. Tevreden over het resultaat, maar wel een enorme klus.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #107 Gepost op: 22 January 2014, 00:55:46 »
1. MOOI!!!

2. Hebben we haast?

Ik heb bewondering voor de mensen die de bouwset daadwerkelijk produceerden, de mensen die aandurfden dit op de markt te brengen en diegenen, die hier laten zien wat ze met deze doos Resin doen!
Mijn Att-bloemenstal (die bij mij Haringkraam wordt) is nog lang niet zo ver  :-[ :'(
Ik 'durf' nauwelijks met verf aan de gang te gaan...

Frans

(en Ivo: die afgrijselijke kieren bij die sierstenen ga je toch wél plamuren toch?  ;D :-[ (y) )
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #108 Gepost op: 22 January 2014, 09:13:13 »
Paleisje hoor (y)

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Falkenberg

• Offline Offline
« Reactie #109 Gepost op: 22 January 2014, 09:31:09 »
Citaat
Ik kan niet goed zien hoe het boven de overkapping er nu uit ziet.

Nou, zo: http://binged.it/1jxZqCt. Zo houden dus.

dirkjan

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #110 Gepost op: 22 January 2014, 09:40:09 »
Dirk Jan,

Dat is een heel mooi plaatje. Dat geeft ook een goed beeld van de omgeving. Met name de bebouwing en loodsen rondom. Wat ik alleen niet kan vinden is een plaatje van het VAM station dat er in 1980 nog stond.

Deze foto is waarschijnlijk goed te dateren, want ik zie de hele voorgevel in de steigers staan. Toen hebben de dakgootsteunen een andere kleur gekregen. Ervoor waren ze crème en erna ineens zwart met rode accenten.

Bedankt,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Peter_12

• Offline Offline
« Reactie #111 Gepost op: 22 January 2014, 10:42:13 »
Misschien helpt dit draadje:

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,56887.msg3221428429/index.php/topic,56887.0.html

daar staat een foto van de VAM loods in Delft

gr

Peter
« Laatst bewerkt op: 22 January 2014, 11:08:47 door Peter_12 »

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #112 Gepost op: 22 January 2014, 11:10:06 »
Peter,

Helpt zeker. Suggestie dat het VAM station van Schiedam-Rotterdam West hetzelfde is als die in Delft is aan de hand van de foto van spoorzeven te controleren. En is dus niet zo. Wel een look-a-like, maar toch anders. Ook leuk om te zien dat destijds ter hoogte van het station er in elk geval 6 sporen lagen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #113 Gepost op: 24 January 2014, 11:37:01 »
Nou, zo: http://binged.it/1jxZqCt. Zo houden dus.
Gisteren was ik even kort op station Delft en toen zag ik iets door de lichtkoepel van het dak heen, dat voor mij helemaal nieuw was. De foto in het citaat is iets te klein, maar bevestig mijn conclusie helaas wel: de 3 ramen op de begane grond zijn op perron niveau allemaal dichtgezet, maar erboven is nog veel meer gebeurd en dat kun je zelden zien: boven de overkapping zijn de 3 ramen geen bovenste boog meer, maar ronde ramen geworden.

Het gaat om deze ramen:

Eerst maar eens naar Hotel Coen voor bevestiging en dan eens denken of ik dit nog wil veranderen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #114 Gepost op: 10 February 2014, 23:51:24 »
Aan de slag geweest met het dak om een en ander uit te proberen. Het dak bestaat uit vlakken leisteen dat vervolgens is afgedekt met verschillende stukken zink en/of lood.

Beetje verf en de rest ook wat aangekleed. Het lukt me niet om de goede kleuren te vinden. Het leistenen dak is nu geschilderd met Humbrol slate grey, maar ik vind het te groen, het zinken dak is gespoten in de kleuren zoals aanbevolen in Modelspoormagazine, maar dat vind ik nog te geel en het baksteenroos is hier ook nog wat donker. Tenslotte vind ik het beige lakwerk van het hout niet licht genoeg en het zink nog niet zinkwit, maar meer metallic grijs. Kortom nog een boel aan te doen. Het zinken dak moet nog veel bewerkingen krijgen. Vorig jaar stond er een uitgebreid artikel over in Modelspoormagazine. Dit is de eerste laag. Die moet nog met de kwast worden overgedaan met dezelfde kleur en dan met een harde kwast worden getamponeerd, zodat een ruw oppervlak ontstaat. Daarna wordt het dak gedrybrushed met lichtgrijs gemengd met wit en ik vermoed dat dan wel de goede kleur naar boven komt, met deze kleur als vervuiling.

Maar goed foto's:

De leistenen zijn hier nog 1mm te breed. Dit is simpel aan te passen op de stroken van Kees-Jan. De machine maakt dan iets meer slagen, maar dat komt goed. De dakhoeken zijn allemaal afgedekt met 4 platen zink, over de bovenste leien steekt een plaat zink en onderaan ligt er een plaat zink, die in de dakgoot eindigt. De hoeken zijn niet geschilderd, de horizontale stukken zijn behandeld met Tamiya metallic grey. De bakstenen rand van de dakkapel krijgt ook nog loden flappen in het ingefreesde trapje. Het dak is goed te maken als alles al zit vastgelijmd en dan maak je het net als het echte dak. Dus eerst de strip zink onderaan en de loden flappen aan de zijkant van de dakkapel. Dan vanaf onderen de leistenen aanbrengen en daarna aan de bovenkant weer een zinken flap erover heen en de hoeken afdekken met zinken platen.

Overigens heb ik ontdekt op een goede luchtfoto dat de daken van de dakkapellen ook van zinken platen waren. Heel duidelijk is daar dezelfde dakstructuur te zien als op de platte daken. Dat moet dus nog apart worden gemaakt. Ik vond de oplossing gemaakt door Floris heel logisch, maar de luchtfoto laat iets anders zien.

Kijk via deze link: http://historischgis.delft.nl/emap/html/eMapGuide.aspx?PrjID=monument

Vink in de tabel links monumenten en historische kaart uit en vink luchtfoto 2006 aan. Zoom dan in naar het station en kijk naar de daken op de dakkapellen.

Ik heb als alternatief ook nog een stukje Noch leisteen geplakt rechts van de dakkapel:

Het Noch stuk werkt veel sneller, maar ik vind de leisteen strips van Kees-Jan als je ze netjes plakt overtuigender.

Het spitse dak en de zijkanten van de dakkapel achter moeten ook allemaal nog worden behandeld met leistenen en zinken stroken.

Voorkant nog lang niet af.

Wordt vervolgd,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #115 Gepost op: 11 February 2014, 08:56:52 »
Wat een kunstwerk Ivo, fantastisch om te zien hoe je het allemaal doet. (y)
Spoor 0 adept

Danny V.

• Offline Offline
    • Zilverdam
« Reactie #116 Gepost op: 01 March 2014, 16:58:31 »
In tegenstelling tot wat Ivo doet heb ik net zoals Chris besloten het station met de hand te verven. Inmiddels een paar uur per week bezig geweest met het zetten van de lijntjes en het verven van het gehele station. Tot nu toe erg tevreden met het resultaat. Nog een week of 3 of 4 voor de voorkant van het station en daarna naar de achterkant. Hieronder een foto zoals het nu (tijdelijk) op de baan staat.

Zilverdam, H0 modeltreinbaan naar Nederlands voorbeeld

Bezoek mijn projectpagina voor updates en foto's: https://www.zilverdam.nl

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #117 Gepost op: 01 March 2014, 16:59:49 »
 (y) Goed bezig.

Danny V.

• Offline Offline
    • Zilverdam
« Reactie #118 Gepost op: 20 April 2014, 11:09:26 »
Ik ben benieuwd naar jullie bouwvorderingen! Inmiddels zijn we weer aan paar weken verder sinds mijn laatste update. De voorkant van het station begint aardig compleet te raken. Er moeten nog wat zaken geschilderd worden, maar het meer en deel is af. Aangezien dit mijn eerste schilder project is moet ik zeggen dat ik enigszins trots ben op het eindresultaat. Inmiddels zijn sommige delen ook aan de achterkant geschilderd, maar daar is nog een hoop werk te doen. Nadat al het schilderwerk klaar is kan het station definitief in elkaar gezet worden (bij mij zijn het nu nog losse delen).

Zilverdam, H0 modeltreinbaan naar Nederlands voorbeeld

Bezoek mijn projectpagina voor updates en foto's: https://www.zilverdam.nl

geerart

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #119 Gepost op: 01 June 2014, 13:20:12 »
Zoals al vermeld op het forum van station Delft is mijn station klaar.
Ik heb hulp gehad van ervaren model bouwers die veel ervaring hebben is de auto modelbouw.
Deze ervaring hebben we mooi kunnen gebruiken om allerlei extra details aan te kunnen brengen.
Wat nu nog rest is de verlichting en schijnwerpers om het station extra te belichten.