Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 09:52:02
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door renedh
Vandaag om 09:40:16
20 jaar BNLS door Olav
Vandaag om 09:28:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:23:51
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door 008200
Vandaag om 09:08:00
Station Voorburg ‘t Loo in 1:87 H0 door Pauldg
Vandaag om 08:26:26
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door GD
Vandaag om 08:14:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 08:11:24
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door Lobomotion69
Vandaag om 03:03:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sneek
Vandaag om 00:37:23
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
28 June 2025, 23:04:30
Nederlandse Spoordijk in H0 door Miniature Holland
28 June 2025, 22:22:11
Stadswapen Amersfoort op NS Cargo 1637 door pagoda of funn
28 June 2025, 22:16:56
Randstadrail Baan 1:87 H0 (V.h. Den Haag-R’dam Hofplein Lijn) door Miniature Holland
28 June 2025, 22:13:50
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
28 June 2025, 21:54:44
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door MOVisser
28 June 2025, 21:22:14
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
28 June 2025, 21:11:11
Nijmegen in h0 door Dave.......
28 June 2025, 21:04:44
keerlusproblemen door saskia
28 June 2025, 20:53:37
Raadplaatje door Dpc Fo
28 June 2025, 18:51:43
Hoek-Warszawa Express D1245 1974 door Jeroen Water
28 June 2025, 17:55:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 June 2025, 17:32:50
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door MathynK
28 June 2025, 16:29:19
US diorama in H0 door Wim Vink
28 June 2025, 15:30:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
28 June 2025, 15:11:20
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door RetroJack
28 June 2025, 14:38:10
De Projecten van RetroJack door RetroJack
28 June 2025, 14:20:51
De modeltreinen van Spoorijzer door Keska
28 June 2025, 13:59:49
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
28 June 2025, 12:34:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
28 June 2025, 11:54:21
  

Auteur Topic: Welke wisselbesturing op de Ecos2  (gelezen 5350 keer)

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1408
    • Harold Content
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #15 Gepost op: 02 April 2013, 22:26:15 »
Je bedoeld de conrad wisselmotoren aansluiten op de Ecos via Decoders!?
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #16 Gepost op: 02 April 2013, 22:30:15 »
Daar gaat het hier over Harold ( dacht ik ;) )

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1408
    • Harold Content
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #17 Gepost op: 02 April 2013, 22:33:59 »
Ik stuur die motoren nu aan via mijn ecos met en esu wissel decoder met extender.
En de extender sluit ik als volgt aan op de wissel motor

De draden met diodes gaan op  een extender uitgang:
1a I & II.

vanuit de trafo gaat er 1 draad naar de Com en de andere naar de rode draad van de wisselmotor.
En dan schakelt hij of je dient een hulpschakeling te bouwen(die moet ik nog maken).

Deze schakeling maakt alleen gebruik van de relais aangezien wisselstroom niet werkt in esu producten.
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #18 Gepost op: 02 April 2013, 22:38:58 »
Juis,

Daar zijn die dingen ook op gemaakt...

Heb er ooit twee aangeschaft bij Conrad ( o.a. ook om te testen met een 4010 ( voorloper 4018 ) )

Mijn conclusie was toen al: Wat een bagger apparaten ( mechanisch EN electrisch ). En... net zo duur of duurder dan een servo. Dus voor mijn wisselaandrijvingen alleen servo's. ( vandaar ook die actie van mijn zelfbouw servodecoders een paar jaar geleden ;) omdat er toen nog geen geschikte servodecoders op de markt waren )

Grtzz,

Karst

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #19 Gepost op: 03 April 2013, 12:15:51 »
Gezien de oorzaken die hier gegeven zijn ben ik eens na gaan denken en de zaak verder gaan onderzoeken. Ik heb voor een pendeldienst met Traincontroller een wisselstraat ingesteld. Nu zag ik dat Traincontroller standaard staat ingesteld op een schakeltijd van 1 ms. Er schakelen dus erg snel achter elkaar een paar wissels. Deze tijden heb ik nu op 300 ms gezet. Als de ingangsspanning zo kritisch is kan ik mij voorstellen dat het schakelen van een paar wissels tegelijk een mogelijk te grote spanningsdip geeft. Mogelijk is dit de verklaring voor het wijzigen van het adres.

Maar ik blijf het een rare situatie vinden dat wanneer je niet op de programmeerschakelaar drukt de decoder toch in de programmeerstand weet te komen.

Als dit de oorzaak blijkt te zijn kan ik eventueel verder met deze decoders. Of toch maar liever die van Rosoft nemen.

Groeten,
Henny

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8802
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #20 Gepost op: 03 April 2013, 13:23:33 »
Hallo Henny,

.... Of toch maar liever die van Rosoft nemen. ....

Dat kan ook :)

Bericht aangepast: Het verhaal ging over de standaard DR4018 en niet de Servoversie :)

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 03 April 2013, 15:25:42 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #21 Gepost op: 03 April 2013, 15:09:15 »
Ok, weer wat geleerd. ;)

Groeten,
Henny

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #22 Gepost op: 08 April 2013, 17:38:47 »
Ondertussen heb ik ook een MDD van Rosoft uitgetest en deze werkte vanaf het begin zonder problemen. De DR4018 is denk ik veel gevoeliger voor spanningsdaling.

Een bijkomend voordeel van de MDD is dat je niet een aparte Conrad wisselmotor interface voor elke uitgang er bij moet kopen. Die kunnen rechtstreeks op de MDD worden aangesloten en werken daar veel rustiger op. Bij de DR4018 gaan ze met een enorme klap om. Dat zou zijn op te lossen door een lagere voedingsspanning maar dan werken ze niet meer betrouwbaar.

Even uitgerekend spaart dit voor de gehele baan toch veel geld.

Groeten,
Henny

Dominique

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #23 Gepost op: 08 April 2013, 19:24:47 »
Hallo,

Zelf rijd ik al tijdje met Esu ecos 1.   
Mijn wissels schakel ik allemaal met Esu switchpilots.
Werken perfect. ( flm profi rails en wissels)

Ook heeft esu servo switchpilots...

Misschien is dat te overwegen?

Mvgr,
Dominique

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #24 Gepost op: 08 April 2013, 19:26:35 »
Dat kostenplaatje ligt voor mijn baan wel enige honderden euro's hoger. En overstappen kan niet meer want ik heb alle Conrad motoren al gemonteerd.