Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko 1136 van AC naar DC
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:23:21
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
Vandaag
om 21:19:32
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
Michiel2
Vandaag
om 20:40:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 20:40:00
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronaldk
Vandaag
om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:47:23
CIWL type P
door
grossraumwagen
Vandaag
om 19:43:16
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 19:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
René 4312
Vandaag
om 18:56:50
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:24:53
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:17:01
Rails roestig verven
door
jandcargo
Vandaag
om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 15:56:45
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Tedo
Vandaag
om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
defender
Vandaag
om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 15:36:20
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
jandcargo
Vandaag
om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder.
door
olaf99
Vandaag
om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
Jasperr
Vandaag
om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen.
door
Eenerspoor
Vandaag
om 12:11:59
20 jaar BNLS
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:42:29
EifelBurgenBahn
door
meino
Vandaag
om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
MOVisser
Vandaag
om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:12:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Bad Harzwald, de bouw.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
Vorige
-
Volgende
-
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
127
Omlaag
Auteur
Topic: Bad Harzwald, de bouw. (gelezen 378867 keer)
willem22
Offline
Berichten: 1544
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #180 Gepost op:
19 April 2013, 12:44:14 »
@Floris, na grijs weer komt weer zonneschijn ,gauw weer beter worden.
Leuke vorderingen.
wil.
Gelogd
tijgernootje
Offline
Berichten: 12154
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #181 Gepost op:
19 April 2013, 13:45:55 »
@ Auke en Wil,
Bedankt,t zal vast goed komen met die griep,maar t gaat mij te langzaam
Voor wat betreft die vorderingen Wil,Thnx
*Gaat achter pc zitten,doet griep in de uitverkoop en besteld gelijk een hoop goed weer
*
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
tijgernootje
Offline
Berichten: 12154
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #182 Gepost op:
20 April 2013, 17:04:44 »
Om niet helemaal lijp te worden,ben ik met een bestelling van Quartel aan de slag gegaan.
Hier had ik wat profielen besteld om de perron poten mee te maken.
Nu dus maar wat dingen op maat gemaakt waar later dmv lijm en verf de poten uit moeten ontstaan.
Voor de vormgeving maar een plaatje van dit werk.
«
Laatst bewerkt op: 20 April 2013, 20:14:09 door tijgernootje
»
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
tijgernootje
Offline
Berichten: 12154
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #183 Gepost op:
22 April 2013, 09:00:28 »
Tijd voor een mini update.
Gisteren kreeg ik bezoek van m'n maat die me ook helpt met dingen voor en op de baan.
Tegen de verwachting in zijn er nu perronpalen gelijmt en gespoten
De 1ste paar palen waren vlot droog,dus met een stukje klei maar is gekeken naar hoe dat straks zal staan.
Conclusie is dat ik versleten was(maar das al dagen niet nieuw meer)maar dat het resultaat er best mag zijn.
Bij genoeg fut straks is kijken of ik een perron kan vol zetten met palen
«
Laatst bewerkt op: 22 April 2013, 09:04:11 door tijgernootje
»
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
tijgernootje
Offline
Berichten: 12154
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #184 Gepost op:
23 April 2013, 09:01:55 »
Wederom een poging om een vraag te stellen,enkel nu zonder het moeilijke gedoe
Met onderstaand plan ben ik bezig zoals wel bekend,echter met wat test rijden begin ik het vermoeden te krijgen dat er een kortsluitingspunt in het plan zit
Vraag is echter,waar zit die verstopt en wat kan ik er aan doen om straks probleemloos te rijden met de multimaus en m'n treinen ?
Dan gelijk ook die vraag maar voor het schaduwstation.
Zit daar nog ergens een kortsluitingspunt in wat aangepakt moet gaan worden als ik het ga bouwen ?
En om dan maar af te sluiten met wat leuks,de perrons staan vol met palen
,nu nog kijken hoe ik het dak ga maken.
Daar moest natuurlijk een sfeerfoto van gemaakt worden
Tot zover dit verhaaltje.
Hopelijk zijn er mensen die mee willen denken over m'n vragen,alvast bedankt
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3380
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #185 Gepost op:
23 April 2013, 09:07:14 »
ziet er goed uit die perrons
die plannen.. volgens mij zit in de rails boven geen kortsluiting.. alleen als je de onderkant eraan hebt is de keerlus het kortsluiting deel(dit treed dan ook boven bij de kruiswissel op..
dus focussen op de keerlus onderin
verder kan de draaischijf geloof ik kortsluiting veroorzaken als die 180 graden is gedraaid
heb je problemen dan? dat je boel op tilt slaat?
Gelogd
groeten,
Auke
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7193
46%, unchillfiltered, natural colour
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #186 Gepost op:
23 April 2013, 09:17:47 »
Inderdaa, 2 keer kortsluiting.
-keerlus bij het schaduwstation
-draaischijf
Beide oplosbaar met een keerlusmodule en wat geïsoleerde raillassen.
Het perron ziet er nu al goed uit!
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #187 Gepost op:
23 April 2013, 09:21:33 »
Je hebt beneden in het schaduwstation een probleem. .Boven op je emplacement zal er voor de draaischijf een voorziening getroffen moeten worden. Deze voorziening zit meestal al in de aansturing. En voor beneden kijk een in de enceclopedie onder
keerlus
. en met name nummer
7
.
Geen problemen zoeken waar ze niet zijn
.
Groet,
Gerard van der Sel
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
tijgernootje
Offline
Berichten: 12154
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #188 Gepost op:
23 April 2013, 10:20:04 »
@ Auke,
Bedankt als eerste
Ik heb gisteravond even met de 94er een proefrondje gereden op de nog wel vuile rails rond de bak overgang en op de kruising viel de loc iedere keer stil
Vervolgens analoog gereden en dat ging wel aardig,zeker als je weet dat die rails nog vuil is.
Vandaar dus de vragen en de baan tekeningen dr bij.
Hoe t in de toekomst uitvalt als dat schaduwspul eraan hangt maakte me dus ook nieuwsgierig of dat dat problemen zal gaan geven.
Overigens idd als ik de draaischijf een vol rondje laat draaien,dan is r ook kortsluiting,simpel te zien want de lok rijd dan niet meer(enkel bij digital rijden)
@ Hendrik Jan,bedankt voor t meedenken en voor t compliment
@ Gerard,Ook bedankt voor t meedenken,maar jij ziet geen probleem bij die kruising ?
Ik zal straks is even kijken naar je hints
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3380
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #189 Gepost op:
23 April 2013, 10:48:06 »
De lus beneden en de kruising boven zijn verbindingen tussen de verkeerde rails, met enkel de aanpassing in de lus is het probleem opgelost
De kruising is dus geen probleem.. Het zit ergens anders in denk ik
Gelogd
groeten,
Auke
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #190 Gepost op:
23 April 2013, 11:06:16 »
Bij dit baanplan (door de kruising) is een digitaalrijder in het voordeel. Je kunt op het emplacement alle sporen simpel aansluiten. De bovenkant de ene pool en de onderkant de andere pool. Hierna kom je zoals eerder gezegd in de problemen in je schaduwstation. Maar door het lange spoor naar de andere zijde is daar ruimte zat voor een keerlusschakeling. Mocht je nog in staat zijn om alleen het emplaceent van spanning te voorzien, probeer dat dan maar. Beide delen kunnen zelfstandig van spanning worden voorzien, zonder dat er kortsuiting ontstaat. Zodra je beide delen combineert heb je een sluiting die in je schaduwstation is ontstaan. Zoals geschreven, lees het stukje over keerlussen in de encyclopedie maar door, dan valt vanzelf het 20 eurocent stuk (vroeger was het een kwartje geweest
).
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
tijgernootje
Offline
Berichten: 12154
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #191 Gepost op:
23 April 2013, 14:59:10 »
Goedemiddag,
Ik heb is even zitten kijken naar de genoemde artikelen.
Ik denk dat ipv nr 7 dit miss ook wel werkt:
http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-2904441/xTreme-Keerlus.html
Werkt niet op basis van kortsluitings detectie,dus alle decoders en andere zaken zouden niet kapot gaan omdat men ze 1st een schok geeft alvorens er omgeschakelt wordt,werkt in 2 rijrichtingen en is schappelijk geprijst en zo zag ik nog wat dingen waarvan ik denk dat dat prettig is voor mij
(lees ben geen raketgeleerd en snap weinig van zelfbouw dingen,op electronica gebied is dat helemaal 0
)
Daarin maakt dat dus qua prijs weinig uit,doet volgens mij het zelfde als
http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Keerlusmodule_met_relais
alleen doet bovengoemde het zonder de extra's en ik hoef dat allemaal niet met 2 linker handen in mekaar te mikken en ik heb er ook de spullen niet voor.
Lenz zou ook nog kunnen,maar die zijn wel erg aan de prijs denk ik.
Dit is het verhaal na het lezen van een groot deel van dat hoofdstuk over keerlussen en problemen.
Mocht er iets niet kloppen/niet duidelijk zijn in m'n verhaal,laat t me weten daar leer alleen maar meer van
Euh echter nog 1 vraag:omdat het schaduw station er nog lang niet zal komen en ik straks toch ook wel is een keer wil rijden op de 3 modules als ze zover zijn,moet er dan niet een module toch komen bij die kruising ?
(daar was t toch ook niet goed ?)
Afijn ik hoor t wel.
Wederom alvast bedankt.
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #192 Gepost op:
23 April 2013, 15:31:46 »
Oei moeilijke vraag of er een keerlus module moet komen. Je zegt dat je het schaduw station niet gaat maken voorlopig. Maar wat dan wel? Een rondgaande baan, zodat je vertrekkend op het ene spoor boven kunt komen op het andere spoor?
Zo ja dan is er een keerlus nodig. En op je emplacement heb je alleen voor de brug van de draaischijf een voorziening nodig die de polariteit van de rails aanpast. Deze zit gegarandeerd in de besturing van je schijf.
Dus bij een lus i.p.v. een schaduwstation => keerlusmodule
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3380
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #193 Gepost op:
23 April 2013, 16:42:05 »
als je enkel die 3 modules maakt zonder een rondje wat weer terug komt.. ben je geen keerlusmodule nodig voor de kruising.
voor de draaischijf moet je wel even kijken hoe en wat
succes
gr.
Auke
Gelogd
groeten,
Auke
tijgernootje
Offline
Berichten: 12154
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:Bad Harzwald,de bouw.
«
Reactie #194 Gepost op:
23 April 2013, 16:45:45 »
Hallo Gerard,
Reden voor het even met rust laten van de klimspiraal incl schaduwstation is simpel,ik ben nu het verst gevorderd op bak 1(die met t station) en deze staat nu even ergens anders.
Nu probeer ik bak 2 en 3 naar het zelfde niveau van bewerken te krijgen als de 1ste bak.
Maar ja bij ziekte en dergelijke en weten dat er op bak 3 nog wat panden moeten komen voor het loc verzorgen(niet goedkoop die pandjes) en dat er dan nog op bak 2 en 3 geballast moet worden,electra voor wissels omschakelen aanschaffen,materiaal om wat aan te kleden,enz enz
Dan snap je wel dat dat niet in 1x is te bekostigen.
Heb nog steeds geen geldboompje
Dus die laatste dingen ofwel bak 4 en wat r onder moet komen(nog rails en zo voor kopen) dat zal wel even duren.
Vandaar dus omdat er ook werd gezegd dat er bij de kriuising kortsluiting ontstaat,zal ontstaan,de vraag moet er daar nu al zon ding ingemikt worden onder de bak ?
Verder zou ik even niet weten waar men bij Flm die voorziening heeft gelaten dan zodat die geen last heeft van stroomkringen/polariteit, de 6052 ? (grote schijf van Flm in elk geval) heeft nu wel degelijk bij digitaal rijden een probleem.
Rij een loc de schijf op,draai m helemaal rond en je hebt een kortstondig probleem
,de loc doet niks meer tot je m terug draait.
Wat vind je overigens van dit ding wat ik vond via je link naar de encyclopedie ?
http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-2904441/xTreme-Keerlus.html
Is dat te gebruiken ?
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
Vorige
-
Volgende
-
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
127
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Bad Harzwald, de bouw.