Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:12:30
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 22:53:10
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:40:46
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door Robkop
Vandaag om 22:32:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 22:27:46
loconet adres door Dirk
Vandaag om 22:21:07
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 22:20:53
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:11:07
D236 Nord-West-Expres door Falkenberg
Vandaag om 22:00:16
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 21:59:40
Jouef Thalys tussenrijtuigen door nico99
Vandaag om 21:59:29
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 21:43:51
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door moonlicht
Vandaag om 21:32:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door VictorPM
Vandaag om 21:14:43
Halling aandrijvingen door Scratchbuilt
Vandaag om 20:01:29
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:51:59
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 19:16:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Simplex
Vandaag om 19:03:54
Piko 2025 door Spoor010
Vandaag om 19:02:01
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:38:33
Acme nieuwe ICNG door Miniature Holland
Vandaag om 18:34:37
Watertoren Bergen op Zoom door Kees-Jan
Vandaag om 18:21:43
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 18:05:19
Frans loodsje et cetera door DJV
Vandaag om 17:07:34
Au bord de la Cèze door Paulus
Vandaag om 16:55:12
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
Vandaag om 16:13:52
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:56:02
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:49:46
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr) door Michaël dB
Vandaag om 15:48:07
Spoor op industrieterrein Lage Weide door DutchModelRailroads
Vandaag om 15:08:37
  

Auteur Topic: SN61: de onverbiddelijke designklassieker!  (gelezen 7334 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8343
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #15 Gepost op: 17 March 2013, 15:44:37 »
Mooie fotosessie, leuk modelletje.

Overigens niet alleen een kras, ik zie ook een verbogen handgreep.  8)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Whis

  • Offline Offline
  • Berichten: 382
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #16 Gepost op: 17 March 2013, 22:38:57 »
Tis nen kek ding!
Das Dauerverkacken setzt sich nathlos fort.
Hmpf.

Gert1

  • Gast
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #17 Gepost op: 17 March 2013, 22:53:13 »
Dat asbakje middenvoor op de neus maakt m wel erg af. 

Inderdaad. Enig idee waar dat 'asbakje' nou voor dient?
(Behalve dan als een wanhopige poging om dit design-gedrocht nog een beetje te verfraaien...)

mvg,
Gert

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #18 Gepost op: 17 March 2013, 22:56:21 »
Ik doe een gok en zeg dat de tyfoons achter dat rooster zaten.

mvg Bjorn
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #19 Gepost op: 18 March 2013, 09:48:49 »
Bij locs knip ik de draden naar de rode ledjes af. De enkele keer dat een loc alleen de baan opgaat accepteer ik gewoon dat de machinist vergeten is de sluitpitten aan te zetten.
werkt meestal prima inderdaad, maar ik vind gekleurde lampjes nou eenmaal leuk. Kermis is echter stom.
Overigens een briljante schakeling, net als die schakeling die je een paar jaar geleden verzonnen hebt om een wisselpuntstuk te polariseren zonder omschakelcontact.
Dank!  ;D tja, soms helpt het om er niet teveel verstand van te hebben, dan moet je t makkelijk oplossen.

Ik denk overigens ook dat er tyfoons in zitten, volgens mij is t bakje in t echt van onder open.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6345
  • ***
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #20 Gepost op: 18 March 2013, 11:59:48 »
 top schakelingetje (y) Een echt voorbeeld van KISS ;).
@Klaas:
Citaat
....Overigens een briljante schakeling, net als die schakeling die je een paar jaar geleden verzonnen hebt om een wisselpuntstuk te polariseren zonder omschakelcontact.
Welke is dat dan? Ben ik erg benieuwd naar.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26757
    • Pagina van klaas
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #21 Gepost op: 22 March 2013, 10:44:25 »
Dat was deze schakeling:
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6345
  • ***
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #22 Gepost op: 22 March 2013, 10:49:37 »
@Klaas: (y).
 ??? Maar waarom worden de wissels dan moeilijk mbv extra schakelcontacten gepolariseerd als het zo simpel met twee diodes kan? Ik neem aan dat dit alleen voor analoge banen werkt?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26757
    • Pagina van klaas
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #23 Gepost op: 22 March 2013, 11:36:36 »
Ruud, het kan niet altijd met diodes, in dit bijzondere geval wel.
Het gaat om de overgang tussen een dubbelsporig en een enkelsporig traject. Op het dubbelsporige stuk wordt altijd rechts gereden, het wissel is elektrisch verbonden met het enkelsporige deel.
Het puntstuk wordt altijd door de linker wielen bereden, en de diodes zorgen ervoor dat het puntstuk altijd met de min-staaf wordt verbonden.
Het wissel staat ingesteld volgens de rode rijrichting, in de blauwe richting wordt het opengereden.

En inderdaad, het werkt alleen analoog.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.