Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:00:55
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 14:49:39
welke draden om wisseldecoders te testen door Ben
Vandaag om 14:48:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Arjan6511
Vandaag om 14:47:30
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door hervé
Vandaag om 14:36:02
PPM kranen van Strukton door edwin1974
Vandaag om 14:30:44
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eric v C
Vandaag om 14:27:33
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 14:01:00
Mijn minitrix 2051 hobbelt door spoorijzer
Vandaag om 13:56:07
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
Vandaag om 13:44:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 13:41:19
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:20:07
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 13:18:56
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 13:14:40
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 13:08:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:06:19
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 12:40:45
modulebaan in spoor 1 door rbroerse
Vandaag om 12:30:31
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 11:11:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Huup
Vandaag om 11:01:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:46:29
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 10:23:37
Nederlands-materieel in Spoor-1 door Kees-Jan
Vandaag om 10:19:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:41:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 09:02:22
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 08:58:28
Wat spoor 1 brouwsels door Sikko
Vandaag om 08:58:05
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 08:55:21
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 08:39:56
Layne, Somewhere South. door g-j
Vandaag om 07:36:29
  

Auteur Topic: SN61: de onverbiddelijke designklassieker!  (gelezen 7456 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #15 Gepost op: 17 March 2013, 15:44:37 »
Mooie fotosessie, leuk modelletje.

Overigens niet alleen een kras, ik zie ook een verbogen handgreep.  8)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Whis

  • Offline Offline
  • Berichten: 391
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #16 Gepost op: 17 March 2013, 22:38:57 »
Tis nen kek ding!
Das Dauerverkacken setzt sich nathlos fort.
Hmpf.

Gert1

  • Gast
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #17 Gepost op: 17 March 2013, 22:53:13 »
Dat asbakje middenvoor op de neus maakt m wel erg af. 

Inderdaad. Enig idee waar dat 'asbakje' nou voor dient?
(Behalve dan als een wanhopige poging om dit design-gedrocht nog een beetje te verfraaien...)

mvg,
Gert

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #18 Gepost op: 17 March 2013, 22:56:21 »
Ik doe een gok en zeg dat de tyfoons achter dat rooster zaten.

mvg Bjorn
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #19 Gepost op: 18 March 2013, 09:48:49 »
Bij locs knip ik de draden naar de rode ledjes af. De enkele keer dat een loc alleen de baan opgaat accepteer ik gewoon dat de machinist vergeten is de sluitpitten aan te zetten.
werkt meestal prima inderdaad, maar ik vind gekleurde lampjes nou eenmaal leuk. Kermis is echter stom.
Overigens een briljante schakeling, net als die schakeling die je een paar jaar geleden verzonnen hebt om een wisselpuntstuk te polariseren zonder omschakelcontact.
Dank!  ;D tja, soms helpt het om er niet teveel verstand van te hebben, dan moet je t makkelijk oplossen.

Ik denk overigens ook dat er tyfoons in zitten, volgens mij is t bakje in t echt van onder open.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6360
  • ***
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #20 Gepost op: 18 March 2013, 11:59:48 »
 top schakelingetje (y) Een echt voorbeeld van KISS ;).
@Klaas:
Citaat
....Overigens een briljante schakeling, net als die schakeling die je een paar jaar geleden verzonnen hebt om een wisselpuntstuk te polariseren zonder omschakelcontact.
Welke is dat dan? Ben ik erg benieuwd naar.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26881
    • Pagina van klaas
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #21 Gepost op: 22 March 2013, 10:44:25 »
Dat was deze schakeling:
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6360
  • ***
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #22 Gepost op: 22 March 2013, 10:49:37 »
@Klaas: (y).
 ??? Maar waarom worden de wissels dan moeilijk mbv extra schakelcontacten gepolariseerd als het zo simpel met twee diodes kan? Ik neem aan dat dit alleen voor analoge banen werkt?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26881
    • Pagina van klaas
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #23 Gepost op: 22 March 2013, 11:36:36 »
Ruud, het kan niet altijd met diodes, in dit bijzondere geval wel.
Het gaat om de overgang tussen een dubbelsporig en een enkelsporig traject. Op het dubbelsporige stuk wordt altijd rechts gereden, het wissel is elektrisch verbonden met het enkelsporige deel.
Het puntstuk wordt altijd door de linker wielen bereden, en de diodes zorgen ervoor dat het puntstuk altijd met de min-staaf wordt verbonden.
Het wissel staat ingesteld volgens de rode rijrichting, in de blauwe richting wordt het opengereden.

En inderdaad, het werkt alleen analoog.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.