Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Edsko Hekman
Vandaag om 20:38:39
Minibaan Visserskaai H0 door Huup
Vandaag om 20:33:58
reed contact onder de baan door R1954
Vandaag om 20:33:55
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 20:29:05
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Tedo
Vandaag om 20:26:15
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 20:20:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 19:50:19
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 19:37:52
Raadplaatje door Karben
Vandaag om 19:21:40
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Update: baan in de tropen door Brouwersbaan
Vandaag om 18:59:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:36:01
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 15:29:24
Rondom Charlois door defender
Vandaag om 15:12:25
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:08:36
  

Auteur Topic: SN61: de onverbiddelijke designklassieker!  (gelezen 7469 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #15 Gepost op: 17 March 2013, 15:44:37 »
Mooie fotosessie, leuk modelletje.

Overigens niet alleen een kras, ik zie ook een verbogen handgreep.  8)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Whis

  • Offline Offline
  • Berichten: 391
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #16 Gepost op: 17 March 2013, 22:38:57 »
Tis nen kek ding!
Das Dauerverkacken setzt sich nathlos fort.
Hmpf.

Gert1

  • Gast
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #17 Gepost op: 17 March 2013, 22:53:13 »
Dat asbakje middenvoor op de neus maakt m wel erg af. 

Inderdaad. Enig idee waar dat 'asbakje' nou voor dient?
(Behalve dan als een wanhopige poging om dit design-gedrocht nog een beetje te verfraaien...)

mvg,
Gert

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #18 Gepost op: 17 March 2013, 22:56:21 »
Ik doe een gok en zeg dat de tyfoons achter dat rooster zaten.

mvg Bjorn
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #19 Gepost op: 18 March 2013, 09:48:49 »
Bij locs knip ik de draden naar de rode ledjes af. De enkele keer dat een loc alleen de baan opgaat accepteer ik gewoon dat de machinist vergeten is de sluitpitten aan te zetten.
werkt meestal prima inderdaad, maar ik vind gekleurde lampjes nou eenmaal leuk. Kermis is echter stom.
Overigens een briljante schakeling, net als die schakeling die je een paar jaar geleden verzonnen hebt om een wisselpuntstuk te polariseren zonder omschakelcontact.
Dank!  ;D tja, soms helpt het om er niet teveel verstand van te hebben, dan moet je t makkelijk oplossen.

Ik denk overigens ook dat er tyfoons in zitten, volgens mij is t bakje in t echt van onder open.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6360
  • ***
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #20 Gepost op: 18 March 2013, 11:59:48 »
 top schakelingetje (y) Een echt voorbeeld van KISS ;).
@Klaas:
Citaat
....Overigens een briljante schakeling, net als die schakeling die je een paar jaar geleden verzonnen hebt om een wisselpuntstuk te polariseren zonder omschakelcontact.
Welke is dat dan? Ben ik erg benieuwd naar.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26886
    • Pagina van klaas
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #21 Gepost op: 22 March 2013, 10:44:25 »
Dat was deze schakeling:
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6360
  • ***
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #22 Gepost op: 22 March 2013, 10:49:37 »
@Klaas: (y).
 ??? Maar waarom worden de wissels dan moeilijk mbv extra schakelcontacten gepolariseerd als het zo simpel met twee diodes kan? Ik neem aan dat dit alleen voor analoge banen werkt?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26886
    • Pagina van klaas
Re:SN61: de onverbiddelijke designklassieker!
« Reactie #23 Gepost op: 22 March 2013, 11:36:36 »
Ruud, het kan niet altijd met diodes, in dit bijzondere geval wel.
Het gaat om de overgang tussen een dubbelsporig en een enkelsporig traject. Op het dubbelsporige stuk wordt altijd rechts gereden, het wissel is elektrisch verbonden met het enkelsporige deel.
Het puntstuk wordt altijd door de linker wielen bereden, en de diodes zorgen ervoor dat het puntstuk altijd met de min-staaf wordt verbonden.
Het wissel staat ingesteld volgens de rode rijrichting, in de blauwe richting wordt het opengereden.

En inderdaad, het werkt alleen analoog.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.