Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 01:05:47
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
22 July 2025, 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
22 July 2025, 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
22 July 2025, 21:41:42
Sfeer op je modelbaan door meino
22 July 2025, 21:23:45
Raadplaatje door hervé
22 July 2025, 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
22 July 2025, 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
22 July 2025, 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
22 July 2025, 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
22 July 2025, 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
22 July 2025, 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
22 July 2025, 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
22 July 2025, 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
22 July 2025, 16:18:48
  

Auteur Topic: Belading van containerwagens. Realistisch of niet?  (gelezen 9894 keer)

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 652
Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Gepost op: 08 March 2013, 17:06:28 »
Hallo,

De laatste tijd heb ik meerdere discussies gezien over containerwagens in model worden uitgebracht en of de belading die er op zit realistisch is of niet. Het leek mij een goed idee om een draadje te starten waar iedereen met dit soort vragen terecht en waar de experts op containergebied hier hun mening over kunnen geven. Het is helaas een feit dat niet alle fabrikanten hier evenveel aandacht aan besteedt en dat er soms echte fantasieproducten ontstaan. Dus als iemand wil weten of een belading van een containerwagen in model ook een voorbeeld in het echt heeft, dan zou ik zeggen, zet het hier neer. Dat is beter dan dat er steeds in het nieuwe aanwinsten draadje of de Neurenberg draadjes hierover gediscussieerd wordt lijkt mij. Lijkt me wel handig om elke keer als er een wagen besproken wordt een bewijsfoto van het voorbeeld erbij te plaatsen, dan kan er zeker geen discussie meer onstaan.

Als ik de enige ben die dit draadje nuttig vindt, dan vind ik dat ook prima. Bezem erdoor en weg ermee zou ik dan zeggen. Misschien ben ik de enige die zo pietluttig is ;)

Mvg, Peter

Gert1

  • Gast
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 08 March 2013, 18:00:48 »
Goed idee. Mag ik aftrappen? Gisteravond keek op zolder eens naar een stapeltje Mehano-wagens met containers.
Hoe betrouwbaar was dat merk destijds? Naar ik meen was Paul van der Steen van Rocky Rail toen de stuwende kracht.
Ik had de indruk dat hij het redelijk nauw nam wat realisme betreft. Wat denken jullie?

mvg,
Gert

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 652
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 09 March 2013, 02:09:02 »
De containers die Mehano toendertijd op de wagens zette waren eigenlijk best goed. Compleet bedrukt en zover ik kan zien, allemaal containers die in het echt ook bestaan. Foto's zal ik morgen zoeken om dat te bewijzen. In hoeverre de containers ook daadwerkelijk op de specifieke wagens in het echt te zien waren (bijvoorbeeld P&O container op een ACTS wagen), zou ik moeten nakijken. Maar nu eerst even slapen na een dienst van 13 uur...

Mvg, Peter

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
    • foto's op Imgur
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 09 March 2013, 15:56:36 »
Er zijn miljoenen containers, en de meeste zwerven tot in alle uithoeken van onze planeet.
Sommige raken beschadigd en worden gerepareerd, anderen raken echt zoek, of duiken "omgekat" weer ergens op.
Maatschappijen en rederijen fuseren, of houden gewoon op te bestaan.
Ander relatieve nieuwkomers als Cosco, Evergreen en China Shipping zijn juist weer onhoudbaar snel gegroeid.

Al die containers zijn in min of meer grotere series gebouwd, maar na verloop van tijd zijn er haast net zo veel verschillen in geslopen, als er containers zijn.
Op sommige is bv. nooit een nieuwe maatschappijnaam aangebracht, of amateuristisch, en op andere zijn bv. andere deuren gemonteerd, etc.
Buiten de originele standaardisatie om kwamen er de 45-voeter en de HiCube bij.

Met zo ontelbaar veel verschillen is het voor de leek en ook voor de doorgewinterde kenner nauwelijks nog te bevatten, welke containers er nu precies in omloop zijn, met welke opschriften en detaillering. Een waar op de wereld ze wel en niet te zien waren/zijn.
Laat staan dat dit in model bij te houden is...

Enige tijdperk binding is nog wel te doen, aan de hand van de maatschappij namen.
Op Wikipedia is van de meeste wel te vinden in welke periode ze hebben bestaan, of nog bestaan.

« Laatst bewerkt op: 09 March 2013, 19:55:47 door MarcNL »
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 10 March 2013, 20:24:49 »
Een DTTX met IRISL-containers (een amerikaanse doublestackwagon met iraanse containers erop):




Weet iemand of deze combinatie (ooit) gereden heeft?

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 652
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #5 Gepost op: 18 March 2013, 14:29:44 »
Met zo ontelbaar veel verschillen is het voor de leek en ook voor de doorgewinterde kenner nauwelijks nog te bevatten, welke containers er nu precies in omloop zijn, met welke opschriften en detaillering. Een waar op de wereld ze wel en niet te zien waren/zijn.
Laat staan dat dit in model bij te houden is...
Er is inderdaad een ontelbaar aantal varianten. Zover wilde ik ook niet gaan, dat is bijna onmogelijk. Mijn bedoeling was het vooral om vast te stellen of de containers die de fabrikanten op de wagens verkopen in werkelijkheid bestaan hebben. Bijvoorbeeld, als er een 40 voets container wordt uitgebracht met opdrukken van het containerleasingbedrijg Unit-45, dan klopt dit niet, omdat die opschriften op een 45' voets container horen. Dat er onder de 45' voets containers ook nog onderlinge verschillen zijn, dat weet ik, maar is in model bijna niet realistisch te doen. Daarom probeer ik zover mogelijk bij de werkelijkheid te komen, enig compromis zal helaas altijd noodzakelijk blijven.

Mvg, Peter

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #6 Gepost op: 18 March 2013, 15:19:15 »
Een DTTX met IRISL-containers (een amerikaanse doublestackwagon met iraanse containers erop):
Weet iemand of deze combinatie (ooit) gereden heeft?

Als ik zoek (google) op irisl container dan kan ik plaatjes vinden waarbij de belettering rood is. In geel nog niet gevonden. Dus of de container an sich bestaat, geen idee. En of een Iraans bedrijf nu wat kan doen in de US,.....
Jeroen

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 652
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #7 Gepost op: 18 March 2013, 15:48:17 »
Goed idee. Mag ik aftrappen? Gisteravond keek op zolder eens naar een stapeltje Mehano-wagens met containers.
Hoe betrouwbaar was dat merk destijds? Naar ik meen was Paul van der Steen van Rocky Rail toen de stuwende kracht.
Ik had de indruk dat hij het redelijk nauw nam wat realisme betreft. Wat denken jullie?
Hallo Gert,

Ik heb vandaag eens de tijd genomen en de Mehano wagens eens nader bekeken. Laten we het rijtje even afgaan:

55504 AAE -> DLC met 2x MSC
55505 AAE -> DLC met 1x MSC en 1x Triton
55506 AAE -> DLC met 1x Triton en 1x GE Seaco

DLC zette de wagens toendertijd hoofdzakelijk in in de MSC-shuttles vanuit Antwerpen Berendrecht (onder andere naar Neuss via NL). Ook vandaag de dag worden de wagens nog steeds voor deze treinen gebruikt, deels nog steeds met DLC opschriften. De MSC treinen zijn uiteraard hoofdzakelijk samengesteld uit gele MSC containers, maar ook andere containers komen in kleinere aantallen voor. Veel geziene varianten in deze treinen zijn Triton, TEX, Gold, Cronos, Capital en soms ook GE Seaco. Op de foto hier onder zijn duidelijk de bruine en blauwe containers te zien. Deze foto is van mezelf.

De combinatie tussen wagen en container is dus in het geval van de 3 DLC wagens realistisch. De containers op zich zijn in mijn ogen ook correct. Mehano heeft een model van een High-Cube container gemaakt. De 3 varianten bestaan in ieder geval in het echt ook. Misschien dat het type container op hele kleine punten afwijkt, elke fabrikant van containers heeft natuurlijk kleine verschillen in de bouwwijze, maar dat soort kleinigheden is in model niet te realiseren. Je kunt immers niet verwachten dat een modeltreinfabrikant 6 vormen voor een High-Cube container gaat ontwikkelen met allemaal minimale verschillen. Hier 3 links naar foto's van de containers, de foto's zijn niet van mezelf, maar van de containersite Matt's Place en gevonden op Google:

GE Seaco
Triton
MSC

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

55510 AAE -> ERS met 2x Maersk Sealand
55511 AAE -> ERS met 2x P&O Nedlloyd
55512 AAE -> ERS met 1x Cosco en 1x P&O

ERS zet(te) deze wagens onder andere in op de verbindingen naar Italië (Padova, Melzo) en Oost-Europa (Praag, Poznan). Hoewel men meer 80 voets wagens dan 90 voets wagens inzet, komen ook de 90 voets wagens (die Mehano dus maakt) zeer regelmatig voor. De treinen naar Italië zijn meestal erg bont en bevatten veel 45 voets containers en tankcontainers. De normale 20 en 40 voets containers zie je in deze treinen minder. De treinen naar bijvoorbeeld Praag en Germersheim bestonden/bestaan daarentegen wel grotendeels uit 20 en 40 voets containers. ERS Railways had bij de opstart in 2002 Maersk Sealand en P&O Nedlloyd als aandeelhouders, dus vanzelfsprekend werden er ook veel van deze containers vervoerd. De Maersk Sealand en P&O Nedlloyd container zijn dus sowieso correct voor inzet op deze wagens. De P&O container is eigendom van P&O Nedlloyd en heeft zijn nieuwe huisstijl van na de samensmelting met Nedlloyd nog niet ontvangen. Ook vandaag de dag rijden er nog containers in oude P&O kleuren rond. Ook deze container is dus correct op deze wagens. Ik heb geen bewijsfoto kunnen vinden van een Cosco container in een ERS trein, maar aangezien praktisch elke rederij voorkomt op de ERS treinen, lijkt het me heel aannemelijk dat dit ook klopt.

Een link naar een foto van David Dekker op Flickr:
ERS Germersheim shuttle

Dan de containers zelf, wederom links naar de containersite Matt's Place:
Maersk Sealand
P&O Nedlloyd
P&O
Cosco

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

55516 AAE -> ACTS met 1x MSC en 1x P&O
55517 AAE -> ACTS met 1x MSC en 1x China Shipping
55518 AAE -> ACTS met 1x Evergreen en 1x K-Line

ACTS zette deze wagens in voor de containershuttles van Rotterdam naar Tilburg, Acht en Blerick. Net als ERS zet ACTS ook een hoop 80 voets wagens in, maar deze 90 voets wagens komen ook veel voor. De containertreinen die ACTS reed waren altijd zeer bont beladen, bijna elke variant van de 20 en 40 voets containers kwam voor op deze treinen. Hier wat bewijsfoto's van Flickr. Fotografen zijn Herman van Dam, David Dekker, Michael Postma en Spoorpunt.  

Blerick shuttle met Evergreen containers
Blerick shuttle met MSC container
Blerick shuttle met China Shipping container
Blerick shuttle met K-Line container

Dan de containers zelf. Ook hier zijn het weer links naar de containersite Matt's Place:
P&O
K-Line
MSC
Evergreen
China Shipping

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

55519 AAE -> DB met 1x MSC en 1x Consent Leasing
55520 AAE -> DB met 1x Consent Leasing en 1x Gold
55521 AAE -> DB met 1x Cosco en 1x Hapag-Lloyd

DB zet deze wagens in voor ontelbare treinverbindingen. Er zijn zoveel verbindingen met zoveel verschillende ladingen, dat elke container wel voorkomt in het echt. Bewijsfoto's zijn er genoeg te vinden op het internet. Iedere combinatie is dus realistisch.

De containers zelf, wederom links naar de containersite Matt's Place:
MSC
Cosco
Hapag-Lloyd
Gold
Consent Leasing

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De rest van de wagens doe ik een andere keer. Conclusie is dat men bij deze wagens erg zijn best heeft gedaan en de containers juist gekozen zijn voor de wagens. Ik hoop dat dit al mensen geholpen heeft. Als er nog vragen zijn, dan roep maar.

Mvg, Peter
« Laatst bewerkt op: 18 March 2013, 17:18:13 door Peter Crossrail »

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 652
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #8 Gepost op: 18 March 2013, 15:51:53 »
Een DTTX met IRISL-containers (een amerikaanse doublestackwagon met iraanse containers erop):




Weet iemand of deze combinatie (ooit) gereden heeft?

Ik heb er geen foto van gevonden op een double-stack wagen, maar wel een op een vrachtwagen, genomen in Amerika. De containers komen dus wel in Amerika, en dan vast ook wel op een trein. Hier een foto:

IRISL container

Overigens lijken de letters op deze foto eerder oranje.

Mvg, Peter

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
  • http://www.amsac.be/
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #9 Gepost op: 18 March 2013, 16:02:00 »
hier nog een linkje met nogal wat containers ; ik hoop dat je er iets aan hebt !  8)

http://www.matts-place.com/intermodal/part1/sea_containers1.htm

Groeten Peter ;)

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
  • http://www.amsac.be/
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #10 Gepost op: 18 March 2013, 16:26:57 »

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 652
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #11 Gepost op: 31 March 2013, 19:34:36 »
Hallo,

Vandaag weer een nieuw hoofdstuk in deze reeks. Deze keer neem ik wederom dubbele containerdraagwagens van Mehano onder de loep. In dit geval de nieuw aangekondigde die eerder dit jaar zijn uitgekomen.

58599 Sggmrss 90' van ERR beladen met 2 verschillende 40ft containers van MOL

De ERR wagen op zichzelf is een veel voorkomende wagen in Europa. Mehano heeft ervoor gekozen om de wagen zonder huurderopschriften uit te brengen. In mijn ogen een goede beslissing die de inzetmogelijkheden ten goede komt. Dit soort wagens wordt door ERR onder andere verhuurd aan Crossrail, IFB, TRW, WLC en DB Intermodal. Dit maakt de inzetmogelijkheden heel divers. Ik heb al veel van deze wagens in het echt gezien, maar ben op geen enkele exemplaar ooit huurderopschriften tegen gekomen. Wel is er ruimte voor op de wagen, er staat de tekst "Vermietet an", maar daar is verder niets ingevuld. Op het model is dit ook precies zo weergegeven. Het model is dus heel divers inzetbaar.

De wagen is beladen met twee verschillende 40ft containers van MOL. Deze zie je op vele verschillende containertreinverbindingen. De inzet op dit soort wagen is dan ook zeker realistisch. Op dit soort 90 voets draagwagens worden bij voorkeur 2 45ft containers geladen, om de laadlengte maximaal te benutten, maar 2 40ft containers komt zeker ook voor.

58600 Sggmrss Wascosa met 1 40ft container Evergreen en 1 40ft container Lloyd Triestino

Wascosa zet vooral veel 80 voets dubbele draagwagens in. 90 voets wagens heb ik zelf nog nooit gezien en gefotografeerd, maar er zijn wel foto's van te vinden op internet. Ook de site van Wascosa vermeldt de 90 voets wagens, dus de wagen op zichzelf bestaat in deze kleurstelling in ieder geval. Inzet is heel divers. Veel operators huren zulke wagens, zoals DB Intermodal, WLC, TX Logistik, Locon enz. Wascosa zet in geen specifieke huurderopschriften op de wagens, dus ze kunnen op de modelbaan worden ingezet in alle mogelijke treincombinaties.

De containers die op de wagens geladen zijn, zijn beide veel voorkomende containers in de vele containershuttles van de grote havens naar het achterland. En aangezien de wagens ook inzetbaar zijn in deze treinen is de combinatie van wagen en container dus zeker realistisch.

58635 Sggmrss van Touax met 1 40ft container Gold en 1 40ft container K-Line.

De wagen die Mehano maakt is een wagen van Touax België, zonder specifieke huurderopschriften. De meeste Touax wagens die ik in het echt gezien en gefotografeerd heb, hebben ook geen specifieke huurderopschriften. In de toestand zoals het model is uitgekomen is hij onder andere in te zetten in treinen van IFB, Shuttlewise, CFL, Crossrail. Er zijn zeker nog meer huurders, maar deze vier heb ik zelf al gezien.

De containers die op de wagens geladen zijn, zijn beide veel voorkomende containers in de vele containershuttles van de grote havens naar het achterland. En aangezien de wagens ook inzetbaar zijn in deze treinen is de combinatie van wagen en container dus zeker realistisch.

58637 Sggmrss AAE Cargo, verhuurd aan Bentheimer Eisenbahn met 1 40ft container Bertschi en 1 40ft container Safmarine

Voor de Coevorden shuttles gebruikt Bentheimer Eisenbahn dit soort draagwagens, gehuurd van AAE Cargo. Deze variant van de wagen is dus ook realistisch. Op alle foto's die ik van deze shuttle heb kunnen vinden, waren duidelijk deze wagens te zien.

Dan de containers. Hier slaat Mehano de plank helaas een beetje mis. De Safmarine container is niet mis mee, deze zie je best veel en zal ook vast wel eens op de Coevorden shuttles voorkomen. De Bertschi container is het probleem. Bertschi bezit geen normale 40ft containers. Ik weet niet waar Mehano zich op gebaseerd heeft, maar het is een verzinsel. Enkele weken geleden is er al een discussie over geweest in het Nieuwe Aanwinsten topic. Naar aanleiding daarvan heb ik Bertschi een mailtje gestuurd om het na te vragen en men bevestigt inderdaad dat men dit type container niet gebruikt.

58653, 58655 en 58656 Sggmrss AAE met Warsteiner containers

Deze wagens zijn een aanvulling op de reeds eerder verschenen Warsteiner wagens die Mehano enkele jaren geleden al uitbracht. Deze worden altijd in fraaie bloktrein ingezet met WLE loks. Warsteiner gebruikt standaard 40ft containers die in Warsteiner kleuren gespoten zijn, maar ook een apart type (43ft) dat speciaal voor hen ontwikkeld werd. Mehano heeft beide containervarianten in het assortiment. Wagen 58653 heeft 43ft containers geladen en de andere twee hebben 40ft containers geladen. Beide varianten zijn dus welkom. Overigens bestaan de Warsteinen treinen nooit volledig uit Warsteiner containers, er zijn altijd ook bruine en blauwe containers aanwezig in de trein. Om een volledig realistische trein te maken is het dus te hopen dat Mehano ooit ook daaraan denkt en een passende wagen uitbrengt.

Dat was het weer voor vandaag. Hopelijk is dit voor iemand nuttig en doe ik het niet voor niets ;)

Mvg, Peter

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #12 Gepost op: 31 March 2013, 19:52:51 »
Peter, deze info vind ik zeker nuttig. (y)

V.w.b die 40 ft container;
dze info staat op hun site:

Dry bulk containers

BERTSCHI’s network of connections makes a pan-European dry bulk container logistics service possible.

A wide range of dry bulk containers are available for use:

lenght              specification                                                           volume
20’/7.15 m   pressurised dry bulk container (aluminium)                         28-30 m3
30’/40’ *           pressurised dry bulk container (aluminium)               40-61 m3
30’              non-pressurised dry bulk container (aluminium)              54-59 m3
30’              non-pressurised dry bulk container, bag-in-box (steel)   56 m3
45'/13.50 m   non-pressurised dry bulk container (steel)                         90 m3
30'/40' *           pressurised dry bulk container aluminium, incl. ADR              40-61 m3

daar zie ik toch 2 40' voetscontainers* bij staan.

Dat contradicteert een beetje met wat zij zeggen. Maar de info is rechtstreeks afkomstig van hun dus zij zullen het wel weten.
Oh wacht, je zegt normaal, dus niet onder druk (pressurized). Daar zal het dan wel aan liggen.
« Laatst bewerkt op: 31 March 2013, 19:55:32 door J J H S »
Jeroen

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #13 Gepost op: 31 March 2013, 21:14:48 »
@Peter het leuke is dat die Wascosa wagens met belading sowieso klopt. Op de site van Andre is deze foto te vinden klik van de 90 ft Wascosa wagen in de Dukoshuttle van HGK met precies de 2 containers die Mehano ook gekozen heeft.
Voor grootspoorfoto's zie site

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
Re:Belading van containerwagens. Realistisch of niet?
« Reactie #14 Gepost op: 31 March 2013, 21:46:47 »
@ beide Peters: bedankt voor de antwoorden m.b.t. de IRISL-containers.