Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Sven
Vandaag om 00:26:56
Wat was jullie allereerste loc? door Pommie
Vandaag om 00:20:26
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Seinhuis
Vandaag om 00:20:23
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door hmmglaser
Vandaag om 00:01:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
07 August 2025, 20:38:42
Her-(her-)beginnen door meino
07 August 2025, 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
07 August 2025, 19:19:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
07 August 2025, 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
07 August 2025, 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
07 August 2025, 17:23:54
US diorama in H0 door wob
07 August 2025, 16:57:23
Aachenau West door wob
07 August 2025, 16:54:23
Rijnstraat door Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
07 August 2025, 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
07 August 2025, 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
07 August 2025, 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
07 August 2025, 14:22:40

Auteur Topic: Gevolgen van op verkeerde plaats foto's maken  (gelezen 14816 keer)

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
Re:Gevolgen van op verkeerde plaats foto's maken
« Reactie #90 Gepost op: 28 February 2013, 14:58:12 »
Ergo:

- Onbevoegden mogen niet op spoorwegterrein komen.
- Gele hesjes dragen is niet alleen voorbehouden aan spoorvolk.
- Gele hesjes dragen betekent geen enkel meerrecht tov mensen zonder hesje.
- Sommige mensen die treinen fotograferen en op de openbare weg staan dragen een geel hesje om mogelijke verwarring
voor cabinepersoneel te voorkomen, men wil duidelijk maken geen springer te zijn.

Simpel toch?

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Harry

• Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 28 February 2013, 15:12:43 »
Het grootste probleem is denk ik regel 3. Ook regel 4 kan een probleem zijn, ze vergeten wel eens waar ze precies staan.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 28 February 2013, 15:13:28 »
Gele hesjes draag je voor je eigen veiligheid...

(Mag je er nog aan toevoegen)

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 28 February 2013, 15:18:39 »
- Sommige mensen die treinen fotograferen en op de openbare weg staan dragen een geel hesje om mogelijke verwarring
voor cabinepersoneel te voorkomen, men wil duidelijk maken geen springer te zijn.
Het fototoestel dat je bij je hebt is misschien ook wel een indicatie dat...  8)
No dress rehearsel, this is our life.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #94 Gepost op: 28 February 2013, 15:38:28 »
- Niet iedereen heeft een DSLR.
- Niet iedereen heeft een videocamera op statief.

8)

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Luit

• Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 28 February 2013, 15:50:13 »
Een fel gekleurde jas of hes geeft aan dat de drager op wil vallen.Dat er op het spoor daar hierarchische  posities aan verbonden zijn maakt ons dragers niets uit, wij hopen gezien te worden.
Als ik door het Westelijk havengebied struin of langs de weg op fiets of voetpad sta hoop ik altijd dat als ik even niet goed oplet een ander mij wel opmerkt.
Ooit in de schemering als hardloper verschrikkelijk geschrokken door een vogelaar in camouflagepak langs het wandelpad, hij bewoog terwijl er eerst niets te zien was.
En men kan wel moeilijk doen over potentieele springers(en die dragen dan ook geen veiligheidshes/jas) maar dat doen ze al zolang ik rondloop , alleen nu men overal hekken plaats verschuift het naar het station. Of helaas rijdt men met de auto moedwillig tegen een vrachtauto aan.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #96 Gepost op: 28 February 2013, 16:00:33 »
Luit, ik ben het slechts ten dele eens met je reactie. Ja, een drager zal of willen of moeten vallen. Dan heb je het over `ons dragers` maar in dit draadje valt meermaals te lezen dat er tegenwoordig meer dragers zijn.

En wie doet er moeilijk over potentiele springers? Het gaat JUIST om te voorkomen dat er moeilijk wordt gedaan. Als je een beetje doordenkt en je probeert je in een ander te verplaatsen (in dit geval de machinist) en je probeert te VOORKOMEN dat die persoon schrikt of de gedachte van een springer krijgt is dat toch mooi?
En voor de rest snap ik van je laatste alinea maar weinig, en ondanks dat heb ik geen behoefte aan verdere uitleg.

Rieks

• Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
« Reactie #97 Gepost op: 28 February 2013, 16:12:38 »
Waar hebben we het over?
Als je een gekleurd hesje draagt wil je opvallen.
In het verkeer kan ik me daar iets bij voorstellen omdat een fiets,scooter, auto of ander voertuig de mogelkijkheid heeft om uit te wijken als jij even niet oplet.
Een trein heeft die optie niet.
Dus waarom deze discussie?
Een hesje heeft geen zin want je hoeft niet te waarschuwen, ook niet om aan te geven dat je geen springer bent.
Anders zou iedereen bij een overweg een potentiele springer zijn.
Voor de rest heb je bij het spoor niks te zoeken want dat is priveterrein.

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #98 Gepost op: 28 February 2013, 16:22:11 »
Rieks, dan heb je bepaalde gedeelten uit deze discussie niet gelezen of niet onthouden.

Ik zeg niet dat je moet waarschuwen, maar het kan voor een machinist net fijn zijn dat iemand, op openbaar terrein of dito weg, duidelijk maakt met de hobby bezig te zijn.

Duitsland bijvoorbeeld is minder behekt dan Nederland, je kunt daar dicht bij het spoor komen zonder je op Bahngelande, perron of bij een overweg te bevinden. Je laatste zin is dan ook uit de lucht gegrepen en in veel gevallen onjuist.

Ik dacht toch echt dat de 4 punten (want het zijn absoluut geen regels) bovenaan deze pagina niet zo moeilijk waren.

henk

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 28 February 2013, 16:37:26 »
Nou, de laatste is een beetje vreemd. Wat heeft zo'n hesje nu met springen te maken? Als je op een plek bent waar je door een trein zou kunnen worden geraakt, dan sta je verkeerd, ook als het de openbare weg betreft. Een machinist kan er verder ook niks mee.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #100 Gepost op: 28 February 2013, 16:41:47 »
Zucht...

Het gaat niet om een plek waar je door een trein kan worden geraakt....

Dan sta je zeker verkeerd, maar daar ging de discussie niet over.

Arjen-V

• Offline Offline
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
« Reactie #101 Gepost op: 28 February 2013, 17:39:40 »
Dat zijn regels die zijn opgesteld. Om spoorwegterrein te betreden moet je een opleiding hebben gevolgd om een bewijs van toegang te krijgen. Heb je het bewijs van toegang dan mag je spoorwegterrein enkel betreden als je daar moet zijn voor werkzaamheden.
Sterker nog het bewijs van toegang is uitsluitend geldig in combinatie met een Bedrijfspas waarop je kan aantonen dat je voor een spoorweggerelateerde firma werkzaam bent.

- Gele hesjes dragen betekent geen enkel meerrecht tov mensen zonder hesje.
Wat kunnen sommige hobbyisten toch soms heerlijk stront eigenwijs zijn  ;D
Ik heb nu een collega (allemaal bekende, en allemaal houden deze van een plaatje schieten op zijn tijd) of 6 a 7 hun reactie zien geven, allemaal geven wij machinisten aan laat dat hesje thuis of in de auto.
En toch is dat bij het overgrote deel van de dragers niet in de botte kop te krijgen.

Arjan lees nou wat je schrijft, een hesje dragen op de openbare weg, je komt daarbij niet in de buurt van het spoor, wat is dan de meerwaarde van een hesje, als je op een dusdanig gevaarlijke plek staat dat je je genoodzaakt voelt om een hesje te dragen krab je zelf dan eens achter je oren waar je mee bezig ben....  je ben dan een gevaar voor jezelf en het verkeer op de openbare weg, en niet eens voor het spoorwegverkeer ??? een hesje verzacht de klap van een vracht/auto/bus echt niet hoor.

Voor de zoveelste keer als je op een normale fatsoenlijke plek langs het spoor of de openbare weg staat zonder dat je een gevaar ben voor je zelf heb je geen hesje nodig
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #102 Gepost op: 28 February 2013, 18:02:58 »
Ik heb zeker gelezen wat ik schreef hoor  ;). Die opsomming bovenaan deze pagina was een conclusie van wat in voorgaande pagina´s werd besproken als feit, vandaar de `ergo`.

Dat hesje om aan te geven dat je vooral geen springer bent is (neem ik aan) goed bedoeld van de mensen die dat doen.

En nee, ik heb het NIET over gevaarlijke plekken gehad waardoor je je genoodzaakt voelt om een hesje te dragen. Ik doel op openbaar TERREIN of dito weg.
En nee, ik heb NIET gehad over dat je een hesje NODIG hebt.

Blijkbaar is die beleving bij NL-machinisten anders dan in DE. En dat is hun goed recht.

Ik had niet verwacht dat ik na volgens mij 4 simpele conclusies zoals hierboven zoveel had moeten uitleggen. Maakt niet uit hoor, ik loop liever zonder hesje dan met.

dwem

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 28 February 2013, 19:18:10 »
Voor de zoveelste keer als je op een normale fatsoenlijke plek langs het spoor of de openbare weg staat zonder dat je een gevaar ben voor je zelf heb je geen hesje nodig

Bespaar je de ergernis Arjen.
Ook al roepen alle Nederlandse machinisten in koor dat ze die hesjes verfoeien, een aantal lieden zal toch blijven roepen dat ze het dragen omwille van de machinisten.  Daar is niet tegen te redeneren.

Ik ben er van overtuigd dat nogal wat van die die-hards (vast niet allemaal, haast ik te zeggen) het zien als een soort staussymbool, zo van "kijk mij eens, ik ben een professionele spotter".

Niets is minder waar, maar ja.........

Dirk

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #104 Gepost op: 28 February 2013, 19:28:21 »
Ik ben er van overtuigd dat nogal wat van die die-hards (vast niet allemaal, haast ik te zeggen) het zien als een soort staussymbool, zo van "kijk mij eens, ik ben een professionele spotter".

Dat is inderdaad precies hetgeen ik beoogde te zeggen met

Alsof dat hesje een soort 'legitimatie' is, bijna alsof het de drager 'bijzonder' maakt.