- Sommige mensen die treinen fotograferen en op de openbare weg staan dragen een geel hesje om mogelijke verwarring voor cabinepersoneel te voorkomen, men wil duidelijk maken geen springer te zijn.
Dat zijn regels die zijn opgesteld. Om spoorwegterrein te betreden moet je een opleiding hebben gevolgd om een bewijs van toegang te krijgen. Heb je het bewijs van toegang dan mag je spoorwegterrein enkel betreden als je daar moet zijn voor werkzaamheden.
- Gele hesjes dragen betekent geen enkel meerrecht tov mensen zonder hesje.- Sommige mensen die treinen fotograferen en op de openbare weg staan dragen een geel hesje om mogelijke verwarring voor cabinepersoneel te voorkomen, men wil duidelijk maken geen springer te zijn.
Voor de zoveelste keer als je op een normale fatsoenlijke plek langs het spoor of de openbare weg staat zonder dat je een gevaar ben voor je zelf heb je geen hesje nodig
Ik ben er van overtuigd dat nogal wat van die die-hards (vast niet allemaal, haast ik te zeggen) het zien als een soort staussymbool, zo van "kijk mij eens, ik ben een professionele spotter".
Alsof dat hesje een soort 'legitimatie' is, bijna alsof het de drager 'bijzonder' maakt.