Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

booster vraag door rvredebregt
Vandaag om 18:43:59
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 18:20:07
Aanpassen baanplan bestaande baan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:56:46
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 17:11:39
Tams app door rvredebregt
Vandaag om 17:06:15
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 16:52:03
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:34:28
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 16:28:45
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:01
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 16:16:18
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Merlin674
Vandaag om 15:57:00
Sfeer op je modelbaan door hervé
Vandaag om 15:40:47
EL11 NSB sound file door bellejt
Vandaag om 15:19:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:47:21
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:46:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 13:29:50
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 13:20:55
Trix BR94 ontspoort door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 12:41:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R1954
Vandaag om 12:41:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 11:49:58
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:46:25
Edelweisz in model door sncf231e
Vandaag om 11:45:55
Interieur ideeën voor gebouwen door Martin Domburg
Vandaag om 11:39:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 11:19:01
Hochdraußen van Mischa door MischaCT
Vandaag om 10:44:11
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 10:32:20
Mobadaten.info uit de lucht door Hasenwald
Vandaag om 10:17:40
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door MOVisser
Vandaag om 09:40:57
Piko 1136 van AC naar DC door Automatic-rock
Vandaag om 09:40:08
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 09:23:13

Auteur Topic: Stichting Store van start - historisch railerfgoed onder dak  (gelezen 8078 keer)

Sparrow

• Offline Offline
    • Treinen Fotografie
Re:Stichting Store van start - historisch railerfgoed onder dak
« Reactie #15 Gepost op: 18 February 2013, 15:08:48 »
Geweldig initiatief en dat bijzondere transport komt er echt wel, ik vermoed met een van hun twee gele 1300 locs als ik de nieuwsbrief van Klok zo lees.

De NVBS zegt er dit over op hun facebookpagina:
Citaat
Net verschenen: de nieuwe Klok-nieuwsbrief. Hij is te downloaden vanaf www.werkgroep1501.nl of direct hier: http://www.werkgroep1501.nl/info-053.pdf
Hierin wordt een tipje van de sluier opgelicht van een heel bijzonder transport dat er aan zit te komen. De details kunnen we helaas nog niet bekend maken, maar dat het spraakmakend gaat worden staat vast! Wat wel alvast valt te zeggen is dat deze komende gebeurtenis het gevolg is van de uiterst plezierige samenwerking tussen de Stichting Klassieke Locomotieven/Werkgroep 1501 en de NVBS, die is ontstaan (en gebleven) tijdens en na de organisatie van de 60e verjaardag van de locserie 1200.
We verwachten de komende weken alle puntjes op de 'i' te zetten en dan zal via Op de Rails, de KLOK-info en deze pagina meer informatie worden gegeven: we willen dat iedereen kan meegenieten.
Overigens vergezelt door een foto van de 1315 van Klok.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #16 Gepost op: 18 February 2013, 15:12:25 »
@Besselspoor je stelt het nu wel iets zwarter voor dan het echt is...
Ik denk dat gemiddeld genomen ik er niet zo ver naast zit, ik heb mijn conclusie gebaseerd op uitspraken van direct betrokkenen van diverse organisaties. Ik weet ook wel dat er diverse instellingen zijn die hun zaakjes beter voor elkaar hebben, dat heeft te maken met meerwaarde voor de omgeving (museumlijn zoals de SHM) of met de manier waarop de collectie beheerd wordt (VSM, SSN, etc) en daarbij zie je vooral dat de grotere organisaties het hoofd boven water houden.
En geloof me, ik zie niets liever dan dat er van alles wat in Nederland heeft rondgereden wel een representant bewaard kan blijven, maar er moeten wel faciliteiten voor zijn. Dit is toch een prima stap..
RETROBAHN A.G.

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #17 Gepost op: 18 February 2013, 15:38:32 »
Het is zeker een prima stap, ik ben er dan ook heel blij mee voor de clubs die hiermee geholpen zijn. Ik doelde meer op je opmerking 'zonder uitzondering allemaal een lastig financieel plaatje laten zien' ; er zijn best uitzonderingen, anders hadden we bijvoorbeeld bij de SGB niet van die geweldige nieuwbouwprojecten gezien. En wat de kleinere clubs betreft, kijk bijvoorbeeld eens naar het smalspoor wereldje. Daar gebeuren ook een hoop mooie dingen, helaas zien we er op dit forum zelden iets van maar NMLD staat er vol mee.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

dwem

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 18 February 2013, 15:45:02 »
Geweldig initiatief en dat bijzondere transport komt er echt wel, ik vermoed met een van hun twee gele 1300 locs als ik de nieuwsbrief van Klok zo lees.

De NVBS zegt er dit over op hun facebookpagina:Overigens vergezelt door een foto van de 1315 van Klok.

En ook KLOK brengt dit verhaal in verband met de 1300-en van die Stichting.
Als je goed leest moet je denk ik een goede honerd kilometer ten oosten van Roosendaal zijn. Kwestie van goed lezen wat er op en niet tussen de regels staat.

Dirk

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #19 Gepost op: 18 February 2013, 15:46:40 »
Inderdaad, ik haalde er ook niks Roosendalerigs uit. Het zal mij benieuwen  (y)

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #20 Gepost op: 18 February 2013, 15:47:26 »
...er zijn best uitzonderingen, anders hadden we bijvoorbeeld bij de SGB niet van die geweldige nieuwbouwprojecten gezien. ...helaas zien we er op dit forum zelden iets van maar NMLD staat er vol mee.
Daar heb je zeker gelijk in, er mag best wat meer aandacht geschonken worden aan de positieve ontwikkelingen, ik vind dit draadje een uitstekend startpunt.. ;)
RETROBAHN A.G.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #21 Gepost op: 18 February 2013, 16:04:56 »

Het zou zo mooi kunnen zijn ::) :P
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 18 February 2013, 20:41:22 »
Als de 766 niet in één geheel in de Blerickse loods past dan is dat wel lastig, want als je een treinstel splitst (en dat is net iets meer werk dan een gewone schroefkoppeling) moet je ook weer een ATB-controlemeting doen. Alles kan natuurlijk, maar wel bewerkelijk.

Thom

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 18 February 2013, 22:07:11 »
Correct, en ook het in, en uitmekaarhalen van de bakken ben je wel even mee bezig. Dat wil je niet even voor een rit doen.

Je bakkoppeling is er niet op gemaakt simpel los te draaien, je stuurstroomsstekkers niet, je mg, compressor en hoogspanningskabels zitten vast gemonteerd en ook de vouwbalgen zitten stevig vast...
Met zo'n klusje ben je wel even bezig vertel ik je uit ervaring :-P

Maar voor de tijd dat men nog bezig is met de 766 is het zeker een prima onderdak natuurlijk.

Overigens zie ik de relatie niet met de loods in Rsd heeft niets met Store te maken, die huurt alleen een aantal sporen de loods te Br, dat de Rsd'se loods toevallig ook een loods van Boei is zegt niet dat ze die ook gaan huren natuurlijk.

Ga daarnaast maareens kijken, en verbaas je eens waar Boei allemaal eigenaar van is, dan is het spoor in de minderheid :)

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 18 February 2013, 23:19:18 »
Misschien kunnen ze een puist van een meter of 13 aan de loods bouwen, zodat de Hondekop er wel als viertje in past... ;)
Paar plaatjes hout van de Gamma, tweedehands asbest dakplaat is ook wel ergens vandaan te scharrelen, beetje timmeren en klaar!

Hans Wolbers

• Offline Offline
    • OV Website
« Reactie #25 Gepost op: 19 February 2013, 00:15:23 »
Als een ieder goed leest staat de Stichting Mat '54 straks 2 sporen ter beschikking. Lijkt me duidelijk genoeg.

Ik hoop dat er zich meer clubs voor gaan aanmelden, nu het van de grond is gekomen.
Ik ben er als vrijwilliger bij de Werkgroep 1501/Stichting Klok in de Klokshop heel erg blij mee in elk geval!!

We doen ons verhaal graag a.s. weekeinde tijdens Rail op onze stand! Wees welkom!!

Jeroen Mooij

• Offline Offline
  • check www.roestrijden.nl
« Reactie #26 Gepost op: 19 February 2013, 00:32:11 »
Zoals jullie allemaal kunnen begrijpen kost het huren van deze loods een behoorlijke puist geld.

De stichting STORE staat nog niet geregistreerd als ANBI zodat een gift tegen een aantrekkelijk belastingtarief nog niet mogelijk is.

Hierom wil ik h.h. lezer van dit geweldige forum graag even wijzen op de ANBI-status van Stichting Holland Spoor (die van Roestrijden.nl, u weet wel), een van de sponsors van de STORE.

Op deze wijze steunt u met uw donatie (o.v.v. 'STORE') het onderdak voor meerdere museale partijen tegelijkertijd en kunt u uw gift geheel of gedeeltelijk in aftrek brengen van uw belastbaar inkomen.

Voor de gegevens van Stichting Holland Spoor - Roestrijden.nl verwijs ik u graag naar de website: www.roestrijden.nl.

Dank u

Treinen moeten rijden

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #27 Gepost op: 19 February 2013, 00:49:11 »
Het zou zo mooi kunnen zijn ::) :P

Ach Eerbiedwaardige Sobat, Wat een wijs en waar woord! En U weet net zo goed als ik, dat er tot deze waarheid werkelijkheid wordt nog veel water door de Rijn zal stromen, helaas!  :-X

(Ik denk, dat we een uitgebreidere "boom" maar moeten opzetten via pb, of wellicht prettiger face-to-face met een pint...)  ;)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Hans Wolbers

• Offline Offline
    • OV Website
« Reactie #28 Gepost op: 19 February 2013, 01:10:36 »
Zoals jullie allemaal kunnen begrijpen kost het huren van deze loods een behoorlijke puist geld.

De stichting STORE staat nog niet geregistreerd als ANBI zodat een gift tegen een aantrekkelijk belastingtarief nog niet mogelijk is.

Hierom wil ik h.h. lezer van dit geweldige forum graag even wijzen op de ANBI-status van Stichting Holland Spoor (die van Roestrijden.nl, u weet wel), een van de sponsors van de STORE.

Op deze wijze steunt u met uw donatie (o.v.v. 'STORE') het onderdak voor meerdere museale partijen tegelijkertijd en kunt u uw gift geheel of gedeeltelijk in aftrek brengen van uw belastbaar inkomen.

Voor de gegevens van Stichting Holland Spoor - Roestrijden.nl verwijs ik u graag naar de website: www.roestrijden.nl.

Dank u

Mooi gesproken Jeroen !

etienne

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 19 February 2013, 08:44:14 »
Citaat
KLOK heeft het in zijn nieuwsbrief  over een spectaculair transport waar men nu (nog) niet over kan uitweiden. Maar een en een is twee.

Volgens mij slaat dat meer op het transport van 1 van de 1300-en naar Duitsland (Eisenbahn Erlebnis Horb).

Etienne