Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Project seaside Germany
door
Jeronimos
Vandaag
om 21:32:57
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
Ivo tB
Vandaag
om 21:32:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:28:29
Een leuke vrachtwagen
door
Hasenwald
Vandaag
om 21:27:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
einte
Vandaag
om 21:17:31
Palisade Canyon
door
hervé
Vandaag
om 21:03:50
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Jeronimos
Vandaag
om 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo
door
R1954
Vandaag
om 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
Vandaag
om 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Pauldg
Vandaag
om 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Matthijsfh
Vandaag
om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
NS264
Vandaag
om 19:46:22
C12c rijtuig
door
Pauldg
Vandaag
om 19:46:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
peterha
Vandaag
om 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 18:22:54
Leubachtalbahn
door
einte
Vandaag
om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
Vandaag
om 15:28:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:08:57
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 14:26:28
Au bord de la Cèze
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:52:31
Bauarbeiten im gange
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
KNed
Vandaag
om 12:27:57
Seinschakelaar
door
Trein033
Vandaag
om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Hennie
Vandaag
om 11:26:32
Led schakeling ed.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:16:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan "Strandpoort" H0 245-295cm Tijdperk III-IV
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan "Strandpoort" H0 245-295cm Tijdperk III-IV (gelezen 7145 keer)
tijgernootje
Offline
Berichten: 12261
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Baanplan "Strandpoort" H0 245-295cm Tijdperk III-IV
«
Reactie #15 Gepost op:
30 September 2013, 21:19:25 »
Welnu,
1st is even wat vragen
Die 2 sporen in dat vreemd gevormde stekelbos,wat moet dat voor stellen ?
En wat moeten die 3 sporen rechts schuin onderin voorstellen ?
Dan een andere vraag:
Waarom maak je de 2 sporen rechts bij je kopstation niet iets langer,zodat daar meer divers materieel kan stoppen/keren ?
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Sander
Offline
Berichten: 4666
Re: Baanplan "Strandpoort" H0 245-295cm Tijdperk III-IV
«
Reactie #16 Gepost op:
30 September 2013, 21:58:04 »
Links dat kopstation laten is mijn idee, daar zitten leuke dingen in.
Echter zou ik voor een dubbele hoofdbaan gaan en die aan de achterkant laten weg zakken.....schaduwstation/keerlus
In het midden hou je dan ruimte over voor wat industrie gebeuren.
ff snel geschetst....met ene tekenprogramma krijg je het wat precieser!
Je hebt nu wat pendel verkeer tussen een klein station en een groter station. Tevens heb je industrie om te rangeren. En daarbij kan je nu treinen wegzetten in een schaduwstation op ene lager gelegen nivo, waardoor je de afwisseling van treinen in je strandstation mooier/meer kan variëren.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
caelan
Offline
Berichten: 17
Re: Baanplan "Strandpoort" H0 245-295cm Tijdperk III-IV
«
Reactie #17 Gepost op:
10 October 2013, 15:57:47 »
Dag allen met excuses dat ik wat later ben met reageren. Ik ben net vader geworden en dat heeft toch wel prioriteit...Neemt niet weg dat ik wel verder ben gaan denken, waar de nachten wakker zijn ook goed voor kunnen zijn:
Ik heb het plan vereenvoudigd nalv jullie opmerkingen. Ik wilde wel het kopstation solo laten zijn (dus slechts een enkelsporige uitgang). En ik wilde ergens logisch de inglenook sidings shunting puzzle kwijt. Tot slot het ik het schaduwstation aan de voorkant gedaan; dat leek me handig zodat ik er makkelijk bij kan.
Tot slot nog een spoorstukje; aansluiten vanuit schaduwstation naar de 'bovengrond' heb ik nog geen idee bij.
Nu worstel ik met de plaatsing van inglenook die zou daar kunnen, maar de huidige plaats is ook goed. Verder zou ik ergens nog een klein stationnetje/halte willen hebben voor de stoptrein (groene mat46). De sneltrein (NS1100) kan dan passeren?
Of als variatie
Tot slot zou ik ergens in de duinen een houtspoortje doen. Misschien moet ik dat wel op het kopstation laten aansluiten. Dan zou op het kopstation de houtoverslag kunnen. Hoe dan ook, jullie mening wordt
erg gewaardeerd ik blijf puzzelen!
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4666
Re: Baanplan "Strandpoort" H0 245-295cm Tijdperk III-IV
«
Reactie #18 Gepost op:
10 October 2013, 17:03:54 »
Als eerste van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!! Geniet ervan!!!
Op alle variaties die je hebt gemaakt dien je je hoofdbaan stil te leggen omdat je anders je rangeersporen niet kan bereiken.
Dit moet je niet willen. Je beperkt dan het treinverloop op je baan terwijl het simpelweg tegelijk kan. Kijk maar naar het plan wat ik ruw geschetst heb, daar kan je rangeren terwijl je hoofdbaan door gaat.
Tevens kan je ipv een klein kopstation wat ik heb getekend ook een halte maken aan de hoofdlijn. Je kan hier dan met de 1100 doorheen denderen.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
anton_79
Offline
Berichten: 14
Herintreder onderweg naar digitaal
Re: Baanplan "Strandpoort" H0 245-295cm Tijdperk III-IV
«
Reactie #19 Gepost op:
10 October 2013, 20:50:09 »
Hoi Caelan,
Allereerst gefeliciteerd! En dat het zeker de prioriteit
Ben erg benieuwd wat er van het baanplan komt, in de basis lijkt het wel een beetje op dat van mijzelf
. Alleen is bij mij de kamer wat langer en smaller. Ben zelf ook een baanplan met een kopstation, wat rangeerwerk en nog een halteplaats aan het maken.
Succes!
Gelogd
caelan
Offline
Berichten: 17
Re: Baanplan "Strandpoort" H0 245-295cm Tijdperk III-IV
«
Reactie #20 Gepost op:
12 October 2013, 22:03:36 »
Ha Sander ik snap je punt nu, dan moet ik eerder aan wissel maken om naar rangeerspoor te gaan, als ik enkelspoor wil behouden. Het kopstation gaat wel lukken denk ik, met wat aanpassingen kan ik daar het rangeren naast het hoofdspoor doen. Waar ik nog mee zit is het verdere verloop van de baan. Ik denk dat ik inderdaad een goederenspoor naar het kopstation laat lopen, voor hout (mini station om hout te verzamelen, overslag in kopstation, verdere vervoer vanaf daar.
Dus blijft over, de rest van de baan. Ik wil in ieder geval een stukje kunnen rijden met de ns1100, dat mag ook door een klein station waar alleen de stoptrein stop (en de IC dus kan passeren). Maar waar plaats je dan een klein station? in de bocht?
En waar plaats je het schaduwstation? onder het kopstation lijkt me logisch, maar dan zitten we met bochtenwerk.
AL met al dus een flinke puzzel...
«
Laatst bewerkt op: 13 October 2013, 21:40:17 door caelan. Reden: Nieuw idee!
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan "Strandpoort" H0 245-295cm Tijdperk III-IV