Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jos B.
Vandaag om 00:22:36
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 00:01:14
AI is (gelukkig) nog niet perfect door Joz
23 June 2025, 23:43:11
Plan E - 2023 oplage door jandcargo
23 June 2025, 23:36:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
23 June 2025, 23:16:02
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
23 June 2025, 23:03:37
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door saskia
23 June 2025, 23:01:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 June 2025, 22:57:45
lais dcc decoder aan sluiten door Biesje
23 June 2025, 22:25:45
Station Roodeschool door Huup
23 June 2025, 22:16:37
Lichtprintjes NS2400 door patrick
23 June 2025, 21:51:00
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
23 June 2025, 21:42:38
Raadplaatje door Keska
23 June 2025, 21:41:02
Piko NS1100, materieelbespreking door cor_b
23 June 2025, 21:30:55
Een nieuw begin door dreezy
23 June 2025, 21:23:23
Nahmertaler Kleinbahn door GD
23 June 2025, 21:04:25
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
23 June 2025, 20:57:54
Rails roestig verven door ruudns
23 June 2025, 19:34:43
Cranicher Altbahn door Arjen52
23 June 2025, 19:21:49
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
23 June 2025, 19:12:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
23 June 2025, 18:44:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
23 June 2025, 17:39:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
23 June 2025, 16:35:45
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
23 June 2025, 16:31:44
Railcom zender bouwen door AP3737
23 June 2025, 16:19:27
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door Ronald69
23 June 2025, 16:10:55
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein door VictorPM
23 June 2025, 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door bask185
23 June 2025, 14:35:23
US diorama in H0 door MOVisser
23 June 2025, 13:19:12
  

Auteur Topic: "In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)  (gelezen 28470 keer)

Jerome

  • Offline Offline
  • Berichten: 361
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #15 Gepost op: 31 January 2013, 17:23:35 »
Paul, geinig hoor!

Nu graag film met die trein die over een paar FT wissels hobbelt.   :D

En op ME code 40 toch? Je heb de wielen vervangen neem ik aan?

Greetz, Jeroen

guest7823

  • Gast
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #16 Gepost op: 31 January 2013, 18:36:22 »
Waren de 1300-en nog decodertje inprikken en klaar, de Minitrix 1200 was duidelijk meer werk, maar voor een eerste zelf ingebouwde decoder .........  :o

Wegens het feit dat het buiten inmiddels donker is, maar even vanaf de binnenkant genomen. Op de achtergrond een van m'n twee DE-IV / RAm TEE's. Dat worden de volgende, maar dan moet ik eerst even de poelietrekker binnen hebben om de motor te vervangen







 

guest7823

  • Gast
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #17 Gepost op: 31 January 2013, 18:43:24 »
Nu graag film met die trein die over een paar FT wissels hobbelt.   :D
U vraagt, wij draaien:
Met de punt mee

Tegen de punt in

Dit waren m'n eerste testwisseltjes. Zijn al wat oudere filmpjes.

En op ME code 40 toch? Je heb de wielen vervangen neem ik aan?
Nope, standaard Pizzacutters  ;D.

FYI: Alleen de ME 40 flexrail gaat niet goed, maar daarvoor wordt nog aan een truc voor gewerkt / gedacht. Watch this space.

guest7823

  • Gast
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #18 Gepost op: 01 February 2013, 22:05:05 »

Niet al te scherp, maar een plaatje tijdens het maken van het eerste stuk "freestyle" rail. Eigenlijk is het domweg het overdoen van de twee bogen die ik gebruikt heb bij Eurospoor. Voor de maatvoering kwam de radius net niet goed uit. Kon ik twee dingen doen: de aanpalende stukken excentrisch op de MDF stroken leggen. Maar dan zou ik twee sets demorails hebben: een set centrisch en een set excentrisch en dat is niet echt handig. Dus maar gekozen voor de tweede optie: Boog aanpassen. En zie hier het resultaat .......


Tijdens het solderen, o.a. een aantal spoorsafstandmallen. Verder een van de FastTrack vijlhulpgereedschappen. Niet alleen daarvoor handig, maar minstens net zo handig als extra gewicht om rails tijdens diverse werkzaamheden op z'n plek te houden


Het plakken van de tweede strook schuimrubber tegen de eerste strook die tegen de hartlijn aan geplakt is (Een beetje van mezelf en een beetje van Karst D. ;))


Rail en schuim (los) op elkaar


Zoals het d'r vanaf buiten uitziet. 'T is donker dus niet briljant scherp.


En een stukje wat de volgende stap laat zien. Hoe ik dat procesmatig ga doen ben ik nog niet uit. Dit heeft deels te maken met het feit dat ik e.a. met "voorstrijk"wil gaan plakken en ik heb nog geen idee hoe daarvan de lijmkwaliteiten zijn. To be continued ..........

Maar eerst nog even morgen het rondje voor in de andere etalage afmaken qua schuim ed.

guest7823

  • Gast
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #19 Gepost op: 04 February 2013, 21:32:45 »
En de inbouw van een decoder in een mP is gelukt  8)

http://youtu.be/6afV688eAKM

Was het inbouwen van een decoder in de minitrix NS 1204 nog redelijk "immer gerade aus". Het inbouwen van een decoder in de Arnold Rapido mP 3018 had duidelijk meer voeten in de aarde, maar het is gelukt.

One down, two to go. Bij de tweede zal ik een fotoverslag maken van hoe een en ander op z'n plaats te krijgen is.
Helaas is het koffiemolengeluid niet minder geworden  :-\. Toch eens kijken of we bij nr. 2 eens kunnen kijken wat en of daar aan te doen is.

guest7823

  • Gast
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #20 Gepost op: 04 February 2013, 22:03:06 »
En zo ziet het er van buiten af uit.

http://youtu.be/QSUVwzvANHI

Jerome

  • Offline Offline
  • Berichten: 361
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #21 Gepost op: 04 February 2013, 22:51:34 »
Paul, Geinig hoor!

ik heb een tijdje terug voor een vriend een ook mp onderhanden genomen, ondanks dat ik al heel wat locs digitaal heb gemaakt, toch helaas bij deze een decoder opgeblazen.... Die koffiemolen geluid hebben ze helaas allemaal.....

Greetz, Jeroen

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #22 Gepost op: 05 February 2013, 09:27:37 »
Hij gaat lekker Paul:)
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

guest7823

  • Gast
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #23 Gepost op: 05 February 2013, 10:57:16 »


Hoort misschien meer is "wat hebben we gekocht", maar toch maar hier geplaatst. Nog even wachten tot de verf binnen is en dat kunnen we gaan werken aan de volgende fase.

Papierbouwer

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • sec geplot
Re:"In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #24 Gepost op: 23 February 2013, 15:32:39 »
Leuk idee.
Ik ga je volgen.

Erik

guest7823

  • Gast
Re: "In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #25 Gepost op: 03 December 2013, 00:54:20 »
Na maanden "buildersblock" maar weer eens verder gegaan.

Deze poging is om tot een mooi ballastbed in N te komen. Zie hier wat stappen daar naar toe en het, voorlopige, eindresultaat



De rail op schuimrubber geplakt. Precies één meter te gaan




De contouren van het ballastbed beginnen te komen




Ongeveer 10 cm gedaan, of te wel 10%




Rustig verder gaan, Niet hard ademen en zachtjes het profiel in het ballast aanbrengen




Nat gemaakt met water en zeepsop en de eerste injectiespuit met voorstrijk er in




De productie vanavond, die mag rustig gaan drogen




De droge variant, deel I




De droge variant, deel II

Voor het mooi moet de luchtkwast er nog even overheen, maar die heb ik nog niet. Laat ik nu toevallig van het weekeinde in het hoge Noorden moeten zijn en een ommetje naar Lelystad eigenlijk niet eens echt om zijn  :D

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 834
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re: "In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #26 Gepost op: 03 December 2013, 07:49:51 »
ehhh Paul, voor airbrush naar Almere toch(scheelt wel 40 km met Lelystad)

gr Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Re: "In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #27 Gepost op: 03 December 2013, 07:52:23 »
Je was me net voor, Hans.


Maar je gaat via Lelystad wel verder naar het noorden.
Jeroen

Mudhen

  • Offline Offline
  • Berichten: 976
  • AKA Genx Diorama
Re: "In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #28 Gepost op: 03 December 2013, 10:50:10 »
 (y)
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama

guest7823

  • Gast
Re: "In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)
« Reactie #29 Gepost op: 22 January 2014, 17:24:40 »
Voor de drie zij etalage ramen het idee opgevat drie (enigszins aangepaste) BNLS modulebakken te gaan gebruiken

Het verschil met de standaard BNLS bakken is dat de rand van de modules (bij thuis gebruik) lager wordt als standaard 15 cm. Bij mij worden de randen van de modules 5 cm (voor gebruik in de etalageramen) en komt er een aparte "onderzetbak" van 10 cm waar de modulebak dan tijdens beurzen op komt te staan. Dit is gedaan omdat voor doorverbinding naar grote winkelruiten 15 cm te hoog is om op de beschikbare ruimte het hoogte verschil te overwinnen.

Kortom, op een beurs ziet de bezoeker dankzij de "onderrand" gewoon een standaard BNLS module

In dit eerste modulebak bouwverslag twee van de drie standaard onderdelen, nl de achterwand en de fries. Ook de Blackbox wordt standaard.

Het gehele bouwpakket:




De fries in losse onderdelen. Hierbij wordt dus de plaat triplex gebruikt




Voor de maatvoering heb ik even 4 latten gezaagd van 38 cm lang. Deze dienen om op verschillende momenten gebruikt te worden als afstandsmal voor de verstevigingsribben. Die zie je hier liggen tijdens het droogpassen




De achterwand in losse onderdelen




De achterwand in droogpassing




Hier kan je de plaatsing van de afstandslatten zien




en nog een keer de afstandslatten bij de droogpassing




De achterwand met de eerste lat er op. Helaas biedt de deur waarop ik e.a. assembleer wel een gladde en vlakke ondergrond, maar helaas slechts een matig contrast




De eerste zijlat op z'n plek




De twee buitenlatten op hun plek, de afstandslatten geplaatst en de tussenlatten klaar om te lijmen




Detailopname afstandsmal




De achterwand compleet geassembleerd




De achterwand in zijn geheel. Bij lijmen met houtlijm verdient het de aanbeveling even een plamuurmes door de hoeken heen te halen om alles overtollige lijm er uit te halen. Hierdoor hou je de naad schoon




Niet ontevreden mee  8)




Na een ruim uurtje knutselen (en een paar geupdate PC's verder): drie maal achterwand




Het begin van de opbouw van de fries, beginnend met de lat aan de achterkant




De eerste zijlat




Beide zijlatten op hun plaats




De afstandslatten weer geplaatst voor het inlijmen van de tussenlatten




De tussenlatten ook op hun plaats




De voorkant van de fries ook geplaatst. Deze lat is breder als de overige latten en zit met de bovenkant gelijk met de verstevigingslatten. Het uitstekend stuk (naar onderen dus) kan gebruikt worden om de verlichting achter weg te werken




Drie maal fries klaar




Driemaal achterwand en driemaal fries voorlopig opgeborgen




Het hout voor de poten, moduleranden en Black boxen klaar voor een volgende aanval van plakkeritus


« Laatst bewerkt op: 22 January 2014, 18:03:04 door guest7823 »