Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: Rocky Rail 2013 h0  (gelezen 235863 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21623
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #975 Gepost op: 16 augustus 2015, 13:38:11 »
Maar het oude Rocky Rail is echt failliet verklaard en er is met kennelijke instemming van de schuldeisers een nieuwe firma begonnen. Het huidige bedrijf heet ook anders, kijk maar.
http://rocky-rail.com/nl/contact/#.VdB1nXBUerU
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #976 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:06:54 »
Dag Floris,

Wat bedoel je met "Heljan klazen". Dat begrip ontgaat mij namelijk.

Gegroet,

Rob

Zoals gezegd, de Class66, geproduceert door Heljan, maar in opdracht/samenwerking met Rocky Rail, volgens mij ook niet rechtstreeks te koop geweest bij Heljan. Een duitse handelaar, niet ver van Limburg vertelde mij dat Lemke alle locs heeft opgekocht en probeert om RR uit de markt te krijgen aangezien ze elkaar niet goed liggen, maar of dat waar is blijft een ?

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #977 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:22:40 »
Helder! Ik hoop dat het Rocky Rail lukt om er weer helemaal bovenop te komen; als ze een gewone geel/grijze 6400 en een NS-cargo 6500 uit de jaren '90 uit brengen, dan neem ik er wel 2 af ;-)

Voor Rocky Rail wel zuur dat Artitec ook ineens komt met een plan U, want dat kunnen ze nou eigenlijk niet goed gebruiken  :( Ik wacht hier de modellen wel van af en kies uiteindelijk voor het model/versie dat mij het meeste aanspreekt.

Groeten,
Edwin

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #978 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:50:48 »
Maar het oude Rocky Rail is echt failliet verklaard en er is met kennelijke instemming van de schuldeisers een nieuwe firma begonnen.

Dag henk,

Het faillissement van het vroegere Rocky Rail kan inmiddels uiteraard beëindigd zijn. Daar heb ik niets over gelezen. Daarmee is de aangelegenheid dan wel volledig afgedaan. Beëindiging van het faillissement kan meerdere oorzaken hebben. Een ervan is dat de waardevolle delen uit de failliete boedel zijn gekocht, waarmee na het salaris van de curator en de belastingaanslagen  "naar genoegen" zijn betaald en heel misschien de andere schuldeisers ook nog iets hebben gekregen. Als er dan niets meer over is van de boedel dan alsnog uitstaande schulden houdt het faillissement bij gebrek aan verdere baten bij rechterlijke uitspraak op. Iedere claim op het voormalige bedrijf is daarmede wettelijk onmogelijk gemaakt.

Als er met de uit de boedel gekochte bedrijfsmiddelen (daar kunnen ook de rechten op de oorspronkelijke  firmanaam toe behoren!) een volstrekt  nieuw bedrijf Rocky-Rail wordt opgericht kan dat natuurlijk. Daar hebben na beëindiging van het faillissement de voormalige schuldeisers dus helemaal niets over te zeggen. De eigenaren van het nieuwe Rocky-Rail hoeven dan ook geen enkele boodschap te hebben aan wat schuldeisers en klanten van het voormalige Rocky-Rail vinden, willen of denken. Of in de nieuwe situatie het nieuwe Rocky-Rail nog gemakkelijk zakelijke schulden kan aangaan (hypotheken of kredieten) hangt dan volstrekt af van de verleners van die voorzieningen....

Gegroet,

Rob
 

 

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #979 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:52:06 »
Dat " in eens komt" van Artitec zal ook wel meevallen dacht ik zo!!!
Het uitbrengen van een nieuw model komt niet in eens op als poepen, daar is een lange voorbereidingstijd aan vooraf gegaan....
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11394
    • Mijn fotoarchief
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #980 Gepost op: 16 augustus 2015, 17:37:32 »
Heren, gaarne weer terug naar het onderwerp van dit draadje.

Eelco
team forummoderatoren

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #981 Gepost op: 16 augustus 2015, 18:53:33 »
Ik ben in ieder geval blij dat ze een herstart gemaakt hebben. Voor de liefhebbers van modern containervervoer heeft Rocky Rail een aantal onmisbare wagens (deels pas aangekondigd).

Dat de oplages van de 6400 te hoog waren, heeft Paul me zelf ook al verteld. Hij had gedacht dat de markt groter was, maar blijkbaar zijn er toch nog veel mensen tevreden met de Piko en Trix locs.

De class 66 had mijns inziens al niet veel kans van slagen, die markt was door Mehano en ESU al aardig verzadigd.

Mvg, Peter

Mvg, Peter

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #982 Gepost op: 16 augustus 2015, 22:10:05 »
Heren, gaarne weer terug naar het onderwerp van dit draadje.

Dag Eelco,

In principe heb je wel gelijk, maar gezien wat zich blijkbaar bij Rocky-Rail heeft afgespeeld is het nu ook weer niet zo, dat wat gebeurd is in dit draadje misplaatst zou zijn.

Gegroet,

Rob van Kooy

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11394
    • Mijn fotoarchief
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #983 Gepost op: 16 augustus 2015, 22:20:51 »
En dat is ook exact de reden dat ik verder niks verwijderd heb. Eventuele verdere vragen of opmerkingen graag via pb  :)

Eelco
team forummoderatoren