Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door wob
Vandaag om 21:58:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 21:57:04
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
  

Auteur Topic: Rocky Rail 2013 h0  (gelezen 236810 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #975 Gepost op: 16 augustus 2015, 13:38:11 »
Maar het oude Rocky Rail is echt failliet verklaard en er is met kennelijke instemming van de schuldeisers een nieuwe firma begonnen. Het huidige bedrijf heet ook anders, kijk maar.
http://rocky-rail.com/nl/contact/#.VdB1nXBUerU
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #976 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:06:54 »
Dag Floris,

Wat bedoel je met "Heljan klazen". Dat begrip ontgaat mij namelijk.

Gegroet,

Rob

Zoals gezegd, de Class66, geproduceert door Heljan, maar in opdracht/samenwerking met Rocky Rail, volgens mij ook niet rechtstreeks te koop geweest bij Heljan. Een duitse handelaar, niet ver van Limburg vertelde mij dat Lemke alle locs heeft opgekocht en probeert om RR uit de markt te krijgen aangezien ze elkaar niet goed liggen, maar of dat waar is blijft een ?

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #977 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:22:40 »
Helder! Ik hoop dat het Rocky Rail lukt om er weer helemaal bovenop te komen; als ze een gewone geel/grijze 6400 en een NS-cargo 6500 uit de jaren '90 uit brengen, dan neem ik er wel 2 af ;-)

Voor Rocky Rail wel zuur dat Artitec ook ineens komt met een plan U, want dat kunnen ze nou eigenlijk niet goed gebruiken  :( Ik wacht hier de modellen wel van af en kies uiteindelijk voor het model/versie dat mij het meeste aanspreekt.

Groeten,
Edwin

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #978 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:50:48 »
Maar het oude Rocky Rail is echt failliet verklaard en er is met kennelijke instemming van de schuldeisers een nieuwe firma begonnen.

Dag henk,

Het faillissement van het vroegere Rocky Rail kan inmiddels uiteraard beëindigd zijn. Daar heb ik niets over gelezen. Daarmee is de aangelegenheid dan wel volledig afgedaan. Beëindiging van het faillissement kan meerdere oorzaken hebben. Een ervan is dat de waardevolle delen uit de failliete boedel zijn gekocht, waarmee na het salaris van de curator en de belastingaanslagen  "naar genoegen" zijn betaald en heel misschien de andere schuldeisers ook nog iets hebben gekregen. Als er dan niets meer over is van de boedel dan alsnog uitstaande schulden houdt het faillissement bij gebrek aan verdere baten bij rechterlijke uitspraak op. Iedere claim op het voormalige bedrijf is daarmede wettelijk onmogelijk gemaakt.

Als er met de uit de boedel gekochte bedrijfsmiddelen (daar kunnen ook de rechten op de oorspronkelijke  firmanaam toe behoren!) een volstrekt  nieuw bedrijf Rocky-Rail wordt opgericht kan dat natuurlijk. Daar hebben na beëindiging van het faillissement de voormalige schuldeisers dus helemaal niets over te zeggen. De eigenaren van het nieuwe Rocky-Rail hoeven dan ook geen enkele boodschap te hebben aan wat schuldeisers en klanten van het voormalige Rocky-Rail vinden, willen of denken. Of in de nieuwe situatie het nieuwe Rocky-Rail nog gemakkelijk zakelijke schulden kan aangaan (hypotheken of kredieten) hangt dan volstrekt af van de verleners van die voorzieningen....

Gegroet,

Rob
 

 

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #979 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:52:06 »
Dat " in eens komt" van Artitec zal ook wel meevallen dacht ik zo!!!
Het uitbrengen van een nieuw model komt niet in eens op als poepen, daar is een lange voorbereidingstijd aan vooraf gegaan....
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #980 Gepost op: 16 augustus 2015, 17:37:32 »
Heren, gaarne weer terug naar het onderwerp van dit draadje.

Eelco
team forummoderatoren

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 654
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #981 Gepost op: 16 augustus 2015, 18:53:33 »
Ik ben in ieder geval blij dat ze een herstart gemaakt hebben. Voor de liefhebbers van modern containervervoer heeft Rocky Rail een aantal onmisbare wagens (deels pas aangekondigd).

Dat de oplages van de 6400 te hoog waren, heeft Paul me zelf ook al verteld. Hij had gedacht dat de markt groter was, maar blijkbaar zijn er toch nog veel mensen tevreden met de Piko en Trix locs.

De class 66 had mijns inziens al niet veel kans van slagen, die markt was door Mehano en ESU al aardig verzadigd.

Mvg, Peter

Mvg, Peter

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #982 Gepost op: 16 augustus 2015, 22:10:05 »
Heren, gaarne weer terug naar het onderwerp van dit draadje.

Dag Eelco,

In principe heb je wel gelijk, maar gezien wat zich blijkbaar bij Rocky-Rail heeft afgespeeld is het nu ook weer niet zo, dat wat gebeurd is in dit draadje misplaatst zou zijn.

Gegroet,

Rob van Kooy

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #983 Gepost op: 16 augustus 2015, 22:20:51 »
En dat is ook exact de reden dat ik verder niks verwijderd heb. Eventuele verdere vragen of opmerkingen graag via pb  :)

Eelco
team forummoderatoren