Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Dat overkomt mij niet.  (gelezen 543909 keer)

jakop

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1125 Gepost op: 19 november 2012, 18:45:52 »
Fantastisch  (y) (y) (y)

Ik heb toch vandaag gelachen!

Dank je Jan  (y)

Gert1

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1126 Gepost op: 19 november 2012, 18:49:55 »
Ja presteert in nog geen 6 maanden tijd wat mij zelfs in 6 jaar nog niet gelukt is: modereren bij de buren!   (y)

mvg,
Gert

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2419
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1127 Gepost op: 19 november 2012, 21:31:08 »
Nou ja, volgens mij is het hem ook niet gelukt, maar het was een moedige poging zullen we maar zeggen  ;D

Komt het slachtoffer ook nog ergens aan het woord?


Jan Beelen

  • Geen PB mogelijkheden
  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1128 Gepost op: 23 november 2012, 10:55:18 »
Nee het slachtoffer heeft niet gereageerd.

Het was een mooie actie..... ;D ;D

Bedankt voor jullie reacties!
Jan.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1129 Gepost op: 01 december 2012, 23:35:02 »
Ben aan het solderen in een Mat 46.

Na wat resultaten loop ik naar de andere kamer om die in te tikken op de computer en dus dit forum.
Tijdens het tikken ruik ik een bepaald ' help ik ben aan het verbranden' luchtje.

Ik denk, sh*t, de decoder...
Loop naar de mat 46. Staat vrolijk op het spoor, lokmouse in STOP positie, dus dat kan het niet zijn.

Hoor een zoem die langzaam overgaat in licht geknetter.
Kijk richting mijn soldeerapparaat.

Zie dat de draad van het soldeerapparaat TEGEN de hete punt zit. (opgekruld in de houder)
Trek snel de stekker eruit. Vonkjes en rook uit het regelapparaat geven aan : Het was leuk u te kennen, maar ik groet u....

Einde soldeerapparaat....



JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1130 Gepost op: 01 december 2012, 23:45:01 »
Minder fijn Chris :( Even een tip : de betere Wellers hebben een siliconensnoer dat je niet zomaar door smelt. Kost wat maar dan heb je ook wat zeg maar...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1131 Gepost op: 01 december 2012, 23:55:33 »
Goeie tip, wist ik niet.  (y)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1132 Gepost op: 02 december 2012, 00:24:22 »
Even een tip : de betere Wellers hebben een siliconensnoer dat je niet zomaar door smelt.

Dat zal niet voor niets zijn, want mijn 12W soldeerbout (die ik al jaren kwijt ben) heeft ook een plek op het snoer waar het een stukje gesmolten is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4102
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1133 Gepost op: 18 februari 2013, 08:59:35 »
Voor mijn vooroorlogse handel is het wel aardig om wat rooie Mitropa rijtuigen tussen het hoofdzakelijk groene NS en DRG-geweld te kunnen strooien. Aangezien ik zelden tegen de versie aanloop die ik wil ( of gewoon te ongeduldig ben) spuit ik nog wel eens wat om. Ik heb twee Mitropa schlafrijtuigen die ik wel graag bij m'n correct-dieprode Lilliput-speisewagen wilde laten passen, die zijn al een tijd geleden gestript om van echt Mitropa-rood te worden voorzien. Dat ging destijds goed; er waren waarempel spuitbussen in de juiste kleuren rood en geel bij de plaatselijke doe-het-zelvert te koop ( Mitropa voerde nl twee Ral kleuren, da's makkelijk) dus dat zou een 'milk run' moeten worden. Opschriften bij Gassner besteld en hop aan de gang.

Strippen; geen probleem, kale bak bijwerken; eitje. Spuiten; hop ineen keer rood, dekte goed, mooi werk. Na twee dagen de biezen afgeplakt en de knikkerbus geel ter hand genomen. Beetje sprayen en klaar? Nou niet dus, want de verdunner in de (pas aangebrachte) verf is zo actief dat het de onderliggende laag (rode) verf weer aanvreet. De gele biezen zagen eruit als uitgedroogde-verschrompelde-appel-huid en de strook rood ernaast ook. Dus er maar weer afhalen met ovenreiniger  :-[ .
De hechting is wel uitstekend  :-[ :-X :-\ :'( , dus de verf kwam er ook nog eens niet echt als vellen af, meer als kleine krummels, tussen de klinknagels was het helemaal zenuwenwerk. Twee avonden heb ik eraan gewerkt voordat het schoon was.

Je begrijpt, na die actie zijn ze even in de la verdwenen, tot zaterdagavond. Toen zijn de beide bakken opnieuw rood gespoten. Daarna (gisteravond) is de Roco Hecht voorzien van (handgeschilderde) gele biezen en Gassner opschriften. Als er vanavond tijd overblijft zal ik het onderstel ook nog even aanpakken en dan kan de zaak geassembleerd.
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2013, 09:02:49 door Gert Arkema »
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1134 Gepost op: 18 februari 2013, 16:42:25 »
Gert,
Ik leef oprecht met je mee... 8)
Denk nou toch eens aan die Wetten van Murphy...
(krijgen we wel plaatje van die 'vooroorlogsche zooi'?)  (y)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

guest7823

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1135 Gepost op: 24 februari 2013, 17:40:17 »


Had ik me voorgenomen om:
a- deze 1300 nooit meer uit elkaar te halen
b- voorlopig niet aan SMD solderen te gaan doen

Wat gebeurd er: na een aantal weken probleemlos gereden te hebben stopt de loc er ineens mee. Eerste conclusie: decoder kapot.

Dus op Rails een (aantal) nieuwe decoders met stekker gekocht. Kap opengemaakt, decoder vervangen en decoder omgewisseld. Hoe moeilijk kan het zijn (afgezien van de kap weer dichtkrijgen met alle insteekonderdeeltjes er nog aan)

Echter bij het willen programmeren van de decoder: geen sjoege  >:(. Peins, peins, pieker. De oorspronkelijke DC print d'r in en op een analoog testbaantje. Wel verlichting niks geen motor. Kortom motor naar de knopen??? Hoe krijgen we die er nu weer uit. Dat lukt dus wel, maar dan komt ook de hele cardanaandrijving los en hoe moet die nu weer in elkaar. Motor er uit en los testen en nee he, die doet het. Inmiddels blijkt dat er al twee draadjes van de print naar de verlichting los zijn gekomen. Leuk hé RoHS compliant solderen :-/ Inmiddels het vermoeden gekregen dat e.a .fout gaat door de verbinding tussen print en motorcontacten.

Kortom, mezelf eerst maar een spoed en noodcursus SMD solderen (niet echt want d'r zat niks qua SMD los, maar de draadjes zijn feitelijk nog kleiner als de SMD onderdelen) gelijk maar de draden even zo gevlochten dat ze "rechtdoor" lopen ipv elkaar her en der kruisen. Dus uiteindelijk alle draden maar even opnieuw aangesloten. Tot slot de motoraansluiting doorgesoldeerd ipv met het plastic aandrukstripje en de open loc op het programeerspoor gezet. Gelukkig had ik de oorspronkelijke decoder nog in een gemerkt zakje zitten en heb ik die eerst maar terug geplaatst. En jawel alles deed het weer.

Tot slot weer even de losgekomen insteekdelen in de loc gestoken, kapje d'r op en 1307 is weer rijvaardig

Maar alles bij elkaar heb ik m'n Zenmoment voor dit weekeinde wel weer gehad  :P

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1136 Gepost op: 24 februari 2013, 20:01:04 »
Een beetje ongebruikelijk verhaal dit keer, maar wel passend voor dit draadje.

Zoals jullie misschien weten, ben ik bezig om één bepaalde CityNightLine samen te stellen, die ergens in 2008 of zo vanuit Amsterdam vertrok. Daar heb ik een lijstje van samengesteld, welke rijtuigen ik moet hebben. Alle zijn te koop, op één na.

Twee typische rijtuigen zijn WLBm, dubbeldekkers, SBB, blauw met geel CNL opschrijft. LS Models heeft die uitgebracht in de sets 49002 en 49004, waar je twee rijtuigen bij krijgt die ik niet nodig heb, maar soit, de sets zijn toch nergens meer te krijgen dus dat maakt ook weinig uit.

Echter, op een goede dag in januari zie ik precies die twee dubbeldekkers aangeboden worden op een Italiaans forum, voor een heel schappelijke prijs. Ik had mijn vrouw al een bericht op laten stellen in het Italiaans; het enige dat restte was het registreren op het forum en het wachten op de bevestiging.

En die kwam nooit. Mijn account is nooit geactiveerd.

Ondertussen deed de verkoper de prijs nog omlaag en waren de rijtuigen niet veel later verkocht. Dus moet ik wachten op de heruitgave van de twee sets. En zal ik twee rijtuigen overhouden die ik niet nodig heb.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1137 Gepost op: 24 februari 2013, 20:06:13 »
En om nou te voorkomen dat jou nog meer ergs overkomt: Die WLBm's kwamen niet in Nederland.
Je hebt WLABm's nodig! 

Wat die registratie bij die Italiaanse site betreft: Heb je de spam-folders in je mailbox wel eens gecheckt?
Soms komen bevestigingsmailtjes van fora daar automatisch in. Geen idéé waarom. Er staan immer toch alleen maar zinnige berichten op al die fora?   ;D

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1138 Gepost op: 24 februari 2013, 22:20:11 »
Ja klopt, WLABm, maar het waren de juiste rijtuigen. Ik ken de types niet van buiten.

En nee, de account is nooit geactiveerd. Inderdaad heb ik alle folders nagelopen en geprobeerd in te loggen, maar nada.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 997
  • D813 Groningen,1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #1139 Gepost op: 25 februari 2013, 12:19:56 »
Je bedoelt zeker "niente"? "Nada" is Spaans. ;D ;D

Mvg,
Henk
die verder geen Italiaans kent ;)
H0 2-rail, ECoS, TwinCenter, LocoNet, Koploper, iTrain.