Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Dat overkomt mij niet.  (gelezen 543983 keer)

Railpassie

  • Offline Offline
  • Berichten: 427
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #45 Gepost op: 22 juni 2007, 01:10:08 »
Het ergste wat mij ooit overkomen is al heel wat jaartjes geleden in mijn N spoor periode  ,
Ths was net uitgekomen met een Ns Turkooise 1100 in spoor N op Basis van een minitrix.

Ik had het lokje net binnen en was het aan de eetkamer tafel aan het bewonderen.
Plots floepte  ::) het kleinood uit mijn hand, in het naast mij staande glas cola .
De gevolgen laten zich raden  :(

Het lak van het lokje was beschadigd door de val in het glas, draaistelhouder afgebroken , en het lokje heeft nooit meer willen rijden.

Was een dure les voor 250 Gulden :(

Kort daarna ben ik maar weer op H0 overgestapt ;D

Tino

« Laatst bewerkt op: 22 juni 2007, 01:12:08 door Railpassie »

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #46 Gepost op: 22 juni 2007, 08:41:54 »
En de cola......?  ;D
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2076
  • MSc Micro-Electronics
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #47 Gepost op: 22 juni 2007, 09:05:57 »
Ik heb zo ook mijn 'ongelukjes'.

1. Mijn vader had een keer geprobeerd interieurverlichting te maken voor een treinstel van me. Jammer genoeg gebruikte hij toen nog een gasvlamsoldeerbout. Mooie inzakking in de wand.

2. Ik heb een mooie Br 56 van Fleischmann. Vriend komt langs om hem te bekijken, dus ik haal hem uit de verpakking. Prima, hij rijdt prachtig. Ik stop hem terug in de plastic hoes om hem daarna op te tillen om hem in de doos te doen. Breekt de plastic hoes en nu liggen een aantal leidingkjes los.  :-|
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

klusser

  • Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • Berichten: 1010
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #48 Gepost op: 22 juni 2007, 12:55:57 »
Een voorval wat ik niet vergeet is deze:

In de 'goede oude'tijd een mp 3000 bouwset bij een winkelier in Zeeland besteld en gekregen.
Druk aan het bouwen geslagen en om de droogtijd van de lijm wat te verkorten
deze op de schoorsteenmantel gezet,waar het wat warmer was.

Je raadt het misschien al......de kachel die ervoor stond sloeg automatisch aan en produceerde warmte.
Helaas was deze warmte voldoende om van de kap een wokkel te maken!
En ja de lijm was wel droog toen  :( ;D

Was een goede les-ik heb nooit meer haast tijdens het bouwen! :)

groet Wim.
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #49 Gepost op: 22 juni 2007, 21:33:30 »
Vandaag is de bovenleiding met de post gekomen die ik via beneluxspoor had gekocht(naar Italiaans voorbeeld van Lima,dus hier aan de Italiaanse grens goed te gebruiken),ik zocht naar een vast punt op de baan om te beginnen,en dacht hierbij aan de tunneluitgang voor de groote brug voor het Station.
Nu heb ik dus iets te hard de rails aangedrukt bij het inklemmen ,dus ook iets teveel druk gegeven op de brug ,met als gevolg ik kan de brug weer opniew lijmen.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #50 Gepost op: 23 juni 2007, 07:52:30 »
Ik heb ook een ongelukje met mijn materiaal gehad.

Mijn nieuwe piko Railion lok reed trots over de baan met enkele goederenwagens er achter.

De goederenset bestond uit 3 klapdekselwagons van ns en 1 dubbele goederenwagen van roco.

Het rijden ging perfect tot ik de snelheid iets verhoogde en de trein kwam bij de eerste bochtwissel en ik schrok me te pletter wat ik toen zag de lok ontspoorde en bleef op de baan , maar de rest van de goederenwagons niet die viel zo 1.20 naar beneden met als gevolg schade.

Na een half uur zoeken naar alle onderdelen kwam ik tot een conclusie dat er 2 blauwe klapdekselwagons uit elkaar lagen (die zijn inmiddels weer in elkaar gezet) en de goederenwagon van roco heeft een afgebroken koppeling en een afgebroken buffer  :'( :(

De eerste schok te hebben verwerkt reed de piko lok vrolijk weer rond met die blauwe klapdekselwagons achter zich aan en kwam deze bij een andere bocht wissel en de wagens vielen weer van de baan af maar nu niet zo van een hoge hoogte.

Ik ben dus gelukkig niet de enige die af en toe brokken maakt.

Erik-Jan
Die bezig is om hier en daar zijn baan te verbeteren is 

**Jelle**

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #51 Gepost op: 23 juni 2007, 12:45:20 »
Nou, waar zal ik mee beginnen....

Fleischmann sprinter krijgt de eerste zelfgebouwde decoder. Druk aan het solderen, wat ruik ik nou? Ligt er een wielstel tegen de punt van de soldeerbout. Geen zichtbare schade, rijdt nog steeds rond.

Tijdens wat ombouwwerkzaamheden aan de baan rail aan het loshalen, wil niet erg en schiet toch ineens los. Zelfde sprinter staat toevalligerwijs een paar meter verder na een bocht op hetzelfde spoor, valt door de schok zo een meter omlaag op de vloer. Hoekje en trapje afgebroken, beide teruggelijmd maat het trapje ligt nu toch ergens langs het spoor denk ik zo...

Na inbouw dekoder kap erop en rijden maar, duurde helaas niet lang voordat het erg begon te stinken en de dekoder naar de maan! Daar gaat een hele middag solderen aan een zelfgebouwde dekoder. Bleek een draadje klem te zitten.

Vorige week nog tot twee keer toe sluiting op een Kuehn dekoder, deze werd zo warm dat de voedingsdraad zichzelf los soldeerde. Dekoder werkt nog steeds.

Talloze zijdelingse aanrijdingen, te ver doorschietende treinen, wissels die schakelen als daar een trein overheen rijdt en nog veel meer van dat soort onzin, allemaal veroorzaakt door softwarefouten ('run time error 9', dan kun je ok aanklikken en is alles weg maar rijden er wel 6 treinen als ongeleide projectielen rond, dan helpt alleen de noodstop nog).

NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #52 Gepost op: 23 juni 2007, 13:43:22 »
lekker bezig Jelle :o
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

**Jelle**

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #53 Gepost op: 23 juni 2007, 18:45:24 »
Gelukkig draait alles de laatste tijd redelijk storingsvrij, de bugs zijn zo langzaamaan uit het programma ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2007, 19:31:16 door Sander Lageveen. Reden: onnodige quote verwijderd »
NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #54 Gepost op: 25 juni 2007, 19:34:46 »
Baantje uitgelegd voor de kinderen van mijn collega.
Plan V van Fleischmann laten rijden, keurig een pantograaf omhoog.
Een van die kinderen zet de voet op de rails en haalt hem snel weg als de plan V aankomt rijden. Dat gaat natuurlijk een paar keer goed en die kinderen gaan steeds later die voet weg halen, dus je raadt het al, Lysanne bleef met haar sok aan de panto van mijn plan V hangen.
Dus ik zeg, rustig aan maar, ik haal hem los. Maar nee hoor, als ware het een insect begon zij de plan V van haar sok te schoppen.
Plan V brak doormidden , Lysanne ontroostbaar...
Met de plan V is het wel weer goed gekomen, ik heb haar dat trouwens nooit gezegd anders doet ze dat een volgende keer dus weer haha

prinsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 308
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #55 Gepost op: 26 juni 2007, 09:01:42 »
ik 1 van mijn eerste loc's
een test ronde gemaakt op me baan.
maar ik heb 2 mobiel station liggen
en bijde treinen reden
de ene ree richting de afgrond
en de ander bleef gewoon rond rijden.
dus ik druk op de knop op me mobiel station
stopt de trein niet,
het gevolg.
de ene trein ree de afgrond in ongeveer 1.25m naar beneden
en de andere stond stil.
schade, dat viel nog wel mee
allen het huis van de masinist beetje beschadigt.

mark

Koos

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #56 Gepost op: 26 juni 2007, 09:09:14 »
Wow knap dat je die PlanV nog kon repareren. Ik zou dus nooit mensen met mijn treinen laten spelen, en al helemaal niet dat soort dingen (voet op baan enz). Ik heb al eens gehad, een paar jaartes terug (toen ik 10 was, ben nu 16) dat ik wat vrienden van me liet spelen, maar lieten ze de koploper doorschieten op een rangeer terrein, gelukkig niks ernstig mee gebeurt, maar goed ook want anders hadden ze zeker een paar blauwe plekken kunnen verwachten.  ;D ;D

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #57 Gepost op: 03 juli 2007, 13:07:39 »
viel wel mee hoor, hij was geknakt bij de koppeling maar in feite was de koppeling gewoon losgeschoten...
Ik was er zelf bij dat scheelt...

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #58 Gepost op: 03 juli 2007, 15:55:48 »
We hadden visite van iemand die dachtdat hij alles van treinen af wist. Mijn vrouw meldde dat wij een modelbaan boven hadden en die wilde onze gast wel zien.
Nou hij wist er dus niets van en hield maar vol dat een plan V een koploper was.
Nu had ik toevallig een plan V op mijn werktafel staan, net schoon gemaakt en klaar om een decoder in te bouwen.
Voordat ik in de gaten had wat er gebeurde pakte hij met één hand de plan V op en schudde er mee, al roepend "Dit is toch een koploper."
De plan V brak in tweeën  koppelingen stuk,pantograaf verwoest, en de trapjes waren afgebroken.
Vervolgens beweerde de man ook nog eens doodleuk dat ik alles wel weer in elkaar kon klikken en dat de rest al stuk was. Nu ben ik normaal een rustig mens en niet snel kwaad.Maar hier moest ik toch echt tot 10 tellen ander waren er verschrikkelijke dingen gebeurd.Ik heb de man met zachte dwang de kamer uitgesode....eh uitgeduwd, temeer omdat hij al aanstalten maakte om mijn vitrinekast open te maken.
Ik heb de plan V weer gerepareerd, maar deze man komt nooit weer op mijn kamer. Ik heb daar zowiezo moeite mee.
Alleen echte liefhebbers en mensen die er echt verstand van hebben zijn nog welkom op mijn treinenkamer. Zoals b.v het Op Bezoek Team.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

WillemNS

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #59 Gepost op: 03 juli 2007, 15:58:48 »
Heb ik ook wel ooit gehad...
Iemand die dacht dat hij er alles vanaf wist, en die toen zei dat mijn trein niet door een stootblok heen kon rijden.. Dat heb ik geweten,, mijn motorpost kap in 2en.. :(
Sindsdien komt er alleen familie op mijn kamer, en mag niemand meer ergens aan komen, alleen als ik zeg dat het mag.

Dat kostte mij toch 150 euro ???