Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
Vandaag om 21:50:39
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 21:48:08
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 20:40:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 20:32:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:10:53
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Falcon10
Vandaag om 19:30:44
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:35
Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:39:19
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
  

Auteur Topic: ICE TD in NL  (gelezen 5213 keer)

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
ICE TD in NL
« Gepost op: 16 June 2007, 00:24:57 »
Sja en dan is er de heer Richard Klok en die plaat even een ICE TD bij Geldermalsen ... nou dat zie je niet elke dag  ;D

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?101,3359689

Plaatje is alweer 2 dagen oud hoor...  ;)

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: ICE TD in NL
« Reactie #1 Gepost op: 16 June 2007, 00:31:36 »
Op de site van Nico Spilt staat ook een foto en een filmpje :P

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2409
Re: ICE TD in NL
« Reactie #2 Gepost op: 16 June 2007, 00:43:58 »
Op Youtube staan ook al diverse filmpjes van die ICE TD  ;D

Hier nog meer foto's:
http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=6057&postdays=0&postorder=asc&start=80

mvg,

Matthijs
« Laatst bewerkt op: 16 June 2007, 00:49:13 door Matthijs van Heijningen »

EdTheModeltrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • Beginnend N-Spoor Machinist
Re: ICE TD in NL
« Reactie #3 Gepost op: 16 June 2007, 10:18:37 »
ik blijf het raar vinden, een dieselsneltrein

maar das mijn mening heb dat ding ook in het echt gezien, ik had echt zoiest van 'wat is dat in hemelsnaam', maar nu weet ik het.

Edwin

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2887
Re: ICE TD in NL
« Reactie #4 Gepost op: 16 June 2007, 11:48:55 »
Ik blijf het schitterend spul vinden, persoonlijk vind ik de ICE TD en de ICE T veel mooier dan de ICE 3 en 3m. Het mooie van al dat ICE spul is dat de ICE3, 3m, ICE T en ICE TD ook in multitractie kunnen rijden met de max. snelheid van de langzaamste.
Zo zag ik eens in Duisburg 2 ICE TD's met een ICE T er achter ;D

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: ICE TD in NL
« Reactie #5 Gepost op: 16 June 2007, 15:34:19 »
Doen die dingen het dan nu ook eindelijk een beetje?

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2887
Re: ICE TD in NL
« Reactie #6 Gepost op: 16 June 2007, 15:40:57 »
Nah dat weet ik nie precies, er word gesproken over verhuur van die dingen aan Denemarken, ze worden ingezet als IC tussen het ruhrgebied en Hamburg.
Maar ik hoor dus wel dat de defecte stand vrij hoog is en volgens mij rijden ze nog zonder ingeschakelde kantelbak instalatie.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

rloop

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re: ICE TD in NL
« Reactie #7 Gepost op: 26 November 2007, 21:53:22 »
Op google earth zie je de Td's heden staan op het afstelbahnhof van keulen HBF
Mvg Ronald

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re: ICE TD in NL
« Reactie #8 Gepost op: 26 November 2007, 22:37:50 »
Nah dat weet ik nie precies, er word gesproken over verhuur van die dingen aan Denemarken, ze worden ingezet als IC tussen het ruhrgebied en Hamburg.
Maar ik hoor dus wel dat de defecte stand vrij hoog is en volgens mij rijden ze nog zonder ingeschakelde kantelbak instalatie.

Groetjes Michiel
Ik dacht dat de kantelbakken door signalen langs het spoor aan het kantelen gezet moeten worden. Als een lijn daarvoor zou worden aangepast was dat wel in het nieuws geweest. Maar was een bericht van een tijdje geleden zie ik nu.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 26 November 2007, 22:41:33 door Alexander. Reden: ouder bericht »

Anoniem

  • Gast
Re: ICE TD in NL
« Reactie #9 Gepost op: 27 November 2007, 11:14:29 »
Op google earth zie je de Td's heden staan op het afstelbahnhof van keulen HBF

Nou ja, heden....op het fototijdstip dus ;D.

JvE

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: ICE TD in NL
« Reactie #10 Gepost op: 13 August 2017, 22:42:16 »
Kan de NS niet een paar van die ICE TD'S huren voor de HSL? Dan heb je in ieder geval geen last met spanningswisselingen op de bovenleiding. Ze kunnen 200 km/u halen, dat is al sneller als met de huidige Intercity Direct die maar 160 gaan. Maar ook voor de verbinding Amsterdam - Keulen zou het een optie kunnen zijn zodat er niet meer overgeschakeld hoeft te worden bij Emmerich. Dat wil nog weleens fout gaan...
Groetjes,
John

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: ICE TD in NL
« Reactie #11 Gepost op: 14 August 2017, 08:32:31 »
Kan de NS niet een paar van die ICE TD'S huren voor de HSL? Dan heb je in ieder geval geen last met spanningswisselingen op de bovenleiding. Ze kunnen 200 km/u halen, dat is al sneller als met de huidige Intercity Direct die maar 160 gaan. Maar ook voor de verbinding Amsterdam - Keulen zou het een optie kunnen zijn zodat er niet meer overgeschakeld hoeft te worden bij Emmerich. Dat wil nog weleens fout gaan...
Ik denk dat:
A die dingen na 10 jaar toch wel verhuurd of in eigen dienst zijn.
B zo niet in dienst, dan zal er na 10 jaar stilstand een hoop aan gedaan moetem worden.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4069
Re: ICE TD in NL
« Reactie #12 Gepost op: 14 August 2017, 09:26:35 »
http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/dsb-to-withdraw-ice-td-fleet-as-db-terminates-lease.html

Volgens mij loopt het allemaal niet zo soepel met die stellen.

En als ze nog gewoon in dienst zouden zijn, moet je erop rekenen dat een maatschappij er niet zoveel emer heeft laten bouwen dat er genoeg beschikbaar zijn om 'even' een HSL dienst mee op te zetten.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: ICE TD in NL
« Reactie #13 Gepost op: 14 August 2017, 19:01:21 »
ik blijf het raar vinden, een dieselsneltrein

maar das mijn mening heb dat ding ook in het echt gezien, ik had echt zoiest van 'wat is dat in hemelsnaam', maar nu weet ik het.

Edwin

Nog es in de beginjaren ermee gereisd tussen Lindau - Kempten - Munchen als EC.
Gewoon hetzelfde comfort als dat we gewoon zijn van de ICE1/2/3.

Al van 1976 rijden, en na meer dan 40 jaar dienst, de Britse 43 Class + Mk3 Coaches 125 HST (Op elk uiteinde een loc + 8 of 9 rijtuigen ertussen, ca. 200km/u en met de deuren nog altijd manueel toe te 'kletsen') nog altijd hun kilometers:
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20170731_691s_Dundee_Tay_Rail_Bridge_Copy.jpg
Vervanging voor de diesel 125HST en de el 225 HST is op komst. Maar dit worden dan Hybride Hst's (Hitachi), die zowel op diesel als 'onder draad' kunnen rijden. Vanaf de milleniumwissel zijn er nog andere DMU treinstellen in dienst gekomen
(de Aledante 180 Class; Voyager 220 Class; Super Voyager (kantelbak) 221 Class; Pioneer/Meridean (kantelbak) 222 class dieseltreinstellen rijden allemaal ook 200 km/u)
« Laatst bewerkt op: 14 August 2017, 19:23:16 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4456
Re: ICE TD in NL
« Reactie #14 Gepost op: 14 August 2017, 21:29:29 »
Heeft met zoveel factoren te maken.
Iets heel simpels zou bijvoorbeeld kunnen zijn: dat een dieseltrein niet mag omdat er in de aanbesteding staat dat het een elektrisch stel moet zijn.
Ik noem maar is iets geks

Ik sta nergens meer van te kijken  8)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI