Nah dat weet ik nie precies, er word gesproken over verhuur van die dingen aan Denemarken, ze worden ingezet als IC tussen het ruhrgebied en Hamburg.Maar ik hoor dus wel dat de defecte stand vrij hoog is en volgens mij rijden ze nog zonder ingeschakelde kantelbak instalatie.Groetjes Michiel
Op google earth zie je de Td's heden staan op het afstelbahnhof van keulen HBF
Kan de NS niet een paar van die ICE TD'S huren voor de HSL? Dan heb je in ieder geval geen last met spanningswisselingen op de bovenleiding. Ze kunnen 200 km/u halen, dat is al sneller als met de huidige Intercity Direct die maar 160 gaan. Maar ook voor de verbinding Amsterdam - Keulen zou het een optie kunnen zijn zodat er niet meer overgeschakeld hoeft te worden bij Emmerich. Dat wil nog weleens fout gaan...
ik blijf het raar vinden, een dieselsneltreinmaar das mijn mening heb dat ding ook in het echt gezien, ik had echt zoiest van 'wat is dat in hemelsnaam', maar nu weet ik het.Edwin