Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 00:14:20
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11
  

Auteur Topic: ICE TD in NL  (gelezen 5132 keer)

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
ICE TD in NL
« Gepost op: 16 June 2007, 00:24:57 »
Sja en dan is er de heer Richard Klok en die plaat even een ICE TD bij Geldermalsen ... nou dat zie je niet elke dag  ;D

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?101,3359689

Plaatje is alweer 2 dagen oud hoor...  ;)

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: ICE TD in NL
« Reactie #1 Gepost op: 16 June 2007, 00:31:36 »
Op de site van Nico Spilt staat ook een foto en een filmpje :P

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re: ICE TD in NL
« Reactie #2 Gepost op: 16 June 2007, 00:43:58 »
Op Youtube staan ook al diverse filmpjes van die ICE TD  ;D

Hier nog meer foto's:
http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=6057&postdays=0&postorder=asc&start=80

mvg,

Matthijs
« Laatst bewerkt op: 16 June 2007, 00:49:13 door Matthijs van Heijningen »

EdTheModeltrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • Beginnend N-Spoor Machinist
Re: ICE TD in NL
« Reactie #3 Gepost op: 16 June 2007, 10:18:37 »
ik blijf het raar vinden, een dieselsneltrein

maar das mijn mening heb dat ding ook in het echt gezien, ik had echt zoiest van 'wat is dat in hemelsnaam', maar nu weet ik het.

Edwin

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: ICE TD in NL
« Reactie #4 Gepost op: 16 June 2007, 11:48:55 »
Ik blijf het schitterend spul vinden, persoonlijk vind ik de ICE TD en de ICE T veel mooier dan de ICE 3 en 3m. Het mooie van al dat ICE spul is dat de ICE3, 3m, ICE T en ICE TD ook in multitractie kunnen rijden met de max. snelheid van de langzaamste.
Zo zag ik eens in Duisburg 2 ICE TD's met een ICE T er achter ;D

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: ICE TD in NL
« Reactie #5 Gepost op: 16 June 2007, 15:34:19 »
Doen die dingen het dan nu ook eindelijk een beetje?

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: ICE TD in NL
« Reactie #6 Gepost op: 16 June 2007, 15:40:57 »
Nah dat weet ik nie precies, er word gesproken over verhuur van die dingen aan Denemarken, ze worden ingezet als IC tussen het ruhrgebied en Hamburg.
Maar ik hoor dus wel dat de defecte stand vrij hoog is en volgens mij rijden ze nog zonder ingeschakelde kantelbak instalatie.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

rloop

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re: ICE TD in NL
« Reactie #7 Gepost op: 26 November 2007, 21:53:22 »
Op google earth zie je de Td's heden staan op het afstelbahnhof van keulen HBF
Mvg Ronald

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: ICE TD in NL
« Reactie #8 Gepost op: 26 November 2007, 22:37:50 »
Nah dat weet ik nie precies, er word gesproken over verhuur van die dingen aan Denemarken, ze worden ingezet als IC tussen het ruhrgebied en Hamburg.
Maar ik hoor dus wel dat de defecte stand vrij hoog is en volgens mij rijden ze nog zonder ingeschakelde kantelbak instalatie.

Groetjes Michiel
Ik dacht dat de kantelbakken door signalen langs het spoor aan het kantelen gezet moeten worden. Als een lijn daarvoor zou worden aangepast was dat wel in het nieuws geweest. Maar was een bericht van een tijdje geleden zie ik nu.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 26 November 2007, 22:41:33 door Alexander. Reden: ouder bericht »

Anoniem

  • Gast
Re: ICE TD in NL
« Reactie #9 Gepost op: 27 November 2007, 11:14:29 »
Op google earth zie je de Td's heden staan op het afstelbahnhof van keulen HBF

Nou ja, heden....op het fototijdstip dus ;D.

JvE

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: ICE TD in NL
« Reactie #10 Gepost op: 13 August 2017, 22:42:16 »
Kan de NS niet een paar van die ICE TD'S huren voor de HSL? Dan heb je in ieder geval geen last met spanningswisselingen op de bovenleiding. Ze kunnen 200 km/u halen, dat is al sneller als met de huidige Intercity Direct die maar 160 gaan. Maar ook voor de verbinding Amsterdam - Keulen zou het een optie kunnen zijn zodat er niet meer overgeschakeld hoeft te worden bij Emmerich. Dat wil nog weleens fout gaan...
Groetjes,
John

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: ICE TD in NL
« Reactie #11 Gepost op: 14 August 2017, 08:32:31 »
Kan de NS niet een paar van die ICE TD'S huren voor de HSL? Dan heb je in ieder geval geen last met spanningswisselingen op de bovenleiding. Ze kunnen 200 km/u halen, dat is al sneller als met de huidige Intercity Direct die maar 160 gaan. Maar ook voor de verbinding Amsterdam - Keulen zou het een optie kunnen zijn zodat er niet meer overgeschakeld hoeft te worden bij Emmerich. Dat wil nog weleens fout gaan...
Ik denk dat:
A die dingen na 10 jaar toch wel verhuurd of in eigen dienst zijn.
B zo niet in dienst, dan zal er na 10 jaar stilstand een hoop aan gedaan moetem worden.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re: ICE TD in NL
« Reactie #12 Gepost op: 14 August 2017, 09:26:35 »
http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/dsb-to-withdraw-ice-td-fleet-as-db-terminates-lease.html

Volgens mij loopt het allemaal niet zo soepel met die stellen.

En als ze nog gewoon in dienst zouden zijn, moet je erop rekenen dat een maatschappij er niet zoveel emer heeft laten bouwen dat er genoeg beschikbaar zijn om 'even' een HSL dienst mee op te zetten.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: ICE TD in NL
« Reactie #13 Gepost op: 14 August 2017, 19:01:21 »
ik blijf het raar vinden, een dieselsneltrein

maar das mijn mening heb dat ding ook in het echt gezien, ik had echt zoiest van 'wat is dat in hemelsnaam', maar nu weet ik het.

Edwin

Nog es in de beginjaren ermee gereisd tussen Lindau - Kempten - Munchen als EC.
Gewoon hetzelfde comfort als dat we gewoon zijn van de ICE1/2/3.

Al van 1976 rijden, en na meer dan 40 jaar dienst, de Britse 43 Class + Mk3 Coaches 125 HST (Op elk uiteinde een loc + 8 of 9 rijtuigen ertussen, ca. 200km/u en met de deuren nog altijd manueel toe te 'kletsen') nog altijd hun kilometers:
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20170731_691s_Dundee_Tay_Rail_Bridge_Copy.jpg
Vervanging voor de diesel 125HST en de el 225 HST is op komst. Maar dit worden dan Hybride Hst's (Hitachi), die zowel op diesel als 'onder draad' kunnen rijden. Vanaf de milleniumwissel zijn er nog andere DMU treinstellen in dienst gekomen
(de Aledante 180 Class; Voyager 220 Class; Super Voyager (kantelbak) 221 Class; Pioneer/Meridean (kantelbak) 222 class dieseltreinstellen rijden allemaal ook 200 km/u)
« Laatst bewerkt op: 14 August 2017, 19:23:16 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4397
Re: ICE TD in NL
« Reactie #14 Gepost op: 14 August 2017, 21:29:29 »
Heeft met zoveel factoren te maken.
Iets heel simpels zou bijvoorbeeld kunnen zijn: dat een dieseltrein niet mag omdat er in de aanbesteding staat dat het een elektrisch stel moet zijn.
Ik noem maar is iets geks

Ik sta nergens meer van te kijken  8)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI