Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door Jean
19 November 2025, 23:51:29
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door hmmglaser
19 November 2025, 23:34:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
19 November 2025, 23:29:29
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door hmmglaser
19 November 2025, 23:27:13
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
19 November 2025, 23:14:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
19 November 2025, 23:00:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 November 2025, 22:56:09
Raadplaatje door Cc72000
19 November 2025, 22:55:47
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Vislijn
19 November 2025, 22:44:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
19 November 2025, 22:33:59
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
19 November 2025, 22:20:54
Bf Kibronn door Benelux795
19 November 2025, 22:19:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
19 November 2025, 22:18:52
Aachenau West door puntenglijder
19 November 2025, 22:16:25
Modelbaan Beltheim. door Frank 123
19 November 2025, 22:13:45
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door reinderlf
19 November 2025, 22:12:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
19 November 2025, 21:49:33
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door MOVisser
19 November 2025, 21:37:54
US diorama in H0 door wob
19 November 2025, 21:30:30
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door ArjanB
19 November 2025, 21:22:50
NS Mat 35 Maple Leaf door Railpassie
19 November 2025, 19:41:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 November 2025, 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
19 November 2025, 18:51:42
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
19 November 2025, 17:36:57
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door MichielB
19 November 2025, 17:02:02
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
19 November 2025, 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door henkoia
19 November 2025, 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea door Huup
19 November 2025, 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
19 November 2025, 15:13:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Dave.......
19 November 2025, 14:31:06
  

Auteur Topic: ICE TD in NL  (gelezen 5278 keer)

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
ICE TD in NL
« Gepost op: 16 June 2007, 00:24:57 »
Sja en dan is er de heer Richard Klok en die plaat even een ICE TD bij Geldermalsen ... nou dat zie je niet elke dag  ;D

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?101,3359689

Plaatje is alweer 2 dagen oud hoor...  ;)

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: ICE TD in NL
« Reactie #1 Gepost op: 16 June 2007, 00:31:36 »
Op de site van Nico Spilt staat ook een foto en een filmpje :P

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2413
Re: ICE TD in NL
« Reactie #2 Gepost op: 16 June 2007, 00:43:58 »
Op Youtube staan ook al diverse filmpjes van die ICE TD  ;D

Hier nog meer foto's:
http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=6057&postdays=0&postorder=asc&start=80

mvg,

Matthijs
« Laatst bewerkt op: 16 June 2007, 00:49:13 door Matthijs van Heijningen »

EdTheModeltrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • Beginnend N-Spoor Machinist
Re: ICE TD in NL
« Reactie #3 Gepost op: 16 June 2007, 10:18:37 »
ik blijf het raar vinden, een dieselsneltrein

maar das mijn mening heb dat ding ook in het echt gezien, ik had echt zoiest van 'wat is dat in hemelsnaam', maar nu weet ik het.

Edwin

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2947
Re: ICE TD in NL
« Reactie #4 Gepost op: 16 June 2007, 11:48:55 »
Ik blijf het schitterend spul vinden, persoonlijk vind ik de ICE TD en de ICE T veel mooier dan de ICE 3 en 3m. Het mooie van al dat ICE spul is dat de ICE3, 3m, ICE T en ICE TD ook in multitractie kunnen rijden met de max. snelheid van de langzaamste.
Zo zag ik eens in Duisburg 2 ICE TD's met een ICE T er achter ;D

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: ICE TD in NL
« Reactie #5 Gepost op: 16 June 2007, 15:34:19 »
Doen die dingen het dan nu ook eindelijk een beetje?

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2947
Re: ICE TD in NL
« Reactie #6 Gepost op: 16 June 2007, 15:40:57 »
Nah dat weet ik nie precies, er word gesproken over verhuur van die dingen aan Denemarken, ze worden ingezet als IC tussen het ruhrgebied en Hamburg.
Maar ik hoor dus wel dat de defecte stand vrij hoog is en volgens mij rijden ze nog zonder ingeschakelde kantelbak instalatie.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

rloop

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re: ICE TD in NL
« Reactie #7 Gepost op: 26 November 2007, 21:53:22 »
Op google earth zie je de Td's heden staan op het afstelbahnhof van keulen HBF
Mvg Ronald

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: ICE TD in NL
« Reactie #8 Gepost op: 26 November 2007, 22:37:50 »
Nah dat weet ik nie precies, er word gesproken over verhuur van die dingen aan Denemarken, ze worden ingezet als IC tussen het ruhrgebied en Hamburg.
Maar ik hoor dus wel dat de defecte stand vrij hoog is en volgens mij rijden ze nog zonder ingeschakelde kantelbak instalatie.

Groetjes Michiel
Ik dacht dat de kantelbakken door signalen langs het spoor aan het kantelen gezet moeten worden. Als een lijn daarvoor zou worden aangepast was dat wel in het nieuws geweest. Maar was een bericht van een tijdje geleden zie ik nu.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 26 November 2007, 22:41:33 door Alexander. Reden: ouder bericht »

Anoniem

  • Gast
Re: ICE TD in NL
« Reactie #9 Gepost op: 27 November 2007, 11:14:29 »
Op google earth zie je de Td's heden staan op het afstelbahnhof van keulen HBF

Nou ja, heden....op het fototijdstip dus ;D.

JvE

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: ICE TD in NL
« Reactie #10 Gepost op: 13 August 2017, 22:42:16 »
Kan de NS niet een paar van die ICE TD'S huren voor de HSL? Dan heb je in ieder geval geen last met spanningswisselingen op de bovenleiding. Ze kunnen 200 km/u halen, dat is al sneller als met de huidige Intercity Direct die maar 160 gaan. Maar ook voor de verbinding Amsterdam - Keulen zou het een optie kunnen zijn zodat er niet meer overgeschakeld hoeft te worden bij Emmerich. Dat wil nog weleens fout gaan...
Groetjes,
John

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: ICE TD in NL
« Reactie #11 Gepost op: 14 August 2017, 08:32:31 »
Kan de NS niet een paar van die ICE TD'S huren voor de HSL? Dan heb je in ieder geval geen last met spanningswisselingen op de bovenleiding. Ze kunnen 200 km/u halen, dat is al sneller als met de huidige Intercity Direct die maar 160 gaan. Maar ook voor de verbinding Amsterdam - Keulen zou het een optie kunnen zijn zodat er niet meer overgeschakeld hoeft te worden bij Emmerich. Dat wil nog weleens fout gaan...
Ik denk dat:
A die dingen na 10 jaar toch wel verhuurd of in eigen dienst zijn.
B zo niet in dienst, dan zal er na 10 jaar stilstand een hoop aan gedaan moetem worden.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4079
Re: ICE TD in NL
« Reactie #12 Gepost op: 14 August 2017, 09:26:35 »
http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/dsb-to-withdraw-ice-td-fleet-as-db-terminates-lease.html

Volgens mij loopt het allemaal niet zo soepel met die stellen.

En als ze nog gewoon in dienst zouden zijn, moet je erop rekenen dat een maatschappij er niet zoveel emer heeft laten bouwen dat er genoeg beschikbaar zijn om 'even' een HSL dienst mee op te zetten.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: ICE TD in NL
« Reactie #13 Gepost op: 14 August 2017, 19:01:21 »
ik blijf het raar vinden, een dieselsneltrein

maar das mijn mening heb dat ding ook in het echt gezien, ik had echt zoiest van 'wat is dat in hemelsnaam', maar nu weet ik het.

Edwin

Nog es in de beginjaren ermee gereisd tussen Lindau - Kempten - Munchen als EC.
Gewoon hetzelfde comfort als dat we gewoon zijn van de ICE1/2/3.

Al van 1976 rijden, en na meer dan 40 jaar dienst, de Britse 43 Class + Mk3 Coaches 125 HST (Op elk uiteinde een loc + 8 of 9 rijtuigen ertussen, ca. 200km/u en met de deuren nog altijd manueel toe te 'kletsen') nog altijd hun kilometers:
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20170731_691s_Dundee_Tay_Rail_Bridge_Copy.jpg
Vervanging voor de diesel 125HST en de el 225 HST is op komst. Maar dit worden dan Hybride Hst's (Hitachi), die zowel op diesel als 'onder draad' kunnen rijden. Vanaf de milleniumwissel zijn er nog andere DMU treinstellen in dienst gekomen
(de Aledante 180 Class; Voyager 220 Class; Super Voyager (kantelbak) 221 Class; Pioneer/Meridean (kantelbak) 222 class dieseltreinstellen rijden allemaal ook 200 km/u)
« Laatst bewerkt op: 14 August 2017, 19:23:16 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4471
Re: ICE TD in NL
« Reactie #14 Gepost op: 14 August 2017, 21:29:29 »
Heeft met zoveel factoren te maken.
Iets heel simpels zou bijvoorbeeld kunnen zijn: dat een dieseltrein niet mag omdat er in de aanbesteding staat dat het een elektrisch stel moet zijn.
Ik noem maar is iets geks

Ik sta nergens meer van te kijken  8)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI