Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Menno 1846
Vandaag om 19:28:12
keerlusproblemen door astrantia
Vandaag om 19:13:28
20 jaar BNLS door 1200blauw
Vandaag om 18:54:29
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:51:41
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
Vandaag om 18:35:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 18:20:13
Verschil leveranciers DCC decoders? door Bor de Wolf
Vandaag om 18:13:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Bor de Wolf
Vandaag om 18:09:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Edsko Hekman
Vandaag om 18:04:53
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Whis
Vandaag om 17:36:40
Vraag iz ballast door Spoor010
Vandaag om 17:28:14
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 17:27:31
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 17:18:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 16:57:12
Op YouTube! door Karben
Vandaag om 16:48:59
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door Eenerspoor
Vandaag om 16:19:27
Piko NS1100, materieelbespreking door Sven
Vandaag om 16:10:43
Plan E - 2023 oplage door 1200blauw
Vandaag om 15:44:56
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 15:20:44
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:50:36
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen door spoorijzer
Vandaag om 14:39:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 14:18:28
Een nieuw begin door spoorijzer
Vandaag om 13:46:52
City Scape Studio: Inspirerend door tijgernootje
Vandaag om 13:31:51
Bahnstrecke 5867 door Bert V
Vandaag om 13:05:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door tijgernootje
Vandaag om 12:48:03
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door astrantia
Vandaag om 12:40:47
lais dcc decoder aan sluiten door Josephes
Vandaag om 12:34:29
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
Vandaag om 12:30:42
Zug-archiv website met samenstellingen door Jeronimos
Vandaag om 12:23:03
  

Auteur Topic: OntraXs 2013; 8-10 maart 2013, Spoorwegmuseum.  (gelezen 95067 keer)

Rubedino

  • Gast
Re:OntraXs 2013
« Reactie #75 Gepost op: 16 January 2013, 13:42:54 »
Citaat
Stel een paar grote tv schermen op en zet een paar camera's op een aantal banen waar wat leuke treinbewegingen zijn.

Online zetten voor de mensen die het toch niks vinden (en ws dit idee ook niet).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26577
    • Pagina van klaas
Re:OntraXs 2013
« Reactie #76 Gepost op: 16 January 2013, 14:17:41 »
Al eens geprobeerd om van de kop van Schouwen naar het/een station te lopen????
Nog nooit geprobeerd, maar het zou niet slecht zijn voor je figuur. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10743
Re:OntraXs 2013
« Reactie #77 Gepost op: 16 January 2013, 14:21:29 »
Als voormalige stations ook meetellen dan valt het wel weer mee...  8)
No dress rehearsel, this is our life.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:OntraXs 2013
« Reactie #78 Gepost op: 16 January 2013, 14:33:28 »
Online zetten voor de mensen die het toch niks vinden (en ws dit idee ook niet).
Online zetten op bijvoorbeeld de NSM site lijkt me juist een heel goed idee. En dan van tevoren NOS journaal daarover laten berichten ipv Powned op de dag zelf, anders weet niemand dat er iets online staat.

Voor mij hoeft het niet: ik ga gewoon zelf naar Ontraxs. Tenslotte is het voor mij het allermooiste modelspoorevenement van het jaar met als bonus dat je ook nog weer eens veel moois van het NSM kunt bewonderen.

mvg,
Ivo



mvg,
Ivo

*

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:OntraXs 2013
« Reactie #79 Gepost op: 16 January 2013, 14:56:55 »
Ik ga ook komen.
Ik denk 3 dagen.
Daar moet ik tenminste wel voor betalen.
Dus:  iedereen hierbij van harte uitgenodigd om de banen te zien, waarvoor ik (deels) de kosten draag.

In die zin zou het misschien prettig zijn om ook een lijst van commerciële deelnemers te plaatsen, dat voegt ook iets aan hun waarde toe.

Maarten van der Burgt,
Eurotrein.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17698
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:OntraXs 2013
« Reactie #80 Gepost op: 16 January 2013, 15:24:09 »
Maarten, je hebt gelijk  :) ;)

Lijst van commerciële deelnemers bij de modelbanen gezet in het 1e bericht op pagina 1!
« Laatst bewerkt op: 16 January 2013, 15:31:33 door Ronald Halma. Reden: aangepast vetgedrukt »

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:OntraXs 2013
« Reactie #81 Gepost op: 16 January 2013, 15:34:05 »

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re:OntraXs 2013
« Reactie #82 Gepost op: 16 January 2013, 16:08:09 »
Draadje doorlezend merk je dat er toch heel verschillende inzichten voor de "treintjes"zijn.
Waar de één zijn vingers bij aflikt vanwege de details ziet een ander amper iets rijden en vindt datzelfde baantje niets.
Daarentegen vindt zo een dienstregeling rijder dat vlotte doorrijden helemaal niets maar een kind dat steeds weer nieuwe treintjes voorbij ziet komen is laaiend enthousiast .
En vindt daar dan maar eens een acceptabele afweging in voor een organisatie.
Richt je je in als kindvriendelijk, waar het museum om bekend staat, of ga je richting FREMO met haar dienstregelingen.
Qua verkoop en dergelijke is het een beurs voor de oudere jongere want de kinderen hebben niet het geld om dat soort zaken te kopen.
Maar we zullen zien wat het word , men heeft in ieder geval het voordeel van de twijfel.

PS een stukje bij het Jeugdjournaal een dag ervoor?

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:OntraXs 2013
« Reactie #83 Gepost op: 16 January 2013, 16:23:42 »
Hmmm...

Deze discussie maakt het voor mij lastig te kiezen... Ik kan de DDPB zo inrichten, dat er tijdperkgetrouw en voorbeeldvolgend gereden wordt ( 1 stoomtrein met locwissel en een DE-1 en een DE-2 ) ...

Maar.... ik kan hem ook volstouwen ( de baan kan 8 - 10 treinen aan (!) ) met DE-1 en DE-2, Stoomtreintje en diverse losse lokjes ( met allerhande lampjes en effecten die aan en uit gaan ) en een zeeer intensief rijverkeer maken. Volledig bezijden de realiteit, maar ervaring leert dat zowel jongere jongeren als ourdere jongeren er zo maar 30 - 45 minuten ademloos naar staan te staren...

Misschien om het uur wisselen ??? ;)


Grtzz,

Karst

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22460
Re:OntraXs 2013
« Reactie #84 Gepost op: 16 January 2013, 16:39:36 »
Het lijstje met commerciële deelnemers is best interessant.
SB-Modellbau houd het bijvoorbeeld alweer voor gezien.
Staat tegenover dat Märklin en Roco/Fleischmann het gaan proberen. Bescheiden neem ik aan, want de gebruikelijke stand van Märklin krijg je niet in het museum gepropt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:OntraXs 2013
« Reactie #85 Gepost op: 16 January 2013, 16:40:15 »
@Karst : Nog een zelfde baan bouwen.  ;D

lokpaint

  • Gast
Re:OntraXs 2013
« Reactie #86 Gepost op: 16 January 2013, 16:41:15 »

Richt je je in als kindvriendelijk, waar het museum om bekend staat, of ga je richting FREMO met haar dienstregelingen.

Hoi

Het lijkt me dat het gros van het publiek dat komt opdagen niet bij de FREMO zit, en dus ook wat beweging op de banen wenst te zien.

Misschien onbevredigend voor de standhouders, maar de klant is koning in mijn optiek.

Bart
« Laatst bewerkt op: 16 January 2013, 16:46:41 door lokpaint »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26577
    • Pagina van klaas
Re:OntraXs 2013
« Reactie #87 Gepost op: 16 January 2013, 16:47:50 »
Daarentegen vindt zo een dienstregeling rijder dat vlotte doorrijden helemaal niets....
Er is op zich niets tegen dienstregeling rijden, tenslotte doen de grote spoorwegen dat ook. Maar de grote spoorwegen informeren de reiziger over de vertrektijden. Dat zou een dienstregeling rijder op een tentoonstelling ook moeten doen, het publiek informeren over het te verwachten verloop. Dan weet je tenminste of het zin heeft om te wachten, of dat je beter na een half uur kunt terugkomen.
Vooral Engelsen zijn daar sterk in. Ik heb eens een Engelsman gezien die in zijn 'voorstelling' zo af en toe drie kwartier pauze had ingelast, kon hij zelf ook nog eens wat rondlopen. Als toeschouwer wist je dat ook, want zijn draaiboek was duidelijk zichtbaar opgesteld.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:OntraXs 2013
« Reactie #88 Gepost op: 16 January 2013, 16:52:48 »
@Karst : Nog een zelfde baan bouwen.  ;D


Hmmmm.... Nog 6 weken... Moet kunnen  ;D :P

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:OntraXs 2013
« Reactie #89 Gepost op: 16 January 2013, 16:54:58 »
 (y)
Kan je de ene baan inzetten voor de kids en de andere voor de kwijlers.  (y)