Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 392599 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #585 Gepost op: 01 oktober 2008, 20:49:41 »
66, I presume?
No dress rehearsel, this is our life.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5280
    • grootspoorfoto's
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #586 Gepost op: 01 oktober 2008, 20:51:05 »
Ik wou net zeggen. Het zijn toch ecth class 66 van euro cargo rail. Deze worden geschikt gemaatk in Tilburg voor ECR in Frankrijk en zullen we dus niet meer terug zien hier in nederland.
Voor grootspoorfoto's zie site

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #587 Gepost op: 01 oktober 2008, 20:54:13 »
Volgens mij waren zij splinter nieuw!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5280
    • grootspoorfoto's
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #588 Gepost op: 01 oktober 2008, 20:56:06 »
Zijn ze ook. Ze komen uit Canada General Motors heeft daar zijn fabriek. Dan per schip naar Rotterdam. Gereed maken in Tilburg en dan naar Frankrijk. De eerste is volgens mij onlangs verstuurd naar Frankrijk vanuit Tilburg.
Voor grootspoorfoto's zie site

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1793
  • gevorderd beginner
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #589 Gepost op: 01 oktober 2008, 20:57:29 »
uhm nee het is geen class 66.( ik heb deze wijsheid ook alleen maar uit de railhobby) het is een class 77 omdat er andere airco units opzitten en heeft een vernieuwde stuurpost. ook heeft ze verbeterde geluidsisolatie. verder gaan ze bij ECR  de nummers dragen van 77001 t/m 77060.

MvG

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #590 Gepost op: 01 oktober 2008, 21:00:29 »
Beetje de vaste route voor deze Canadeese blokkendozen; afladen ergens in de Waalhaven en dan via Heyplaat, Waalhaven naar Tilburg.

Volgens de site van EMD (de fabrikant) zijn het nog steeds 66'ers: linkje
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2008, 21:10:55 door Marc tramt. Reden: aangevuld met 66 info »
No dress rehearsel, this is our life.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5280
    • grootspoorfoto's
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #591 Gepost op: 01 oktober 2008, 21:34:23 »
@Johan. Het zijn nog steeds class 66. Ze zijn bijna/helemaal indentiek aan de ERS 5deurs class 66 6614 t/m 6617, de acts 653-??, de veolia enz enz enz. Dat zijn allemaal gewoon class 66.
Voor grootspoorfoto's zie site

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1793
  • gevorderd beginner
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #592 Gepost op: 01 oktober 2008, 21:37:40 »
kijk,
ik weet ook dat het class 66 zijn maar
Citaat
ik heb deze wijsheid ook alleen maar uit de railhobby
.
ik denk dat als ik ze zou zien rijden dat het class 66 zijn dus...
maar ik snap wat je bedoelt ;)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5280
    • grootspoorfoto's
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #593 Gepost op: 01 oktober 2008, 21:40:46 »
Het zijn class 66. Waarschijnlijk zit de railhobby er dan gewoon naast.
Voor grootspoorfoto's zie site

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #594 Gepost op: 01 oktober 2008, 23:39:38 »
De Engelsen noemen m class 66, dus de Fransen MOETEN m dan wel ander noemen he   ;D

Groeten, Alexander

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #595 Gepost op: 02 oktober 2008, 09:17:15 »
Het zijn class 66. Waarschijnlijk zit de railhobby er dan gewoon naast.
1600/1800 verhaal? ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #596 Gepost op: 02 oktober 2008, 09:36:25 »
Dit is de class 77. Ook bekend als NS 1500.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #597 Gepost op: 02 oktober 2008, 10:40:05 »
Zoals Johan al zei, ze gaan bij ECR nummers in de 77... serie dragen. Vandaar de benaming Class 77. Hierbij is de Class niet helemaal op z'n plek, dat zou iets frans moeten worden.
Heeft dus niks met de engelse klasse aanduiding te maken en RailHobby heeft dan ook z'n eigen gelijk 8).

Zie ook http://class66.railfan.nl/ en dan onder Class66-Euro Cargo Rail

Erik

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #598 Gepost op: 02 oktober 2008, 10:45:23 »
Gepikt uit bovenstaande link:
"Since there are 24 ECR class 66s now at the NedTrain workshop in Tilburg, there isn't really much room left for any new ones. Therefore some of the locos will be placed at Rotterdam Maasvlakte for a short time."
Dit heb ik dus gezien en op de plaat gezet.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #599 Gepost op: 02 oktober 2008, 16:07:52 »
Ik dacht dat dit bericht gerelateerd is aan de Betuweroute.

Veel verladers nog kritisch over spoorvervoer

Bijna vier op de tien verladers en andere potentiële gebruikers van het spoor vinden de (on)betrouwbaarheid van dat spoor een groot probleem. Voor 35 procent van hen schort het in het spoorvervoer ook aan de kwaliteit van de afwikkeling van vervoersopdrachten. Bijna drie op de tien klagen over het gebrek aan materieel. Dat blijkt uit een onderzoek van strategisch consultant Booz & Company onder logistieke managers bij grote Europese bedrijven. De volgens velen matige betrouwbaarheid en kwaliteit van spoordiensten leidt ertoe dat deze modaliteit nog steeds moeilijk kan concurreren met bijvoorbeeld het wegvervoer. Dit ondanks de hoge dieselprijs en de congestie op veel wegen. Overigens zegt driekwart van de ondervraagden in het algemeen wel tevreden te zijn over het spoor. Onder die ondervraagden zit ook een aantal grote spoorgebruikers. In enkele gevallen geven ze op, bijna de helft van hun lading aan het spoor toe te vertrouwen. De grootste zorg hebben spoorgebruikers over de toenemende capaciteitsproblemen in het spoorvervoer. Dat maakt hen terughoudend om zich contractueel volop aan spoorvervoer te binden. Meer dan de helft ziet toenemende obstakels en capaciteitsgebrek op de noord-zuid-as, bijvoorbeeld tussen Rotterdam en Milaan en tussen Kopenhagen en Verona. Ook in het oost-westvervoer doen zich steeds meer van die capaciteitsproblemen voor.
Vier van de tien ondervraagden zegt in de komende twaalf maanden tot 10 procent meer goederen op het spoor te willen zetten. Ook wordt door een kwart van de deelnemers aan het onderzoek een stijging van de vrachtprijzen voorzien. Maar voorwaarde voor verdere flinke groei van het spoorvervoer is wel dat treinen in de toekomst stipter gaan rijden.
bron:transport

« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2008, 16:19:43 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.