Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:40:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:33:22
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
Vandaag om 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 22:18:59
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 21:58:22
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:21
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 21:42:47
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
Vandaag om 21:30:50
Rail away door Huup
Vandaag om 21:28:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door TonM
Vandaag om 21:20:09
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Rob Bennis
Vandaag om 21:18:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
Vandaag om 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
Vandaag om 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
Vandaag om 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
Vandaag om 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:47:00
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
Vandaag om 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Karben
Vandaag om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe door Arjan6511
Vandaag om 12:56:25
20 en 21 december modelspoorbeurs Zutphen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:28:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:17:40
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 437293 keer)

Wilfried

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #570 Gepost op: 20 September 2008, 21:40:36 »
De Overweg bij Elten en Huthem worden met de hand bediend door middel van een rood/wit lint dat over de weg wordt gespannen en deze 2 Mannen bij iedere overweg nemen geen risico en daardoor duurd het soms wel erg lang dat de overweg gesloten blijft, kan wel 5 minuten duren voor er een trein komt.

Dat is wel lang maar dat valt toch nog mee. Enkele jaren terug lag op het traject tussen Zevenaar en Emmerich vanaf de duitse naar Emmerich de beveiliging van de overwegen langs het hele traject plat, toen werden de overwegen ook bedient door mensen die bij komst van treinen lintjes deden spannen. De treinen reden toen wel  links en rechts waardoor de sluittijden soms wel 10 minuten of nog langer waren.
Er heeft een keer een stuk in de Gelderlander gestaan hierover, de overweg in Elten zou toen dan van 60 minuten in een uur bij elkaar meer dan 30 minuten dichtgezeten hebben.

Ook als de overwegen in Elten en Huthum wel op de normale werken duurt het ook vrij lang voordat er een trein voorbij komt en als er dan ook nog een tegentrein komt sta je er ruim 5 minuten  te wachten.
Hopen dat dit in de toekomst verbeterd.
Groetjes, Wilfried

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #571 Gepost op: 20 September 2008, 22:33:58 »
Hallo Wil,

Die 5 minuten is van mij ook maar een schatting, het kan best nog wel wat langer duren.
Al met al het duurt behoorlijk lang.
Zoals ik als aangaf, ze nemen geen risico de mannen die de overweg bedienen.
Waarschijnlijk is het zo dat bv er een trein uit Emmerich vertrek dat er dan gebeld wordt (je ziet ze de telefoon aannemen) naar de mannen en dan gaat de overweg dicht.
Wachten duurt altijd te lang.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Wilfried

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #572 Gepost op: 20 September 2008, 22:57:13 »
Klopt, ik heb in Zevenaar bij de Buitenmolen, jou misschien wel bekend, ook al eens bijna 5 minuten staan te wachten om het spoor over te steken.
Er kwam een goederentrein richting Emmerich die op het station wachten moest en dan laten ze hem uitrollen zodat ze niet helemaal stil komen te staan waardoor je hem steeds langzamer op de overweg voorbij ziet komen en hij bijna echt stilstond op de overweg, wandelend was je sneller dan de trein.
Groetjes, Wilfried

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #573 Gepost op: 21 September 2008, 10:05:46 »
Hallo Wil,

Klopt, ik heb dit ook als een gehad en dat duurde volgens mij nog langer als 5 minuten.
En wat je dan ook meemaakt is dat het een lange trein is en dat dan de overgang bij de Methen iik dicht is.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #574 Gepost op: 23 September 2008, 21:36:35 »
Nou,ik zal even wat duidelijk maken hoe het zit met de werkzaamheden bij Emmerich. DB Netz (Duitse ProRail) is niet alleen aan het werk tussen Emmerich en Emmerich Grens (bij Babberich),maar ook verderop op de lijn naar Oberhausen over een grote afstand. Tussen Emmerich en Oberhausen kan men linkerspoor rijden,MAAR dan mag (en kan) er zich maar 1 trein bevinden tussen de station's. Halteplaatsen niet meegerekend. Dat betekend dus dat een blok waar zich maar 1 trein in mag bevinden soms wel 10 km lang is. Daarnaast is het ook zo dat vanaf Emmerich er ook elk uur een stoptrein rijdt,in de spits zijn er nog een aantal toegevoegd. Dat geeft dus wat (heel wat)  minder ruimte voor de aldaar normaal rijdende goederentreinen. Daarom zijn deze omgeleidt via Venlo en mindere mate Bad Bentheim.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is allemaal.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #575 Gepost op: 28 September 2008, 18:36:50 »
Op de Euromax terminal is deze week de eerste vaste treinshuttle behandeld. Het betreft een dienst op Venlo (ECT terminal in zuidelijk Nederland). De trein, met een capaciteit van 86 teu, doet in Rotterdam alleen de Euromax terminal aan. Aan een tweede dienst wordt gewerkt. Operator ECT heeft wekelijks al twintig treinen op Venlo lopen. Naast de vaste dienst, ontving en ontvangt de terminal treinen van Intercontainer Austria (ICA) uit/naar Wells in Oostenrijk en GTO. Euromax verwacht binnen afzienbare tijd, meer vaste aanlopen bekend te kunnen maken. De railterminal beschikt over zes sporen van 750 meter lengte, bediend door twee brugkranen. Euromax, een joint venture van ECT en de CKYH Alliantie, heeft een zeezijdige startcapaciteit van 2,3 miljoen teu en ligt aan het startpunt van de Betuweroute. 

De Euromax terminal vlak voor de eerste trein
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Daan Knoben

  • Offline Offline
  • Berichten: 116
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #576 Gepost op: 30 September 2008, 08:47:12 »
KLopt het dat op google maps die euromax terminal nog niet zichtbaar is. Die ligt toch op de maasvlakte vlakbij de EMO etc..

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2963
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #577 Gepost op: 30 September 2008, 09:44:00 »
Nou,ik zal even wat duidelijk maken hoe het zit met de werkzaamheden bij Emmerich. DB Netz (Duitse ProRail) is niet alleen aan het werk tussen Emmerich en Emmerich Grens (bij Babberich),maar ook verderop op de lijn naar Oberhausen over een grote afstand. Tussen Emmerich en Oberhausen kan men linkerspoor rijden,MAAR dan mag (en kan) er zich maar 1 trein bevinden tussen de station's. Halteplaatsen niet meegerekend. Dat betekend dus dat een blok waar zich maar 1 trein in mag bevinden soms wel 10 km lang is. Daarnaast is het ook zo dat vanaf Emmerich er ook elk uur een stoptrein rijdt,in de spits zijn er nog een aantal toegevoegd. Dat geeft dus wat (heel wat)  minder ruimte voor de aldaar normaal rijdende goederentreinen. Daarom zijn deze omgeleidt via Venlo en mindere mate Bad Bentheim.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is allemaal.
Die werkzaamheden tussen Emmerich en Wesel zijn er wel geweest maar die duurde niet de hele periode, zo waren ze er op 17-8 wel en werd dus maar 1 spoor gebruikt, op 30-8 waren beide spoor in dienst en waren er dus geen werkzaamheden die gevolgen hadden voor het treinverkeer tussen Emmerich en Wesel.( Ik dacht in eerste instantie ook dat het om Emmerich-Wesel ging maar dat bleek dus niet zo te zijn.)

Ps; Vanuit Emmerich rijd geen stoptrein maar een regionale sneltrein, ofwel RegionalExpress als het een stoptrein was was het een RegionalBahn geweest.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #578 Gepost op: 30 September 2008, 09:50:04 »
Ik weet niet precies hoe oud die Euromax terminal is maar de meeste foto's van Google Earth zijn van 2005 en soms van 2006... Dus de kans is redelijk groot dat de terminal " te nieuw" is.

Overigens heb ik laatst nog en leuke BR zoveel loc zien rijden met 22 blauwe Erts bakken richting Rotterdam ter hoogte van Tiel... We reden op dat moment over de A15.

m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 30 September 2008, 09:52:18 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #579 Gepost op: 30 September 2008, 12:07:25 »
Dit is hem toch? Op de Microsoftvariant staan de twee brugkranen er al, zie hier.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #580 Gepost op: 30 September 2008, 12:13:59 »
Jep dat is 'm.
Die microstoft versie is overigens wel goed gedetaileerd!
Wat me meteen bij de vraag brengt waarom zijn ze dar bij die terminal aan het heien geweest? voor de rails van de kranen?  :o

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4836
    • Filmpjes op YouTube
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #581 Gepost op: 30 September 2008, 12:53:20 »
Is maar goed ook dat de sporen weer in dienst zijn, om te beginnen ben ik van die waarschuwingstoeter bij de werkzaamheden af die een trein aankondigt. Mensen uit de directe omgeving mochten op kosten van DB Netz in een hotel, maar ik woon blijkbaar te ver weg. Die toeter is overigens zo hard dat ie in Arnhem nog te horen moet zijn geweest. Verder zijn een aantal voor mij belangrijke overwegen weer open.

Maar door dat incident in Venlo zijn een aantal treinen omgeleid via Emmerich, mogelijk ook over de BR.

In ieder geval zag ik gisteren de HGK-peukenexpress rijden naar Bergen op Zoom (die was laaaaaaang......) en 2 keer de ertstrein naar Dillingen, maar die zijn hoogstwaarschijnlijk niet over de BR geweest ivm ontbreken ERTMS.

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #582 Gepost op: 30 September 2008, 15:06:52 »
Ik heb beide plaatjes bekeken, maar de Terminal in de huidigevorm staat er niet op!!!! Wel de locatie!

Internationaal is afgesproken dat plaatjes op Google, en andere aanbieders, minstens 5 jaar oud moeten zijn om geen gedetailleerde up- date te verstrekken aan organisaties die daar kwade bedoelingen mee hebben.

SK
« Laatst bewerkt op: 01 October 2008, 12:45:23 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #583 Gepost op: 01 October 2008, 20:30:29 »
Ik was heel even aan de Waalhaven en wat zag ik daar?
Een echte treinentrein












SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1805
  • gevorderd beginner
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #584 Gepost op: 01 October 2008, 20:38:07 »
de 6454 met een rijtje class 77