Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 392771 keer)

Wilfried

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #570 Gepost op: 20 september 2008, 21:40:36 »
De Overweg bij Elten en Huthem worden met de hand bediend door middel van een rood/wit lint dat over de weg wordt gespannen en deze 2 Mannen bij iedere overweg nemen geen risico en daardoor duurd het soms wel erg lang dat de overweg gesloten blijft, kan wel 5 minuten duren voor er een trein komt.

Dat is wel lang maar dat valt toch nog mee. Enkele jaren terug lag op het traject tussen Zevenaar en Emmerich vanaf de duitse naar Emmerich de beveiliging van de overwegen langs het hele traject plat, toen werden de overwegen ook bedient door mensen die bij komst van treinen lintjes deden spannen. De treinen reden toen wel  links en rechts waardoor de sluittijden soms wel 10 minuten of nog langer waren.
Er heeft een keer een stuk in de Gelderlander gestaan hierover, de overweg in Elten zou toen dan van 60 minuten in een uur bij elkaar meer dan 30 minuten dichtgezeten hebben.

Ook als de overwegen in Elten en Huthum wel op de normale werken duurt het ook vrij lang voordat er een trein voorbij komt en als er dan ook nog een tegentrein komt sta je er ruim 5 minuten  te wachten.
Hopen dat dit in de toekomst verbeterd.
Groetjes, Wilfried

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1191
    • DutchRoco
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #571 Gepost op: 20 september 2008, 22:33:58 »
Hallo Wil,

Die 5 minuten is van mij ook maar een schatting, het kan best nog wel wat langer duren.
Al met al het duurt behoorlijk lang.
Zoals ik als aangaf, ze nemen geen risico de mannen die de overweg bedienen.
Waarschijnlijk is het zo dat bv er een trein uit Emmerich vertrek dat er dan gebeld wordt (je ziet ze de telefoon aannemen) naar de mannen en dan gaat de overweg dicht.
Wachten duurt altijd te lang.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Wilfried

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #572 Gepost op: 20 september 2008, 22:57:13 »
Klopt, ik heb in Zevenaar bij de Buitenmolen, jou misschien wel bekend, ook al eens bijna 5 minuten staan te wachten om het spoor over te steken.
Er kwam een goederentrein richting Emmerich die op het station wachten moest en dan laten ze hem uitrollen zodat ze niet helemaal stil komen te staan waardoor je hem steeds langzamer op de overweg voorbij ziet komen en hij bijna echt stilstond op de overweg, wandelend was je sneller dan de trein.
Groetjes, Wilfried

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1191
    • DutchRoco
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #573 Gepost op: 21 september 2008, 10:05:46 »
Hallo Wil,

Klopt, ik heb dit ook als een gehad en dat duurde volgens mij nog langer als 5 minuten.
En wat je dan ook meemaakt is dat het een lange trein is en dat dan de overgang bij de Methen iik dicht is.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #574 Gepost op: 23 september 2008, 21:36:35 »
Nou,ik zal even wat duidelijk maken hoe het zit met de werkzaamheden bij Emmerich. DB Netz (Duitse ProRail) is niet alleen aan het werk tussen Emmerich en Emmerich Grens (bij Babberich),maar ook verderop op de lijn naar Oberhausen over een grote afstand. Tussen Emmerich en Oberhausen kan men linkerspoor rijden,MAAR dan mag (en kan) er zich maar 1 trein bevinden tussen de station's. Halteplaatsen niet meegerekend. Dat betekend dus dat een blok waar zich maar 1 trein in mag bevinden soms wel 10 km lang is. Daarnaast is het ook zo dat vanaf Emmerich er ook elk uur een stoptrein rijdt,in de spits zijn er nog een aantal toegevoegd. Dat geeft dus wat (heel wat)  minder ruimte voor de aldaar normaal rijdende goederentreinen. Daarom zijn deze omgeleidt via Venlo en mindere mate Bad Bentheim.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is allemaal.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #575 Gepost op: 28 september 2008, 18:36:50 »
Op de Euromax terminal is deze week de eerste vaste treinshuttle behandeld. Het betreft een dienst op Venlo (ECT terminal in zuidelijk Nederland). De trein, met een capaciteit van 86 teu, doet in Rotterdam alleen de Euromax terminal aan. Aan een tweede dienst wordt gewerkt. Operator ECT heeft wekelijks al twintig treinen op Venlo lopen. Naast de vaste dienst, ontving en ontvangt de terminal treinen van Intercontainer Austria (ICA) uit/naar Wells in Oostenrijk en GTO. Euromax verwacht binnen afzienbare tijd, meer vaste aanlopen bekend te kunnen maken. De railterminal beschikt over zes sporen van 750 meter lengte, bediend door twee brugkranen. Euromax, een joint venture van ECT en de CKYH Alliantie, heeft een zeezijdige startcapaciteit van 2,3 miljoen teu en ligt aan het startpunt van de Betuweroute. 

De Euromax terminal vlak voor de eerste trein
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Daan Knoben

  • Offline Offline
  • Berichten: 116
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #576 Gepost op: 30 september 2008, 08:47:12 »
KLopt het dat op google maps die euromax terminal nog niet zichtbaar is. Die ligt toch op de maasvlakte vlakbij de EMO etc..

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #577 Gepost op: 30 september 2008, 09:44:00 »
Nou,ik zal even wat duidelijk maken hoe het zit met de werkzaamheden bij Emmerich. DB Netz (Duitse ProRail) is niet alleen aan het werk tussen Emmerich en Emmerich Grens (bij Babberich),maar ook verderop op de lijn naar Oberhausen over een grote afstand. Tussen Emmerich en Oberhausen kan men linkerspoor rijden,MAAR dan mag (en kan) er zich maar 1 trein bevinden tussen de station's. Halteplaatsen niet meegerekend. Dat betekend dus dat een blok waar zich maar 1 trein in mag bevinden soms wel 10 km lang is. Daarnaast is het ook zo dat vanaf Emmerich er ook elk uur een stoptrein rijdt,in de spits zijn er nog een aantal toegevoegd. Dat geeft dus wat (heel wat)  minder ruimte voor de aldaar normaal rijdende goederentreinen. Daarom zijn deze omgeleidt via Venlo en mindere mate Bad Bentheim.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is allemaal.
Die werkzaamheden tussen Emmerich en Wesel zijn er wel geweest maar die duurde niet de hele periode, zo waren ze er op 17-8 wel en werd dus maar 1 spoor gebruikt, op 30-8 waren beide spoor in dienst en waren er dus geen werkzaamheden die gevolgen hadden voor het treinverkeer tussen Emmerich en Wesel.( Ik dacht in eerste instantie ook dat het om Emmerich-Wesel ging maar dat bleek dus niet zo te zijn.)

Ps; Vanuit Emmerich rijd geen stoptrein maar een regionale sneltrein, ofwel RegionalExpress als het een stoptrein was was het een RegionalBahn geweest.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #578 Gepost op: 30 september 2008, 09:50:04 »
Ik weet niet precies hoe oud die Euromax terminal is maar de meeste foto's van Google Earth zijn van 2005 en soms van 2006... Dus de kans is redelijk groot dat de terminal " te nieuw" is.

Overigens heb ik laatst nog en leuke BR zoveel loc zien rijden met 22 blauwe Erts bakken richting Rotterdam ter hoogte van Tiel... We reden op dat moment over de A15.

m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 30 september 2008, 09:52:18 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #579 Gepost op: 30 september 2008, 12:07:25 »
Dit is hem toch? Op de Microsoftvariant staan de twee brugkranen er al, zie hier.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #580 Gepost op: 30 september 2008, 12:13:59 »
Jep dat is 'm.
Die microstoft versie is overigens wel goed gedetaileerd!
Wat me meteen bij de vraag brengt waarom zijn ze dar bij die terminal aan het heien geweest? voor de rails van de kranen?  :o

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4258
    • Filmpjes op YouTube
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #581 Gepost op: 30 september 2008, 12:53:20 »
Is maar goed ook dat de sporen weer in dienst zijn, om te beginnen ben ik van die waarschuwingstoeter bij de werkzaamheden af die een trein aankondigt. Mensen uit de directe omgeving mochten op kosten van DB Netz in een hotel, maar ik woon blijkbaar te ver weg. Die toeter is overigens zo hard dat ie in Arnhem nog te horen moet zijn geweest. Verder zijn een aantal voor mij belangrijke overwegen weer open.

Maar door dat incident in Venlo zijn een aantal treinen omgeleid via Emmerich, mogelijk ook over de BR.

In ieder geval zag ik gisteren de HGK-peukenexpress rijden naar Bergen op Zoom (die was laaaaaaang......) en 2 keer de ertstrein naar Dillingen, maar die zijn hoogstwaarschijnlijk niet over de BR geweest ivm ontbreken ERTMS.

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #582 Gepost op: 30 september 2008, 15:06:52 »
Ik heb beide plaatjes bekeken, maar de Terminal in de huidigevorm staat er niet op!!!! Wel de locatie!

Internationaal is afgesproken dat plaatjes op Google, en andere aanbieders, minstens 5 jaar oud moeten zijn om geen gedetailleerde up- date te verstrekken aan organisaties die daar kwade bedoelingen mee hebben.

SK
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2008, 12:45:23 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #583 Gepost op: 01 oktober 2008, 20:30:29 »
Ik was heel even aan de Waalhaven en wat zag ik daar?
Een echte treinentrein












SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1793
  • gevorderd beginner
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #584 Gepost op: 01 oktober 2008, 20:38:07 »
de 6454 met een rijtje class 77