Of het correct is dat zo'n bericht hier verschijnt laat ik in t midden.Een tip voor ns,zet spiegels op je locs,dan kan men tenminste "op zicht" achteruit rijden zonder iets te raken Anders wordt t tijd voor brillen van P**rl *sorry kon m niet laten*
k heb toen ik nog bij railz werkte af en toe tegen heug en meug die pokketreinen moeten bedienen. Liep de boel ergens klem, dan maar een trein ergens ondergronds onzichtbaar op een verkeerd spoor stond wegens een kapotte wissel ofzo wat naar achter sturen, paste dan blijkbaar niet, hoppa, zaak op zn kant. En dan zat ik nog binnen. Die kerel moest 100 meter lopen buiten, ik vond 15 meter binnen al erg ver. En daarna dan ook zelf nog zo'n hele klotecontainertrein bij elkaar schrapen en zelf de koppelingen fixen. Moraal van het verhaal: ga liever vissen, treinen zijn stom.
Tip: met een losse loc mag je gewoon achteruit rijden. Zit niet voor niets een hulpstuurstand links zodat je op alle vier de hoeken van de loc uit het raampje kan hangen tijdens rangeeracties.
Ja op een 6400, ik geef je het te doen op een 1600 of een 189.
Deze machinist had daar blijkbaar geen zin in en bleef in zijn cabine en reed met de trein achteruit.
hij heeft het zeker niet met opzet gedaan.Maar het gaat zoooo vaak goed dat het nu ook wel kon, maar dit keer dus niet.
Er kan toch gewoon een camera in de cabine? Dat kost tegenwoordig niets meer. Al wordt het met een monitor, dat aan beide kanten en dat in elke trein uiteraard wel een kostbare zaak. Maar hier in London hebben veel bussen 9 bewakingscamera's en twee monitoren (!), dus het kan dus wel.