Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kibri station CALW ingekort als NS station door Ronald Halma
Vandaag om 02:26:20
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Exact-Train 2025 door Falkenberg
11 September 2025, 22:51:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
11 September 2025, 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
11 September 2025, 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
11 September 2025, 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
11 September 2025, 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
11 September 2025, 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
11 September 2025, 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
11 September 2025, 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
11 September 2025, 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
11 September 2025, 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
11 September 2025, 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
11 September 2025, 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
11 September 2025, 18:12:22
Veevervoer ss/ ns door klusser
11 September 2025, 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
11 September 2025, 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
11 September 2025, 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
11 September 2025, 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
11 September 2025, 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
11 September 2025, 16:44:52
  

Auteur Topic: Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).  (gelezen 6473 keer)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #15 Gepost op: 08 January 2013, 16:54:17 »
die onderplaat is dat een "must" of voldoet de 3 rail onderplaat van het draaistel ook voldoende? Ik zie even de meerwaarde (nog) niet van de onderplaat wissel...

Het lijkt dat daar ruimte zit die nodig is voor de extra tandwielen. De 3-rail plaat is op die plaats vlak t.b.v. montage van de sleper.
« Laatst bewerkt op: 08 January 2013, 17:18:02 door Albert.H0 »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6761
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #16 Gepost op: 08 January 2013, 17:47:31 »
Dat klopt. Met de 3rail onderplaat kun je prima rijden maar wel met één aangedreven as minder. Van je nieuwe 2rail as moet je dan wel het tandwiel verwijderen.

Gr, Ben.

KMark

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
  • MCN RXP
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #17 Gepost op: 08 January 2013, 18:54:14 »
Merci Ben.

Voor de geïnteresseerde de benodigde onderdelen zijn;

HR 2251/35 set wielen,
HR 2251/33 tandwielen,
HR 2251/39 onderplaat.

Groet Mark

Bierwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 331
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #18 Gepost op: 13 January 2013, 10:37:45 »
Beste allemaal:
Zoals ik al eerder in dit draadje heb aangegeven, ontspoorde mijn AC->DC 1304 loc op bepaalde wisselpunten als-tie achteruit reed. De tip van BEN is geweldig; beetje aanpassen en mijn 1304 rijdt nu overal perfect. EEN ding zit mij nog steeds dwars.... WAAROM is de aandrijving bij 3rail anders als bij 2rail?? Als de fabrikant bij 3rail denkt te kunnen volstaan met 2 aangedreven assen in een draaistel, waarom doen we dan bij 2rail 3 assen. In principe moet er toch dezelfde sleep achteraan kunnen?? Natuurlijk heb ook ik een beter gevoel bij 3 assen, maar toch.... ???
vriendelijke groeten,
Een nooit veelbegrijpende Bierwagen

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6761
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #19 Gepost op: 13 January 2013, 10:50:27 »
Het enige verschil is de sleper. Die moet kunnen inveren en daar is ruimte voor nodig. Een tandwiel zit dus in de weg en is opgeofferd.

Voorts zal 5 of 6 aangedreven assen niet veel uitmaken voor de trekkracht.

Gr, Ben.

Bierwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 331
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #20 Gepost op: 13 January 2013, 11:36:08 »
Juist; bedankt voor de toelichting :)
groet,
Bierwagen