Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 07:25:26
Lodewickshaven door Eric B
Vandaag om 07:17:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Eric B
Vandaag om 06:52:54
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Noordpool
Vandaag om 05:25:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:29:39
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 00:15:33
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Reinout van Rees
Vandaag om 00:00:29
US diorama in H0 door Frank 123
04 November 2025, 23:07:48
Acme nieuwe ICNG door Chris Westerduin
04 November 2025, 22:35:15
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 November 2025, 21:42:37
Liliput schaal N door RodeDuivel
04 November 2025, 21:38:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
04 November 2025, 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
04 November 2025, 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Priegelman
04 November 2025, 21:19:50
Aachenau West door puntenglijder
04 November 2025, 21:09:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
04 November 2025, 21:03:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door defender
04 November 2025, 20:44:40
LS Models 2025 door Corné81
04 November 2025, 20:43:12
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
04 November 2025, 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
04 November 2025, 20:10:20
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
04 November 2025, 20:00:47
Project X...... door Ivo tB
04 November 2025, 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten door NS1100
04 November 2025, 19:24:53
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MaraNCS
04 November 2025, 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Eric v C
04 November 2025, 18:24:04
Rondom Charlois door Alewijn
04 November 2025, 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
04 November 2025, 17:59:44
Mobadaten.info uit de lucht door marco
04 November 2025, 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
04 November 2025, 16:47:51
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
04 November 2025, 16:13:07
  

Auteur Topic: Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).  (gelezen 6722 keer)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #15 Gepost op: 08 January 2013, 16:54:17 »
die onderplaat is dat een "must" of voldoet de 3 rail onderplaat van het draaistel ook voldoende? Ik zie even de meerwaarde (nog) niet van de onderplaat wissel...

Het lijkt dat daar ruimte zit die nodig is voor de extra tandwielen. De 3-rail plaat is op die plaats vlak t.b.v. montage van de sleper.
« Laatst bewerkt op: 08 January 2013, 17:18:02 door Albert.H0 »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6870
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #16 Gepost op: 08 January 2013, 17:47:31 »
Dat klopt. Met de 3rail onderplaat kun je prima rijden maar wel met één aangedreven as minder. Van je nieuwe 2rail as moet je dan wel het tandwiel verwijderen.

Gr, Ben.

KMark

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
  • MCN RXP
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #17 Gepost op: 08 January 2013, 18:54:14 »
Merci Ben.

Voor de geïnteresseerde de benodigde onderdelen zijn;

HR 2251/35 set wielen,
HR 2251/33 tandwielen,
HR 2251/39 onderplaat.

Groet Mark

Bierwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #18 Gepost op: 13 January 2013, 10:37:45 »
Beste allemaal:
Zoals ik al eerder in dit draadje heb aangegeven, ontspoorde mijn AC->DC 1304 loc op bepaalde wisselpunten als-tie achteruit reed. De tip van BEN is geweldig; beetje aanpassen en mijn 1304 rijdt nu overal perfect. EEN ding zit mij nog steeds dwars.... WAAROM is de aandrijving bij 3rail anders als bij 2rail?? Als de fabrikant bij 3rail denkt te kunnen volstaan met 2 aangedreven assen in een draaistel, waarom doen we dan bij 2rail 3 assen. In principe moet er toch dezelfde sleep achteraan kunnen?? Natuurlijk heb ook ik een beter gevoel bij 3 assen, maar toch.... ???
vriendelijke groeten,
Een nooit veelbegrijpende Bierwagen

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6870
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #19 Gepost op: 13 January 2013, 10:50:27 »
Het enige verschil is de sleper. Die moet kunnen inveren en daar is ruimte voor nodig. Een tandwiel zit dus in de weg en is opgeofferd.

Voorts zal 5 of 6 aangedreven assen niet veel uitmaken voor de trekkracht.

Gr, Ben.

Bierwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #20 Gepost op: 13 January 2013, 11:36:08 »
Juist; bedankt voor de toelichting :)
groet,
Bierwagen