Ben ik toch blij dat ik die bus niet reed... En inderdaad een goeie actie van de buschauffeur om iedereen er als de sodemieter uit te sturen; maar geschrokken zal menigeen wel zijn, jeezis Valt me wel weer voor de zoveelste maal op, hoe "gemakkelijk" je een trein/locomotief/tram eigenlijk uit dat spoor krijgt want laten we eerlijk zijn: die bus weegt grofweg 2,5 ton (dat moderne spul is allemaal "leichtbau") en die loks halen toch zeker wel het twintigvoudige daarvan, toch?Ik heb al genoeg ontsporingen van zowel tram als trein gezien,weet ook hoe laag in feite zo'n flens is, dus misschien moet ik mij eerder gaan verbazen, dat het zo vaak 'goed gaat' Ikzelf ben met een railgebonden voertuig gelukkig nooit zélf 'het spoor bijster geraakt', maar heb genoeg collega's en kennissen die dat wél is gebeurd en die zijn unaniem: als je van het padje afgaat ben je in de meeste gevallen TOTAAL HULPELOOS!Dus ook sterkte voor de 'Lokführer", al weet ik ook wel, dat die waarschijnlijk geen Nederlands begrijpen en hier dus niet meelezen...
De flens is ongeveer 2 tot 2,5 centimeter.