Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Grappige foto's
door
René 4312
Vandaag
om 21:34:01
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Daan!
Vandaag
om 21:27:15
Piko 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen
door
cor_b
Vandaag
om 21:09:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 20:53:17
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
orientexpress
Vandaag
om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Patrick Smout
Vandaag
om 20:31:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jeronimos
Vandaag
om 20:28:39
Rondom Charlois
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 20:19:55
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:19:52
Raadplaatje
door
René 4312
Vandaag
om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
spoorijzer
Vandaag
om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen?
door
virmfan
Vandaag
om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:46:55
fotowedstrijd 2025
door
Dave.......
Vandaag
om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MOVisser
Vandaag
om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Eric B
Vandaag
om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
ES44C4
Vandaag
om 18:37:53
Bf Kibronn
door
Luit
Vandaag
om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3
door
ArnodeBruin
Vandaag
om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Falkenberg
Vandaag
om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Streamliner
Vandaag
om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Mispoes
Vandaag
om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:06:34
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:33:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
baanplan Kandersteg (N, 270x100)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: baanplan Kandersteg (N, 270x100) (gelezen 7283 keer)
Gans
Offline
Berichten: 21
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #30 Gepost op:
20 December 2012, 16:34:15 »
Hallo Bas, wat leuk! Dit soort info, foto's en feedback maakt het voor alleen maar leuker om met dit thema verder te gaan!
Ik ben er nog steeds niet uit hoe een en ander met de beperkte ruimte die ik heb te verwezelijken, ik zal altijd consesies moeten doen... Zodra het plan is bijgewerkt leg ik het weer aan je voor :-)
Gelogd
Gans
Offline
Berichten: 21
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #31 Gepost op:
21 December 2012, 13:45:10 »
Het verbeterde plan! Let nog steeds niet op plaatsing van gebouwen / weg / scenery, die moeten opnieuw ingetekend worden, het gaat nu puur om het railplan. Volgens mij blijven er nog maar weinig verbeterpunten over. Ben weer benieuwd naar de feedback!
Gelogd
Bas, Dordrecht
Offline
Berichten: 1164
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #32 Gepost op:
21 December 2012, 14:04:42 »
Hans,
Je hebt in verhouding maar een heel kort middenperron. Maak meer ruimte tussen spoor 2 en 3 aan de linkerkant. Ongeveer een kwart van het perron aan de linkerkant is een stukje smaller omdat daar het kopspoor tussenligt. Zo maak je je perronlengte een stuk realistischer in vergelijking met het perron aan spoor 1.
Verder is het niet mogelijk voor mij als machinist om komend uit de richting "Frutigen" van spoor 1 naar spoor 2 of 3 en de rest van de sporen te wisselen. Vertrekkend vanuit deze sporen richting "Goppenstein is het wel mogelijk.
Verder zou ik je aanraden als je de loods links als lokloods wilt gebruiken, dus alleen maar voor het afstellen van een lok, het geheel meer naar links te trekken, de opstelsporen voor de loods daarmee reduceren op een loklengte, maar daardoor krijg je langere opstelsporen in het station.
Groeten
Bas
Gelogd
Gans
Offline
Berichten: 21
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #33 Gepost op:
25 December 2012, 13:21:26 »
Hallo Bas, allen,
Na heel wat passen en meten en zelfs een heel andere indeling gemaakt te hebben (autotrein sporen aan de linkerkant, zoals eerder in dit draadje als tip gegeven) uiteindelijk toch weer redelijk dicht bij het origineel gekomen (zie onderstaand).
-Het middenperron heeft mij de meeste hoofdbrekens gekost. Ik heb geprobeerd jouw tip tot uitvoer te brengen, maar dat betekende dat ik op de rangeersporen nog minder lengte overhield (ik ben echt gebonden aan de max totale breedte van de 2.70m). Zag voor dat stuk inderdaad beter/leuker uit, maar het onderste spoor werd echt te kort. Ik heb daarom het kopspoor korter gemaakt (dan maar alleen loks et een enkele wagon op dit spoor) en de perrons beter op elkaar aan laten sluiten om het geheel beter te laten ogen.
-vanuit Frutigen kan nu gewisseld worden naar alle sporen. Ook dit zorgt er voor dat de baanlengtes van de stationssporen minder worden. Ik geef echter de voorkeur aan juist kunnen wisselen ipv meer wagons achter de trein (geldt ook voor de autotrein). Ik denk sowieso dat ivm de afmetingen van de totale baan, minder wagons achter een lok beter oogt.
-De opstelsporen in het station verlengen gaat niet meer, omdat ik dan met wissels en max totale breedte niet meer uitkomt. Derhalve de sporen naar de lokloods langer gelaten (daadwerkelijke lengte ga ik pas bepalen als ik aan het bouwen ben) zodat ik daar nog wat zou kunnen opstellen.
-Het schaduwstation heb ik iets korter gemaakt, gelijk aan de max lengte in het station. Hierdoor creeer ik de mogelijkheid om nog een openstuk met een brug in de achtergrond te maken.
-plaatsing van gebouwen (buiten station en lokloods), wegen en water moet ik nog verder uitwerken. Ik vind het moeilijk dat op papier te doen en wil eerst de onderbouw hebben staan zodat ik het daarom 1:1 kan uittekenen / bepalen.
grt. Hans
Gelogd
Gans
Offline
Berichten: 21
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #34 Gepost op:
20 February 2013, 16:05:42 »
Het is bijna 2 maanden verder... in de tussentijd is het plan nog enkele malen gewijzigd EN is de treintafel (openframe) al gemaakt.
Onderstaand het (op dit moment ;-)) definitieve plan.
Er is een tweede (kop)station toegevoegd (Dit wordt Goppenstein) en een keerlus, zodat we ook eens het rondje andersom kunnen doen ;-). De sporen lopen bij Goppenstein dood, maar ik laat ze een stukje een tunnel in gaan, zodat het lijkt alsof het daar gewoon doorloopt. Het rechte stuk in de keerlus wordt een enkele brug.
Overigens zijn nog niet alle perrons en gebouwen ingetekend.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
baanplan Kandersteg (N, 270x100)