ik heb erg veel moeite met de tarieven. Voorheen betaalde ik 99 euro naar london, nu 156,80. Een prijsstijging van 58%. We hebben het dan nog niet over de ongemakken zoals eerst van Dordrecht naar Rotterdam reizen en vrije keuze van welke trein je neem tot aan Brussel. Doei NS Hispeed, hallo Easyjet
Welke reistijdverkorting? De Thalys rijdt alweer een tijdje en is zeker sinds de opening van de HSL-Zuid de snelste verbinding naar Brussel. Bij mijn weten is de fyra niet sneller. Dus als je echt waarde aan de tijdwinst hecht, ging je al een tijdje niet meer met de Benelux. Qua prijs ontliep het elkaar ook niet zo, soms was je met de Thalys goedkoper uit, soms met de Benelux. Niet heel veel mensen overigens die dat deden, zover ik dat zelf heb kunnen waarnemen.Huub
De Benelux heeft zijn tijd ruimschoots overleefd en concureerde al lang nergens meer mee.
Hoefde ook nergens mee te concurreren, want zat altijd behoorlijk vol. Voorzag dus wel degelijk in een behoefte.
Kijk, en dat heb ik vanaf het begin nooit gesnapt waarom we persee een eigen HSL-trein op de HSL willen hebben we hebben de Thalys er al op, en dat lijkt mij al meer dan genoeg.