Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Zoeken in het Utrechts archief
door
Duikeend
Vandaag
om 00:40:55
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
28 December 2025, 23:34:00
Common ground en Yamorc
door
bask185
28 December 2025, 23:18:25
Pfarrerwinkel bahn
door
Frank 123
28 December 2025, 22:59:20
koppeling vervangen Minitrix wagon
door
joespoor
28 December 2025, 22:58:24
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
28 December 2025, 22:34:35
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
28 December 2025, 22:26:16
MP4 wissel decoder aan sluiten op Intellibox
door
bask185
28 December 2025, 22:19:36
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Steven Loosman
28 December 2025, 22:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
28 December 2025, 22:02:12
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
nighttrain1
28 December 2025, 22:01:18
Overzicht "Het is Weekend" foto's!
door
Wim Vink
28 December 2025, 22:00:10
Yamorc 7001 dood
door
Steven Loosman
28 December 2025, 21:54:10
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
maartenvdb
28 December 2025, 21:50:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Pauldg
28 December 2025, 21:42:14
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
28 December 2025, 21:37:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
cor_b
28 December 2025, 21:24:06
Raadplaatje
door
hielke1501
28 December 2025, 21:19:47
Ineens geen sound meer
door
Ronald A.
28 December 2025, 21:09:58
Rondom Charlois
door
Alewijn
28 December 2025, 20:46:08
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
ruudns
28 December 2025, 20:40:01
Geïsoleerd motorschild.
door
Ronald69
28 December 2025, 20:36:20
foto's van "Nederlandse" Tds'en
door
MB6400
28 December 2025, 20:36:18
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
28 December 2025, 19:59:18
Ontraxs 2026
door
Marty
28 December 2025, 19:48:45
Fleischmania Nostalgia
door
Eric v C
28 December 2025, 19:12:25
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0
door
Duikeend
28 December 2025, 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
einte
28 December 2025, 17:05:21
Beekdaelen in H0
door
einte
28 December 2025, 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026
door
Ronald69
28 December 2025, 17:03:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ZLSM in zwaar weer.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
Omlaag
Auteur
Topic: ZLSM in zwaar weer. (gelezen 24260 keer)
Ascona
Offline
Berichten: 485
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #120 Gepost op:
16 May 2013, 21:30:23 »
Uiteraard weet ik dat veel vsm locs goederenlocs zijn.
Over historisch verantwoorde combi's hoeven we het natuurlijk niet te hebben.
immers,zweedse locs in zuid limburg is natuurlijk ook wat,maar de locs vertonen wel gelijkenis met de NS 4000en (die uiteraard ook uit zweden kwamen,en zeker in olijfgroen ziet het er best wel nederlands uit (met een 6300 en 3700 in je achterhoofd) maar wat te denken van een 52er met blokkendozen of oostenrijkse 2 assertjes.
Wat reed er eigenlijk voor de dieseltjes op het traject qua locs en getrokken materieel?
Gelogd
Groetjes Patrick
Thom
Offline
Berichten: 4090
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #121 Gepost op:
16 May 2013, 23:01:53 »
Er wordt trouwens gesproken over "stoomtreinen", oftewel, de gehele samenstelling van de trein die rijdt.
Het kan dus net zo goed over de rijtuigen gaan, als over de lokken...
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1501
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #122 Gepost op:
17 May 2013, 16:45:22 »
Voor de diesel reden de eta accu wagens maar dat waren gevreesde en vervloekte ondingen nooit echt betrouwbaar en stoomlocs van diverse series.
Duitse stoomloc waren een zeldzaamheid,reden tot simpelveld maar verder ho maar.
Hier namen de ns locs het over.
Gelogd
Gert1
Gast
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #123 Gepost op:
17 May 2013, 18:57:24 »
Citaat van: Thom op 16 May 2013, 23:01:53
Het kan dus net zo goed over de rijtuigen gaan, als over de
lokken
...
Groeit er haar op dan?
Mvg,
Gert
Gelogd
bernhard67
Offline
Berichten: 1826
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #124 Gepost op:
17 May 2013, 21:24:13 »
Hoi Spoor liefhebbers,
Misschien is die 23-058 nog niet zo slechte lok voor de zlsm alleen zal er wel een aardig prijskaartje aanhangen om de lok terug te halen uit zwitzerland. Of Misschien moeten ze eens gaan praten met de SSN of zij niet de 41-105 kunnen huren om die in te zetten voor hun treinen Zo 41 heeft voldoende trekkracht.
Of de ZLSM moet kontact opnemen met dampftraction Oberhausen misschien kunnen ze die 41 er ook wel huren nummer 41-241 of kopen.
Het is maar een idee Ik vind persoonlijk dat een duitse stoomlok op die lijn nog helemaal zo slecht niet zo lang het maar geen Reko 50 er is die zijn er in Nederland al genoeg bij de Star en de VSM denk ook niet dat je daarmee nog mensen trekt.
Ik zou zeggen ga voor een 41 er of iets anders zo veel duitse stoomloks zijn er tegenwoordig ook niet meer om te kopen. Oja zo Duitse diesel 216 in het mooie oude rood of 215 zou ook niet verkeerd zijn staat goed naast de railbus met dan een paar zilverlingen die staan nog te koop in Gerolstein bij de VEB
groeten bernard
Gelogd
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #125 Gepost op:
17 May 2013, 21:29:16 »
Sterker nog, voor de Eta accuwagens reden er ook dieseltjes (DE1). En ik kan jullie verzekeren dat die heel wat onbetrouwbaarder waren dan de Eta. Waarom die gevreesd en vervloekt waren ontgaat mij helemaal.
Groet.
«
Laatst bewerkt op: 17 May 2013, 22:41:29 door Dolf44
»
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6453
Zal 't gaan, ja!
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #126 Gepost op:
17 May 2013, 21:41:42 »
Wat historisch verantwoord is is voor de provincie van geen belang.
Punt is dat de stoomtrein de ruggengraat van toeristisch Zuid-Limburg moet zijn.
Hoe graag we met zn allen mooi historisch materieel van hier op die lijn zien, maar een tourist zal het een zorg zijn wat er rijdt.
Voor hen is het gewoon een nostalgische stoomtrein, niet meer en niet minder.
Jos
«
Laatst bewerkt op: 18 May 2013, 07:33:17 door NS 1607
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Jigsaw
Offline
Berichten: 71
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #127 Gepost op:
24 May 2013, 18:33:25 »
http://www.l1.nl/nieuws/215931-forse-kritiek-op-reddingsplan-zlsm#.UZ-WOZwhL5w
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6453
Zal 't gaan, ja!
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #128 Gepost op:
24 May 2013, 18:54:34 »
Ze hebben bij de provinciale staten wel een verdomd goed punt.
De 1e zorg is nog altijd om de werkeloosheid terug te dringen.
En ik denk dat de beroepsbevolking weinig baat heeft bij de aanschaf van een stukje om het effe cru te zeggen (ongebruikt) spoor.
Niks ten nadele van de ZLSM overigens.
Draag zelfde ZLSM ook een warm hart toe.
Maar de provincie moet wel elke cent kunnen verantwoorden.
En er moet inderdaad goed na gekeken worden of deze injectie het ook waard is.
Jos
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
ruudns
Offline
Berichten: 6412
***
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #129 Gepost op:
24 May 2013, 22:04:39 »
Hum...als je als stad al een heel voetbalstadion voor miljoenen kan kopen waar maar 11 mensen werken, waarom zou je dan als provincie niet een stukje spoorlijn kunnen betalen voor die paar pegels?
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
tijgernootje
Offline
Berichten: 12263
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #130 Gepost op:
25 May 2013, 01:07:59 »
De tekst:het brengt weinig directe werkgelegenheid met zich mee, is ook een fraaie
Als toeristen er gebruik van maken en dus dingen willen kopen van de ZLSM als souvenier of in de omgeving gaan shoppen,dan zie ik directe werkgelegenheid.
Of kan jan met de pet ook een "constante " stroom toeristen aan in z'n eentje inde winkel als er normaal niet meer dan (b.v.) 20 man komen op een dag ?
En dat de PVV nu al weer tegen is,tja wat een verassing
Die zijn vaker ergens tegen,maar resultaat laten zien voor die woorden ho maar
Afijn het is te hopen dat ZLSM nog jaren over dat "nutteloze" en niet geschiedenis waardig stukje lijn mag rijden,en met wat boeit momenteel weinig mensen geloof ik.
Wat betreft de SSN 41er,ik weet niet of men t al wil doen,maar een grote ketelrevisie is ook niet goedkoop heb ik me laten vertellen
(om de jaren van stilstand en achteruigang daardoor,nog maar even te zwijgen )
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6453
Zal 't gaan, ja!
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #131 Gepost op:
25 May 2013, 07:48:52 »
Dat is nu juist het probleem bij de ZLSM ze kampen met een berg achterstallig onderhoud.
Momenteel 2 stomers rijvaardig, railbus rijdt op halve kracht (slechts een motor)
Dat is bet zo ongeveer. (Rangeer materieel niet meegerekend)
Jos
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
henk
Offline
Berichten: 22774
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #132 Gepost op:
25 May 2013, 07:49:45 »
Directe werkgelegenheid is bij het bedrijf zelf en dat stelt natuurlijk weinig voor. Het lijkt me ook niet erg relevant. Er wordt beweerd dat de stoomtrein van groot belang is voor het toerisme en daarmee voor de werkgelegenheid in het algemeen. Of dat waar is? Geen idee. Verder zijn er denk ik wat Limburgse verhoudingen in het spel die deze randstedeling niet gaat begrijpen. Jos, hoe zit dat?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
zuylen
Offline
Berichten: 4512
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #133 Gepost op:
25 May 2013, 07:56:13 »
Nou ja, volgens berekeningen in Haaksbergen, een dorp waar een andere museumorganisatie is gevestigd, was de omzet van de winkeliers zo'n zestig procent hoger door de stoomtrein.
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6453
Zal 't gaan, ja!
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #134 Gepost op:
25 May 2013, 08:14:35 »
@Zuilen.
Dat kan kloppen.
Maar momenteel draag de ZLSM niet zo heel veel bij aan het tourisme.
Dit ligt bij een gebrek aan een goede dienstregeling denk ik.
Met 6 slagen per dag tussen 9 en 18 uur red je dat niet.
Als je echt het tourisme wil dienen dan zul je wat meer moeten gaan rijden, ook na 18 uur
Je zal dan wat meer als vervoerder moeten optreden vrees ik.
70 procent van de toeristen gaat met de auto de atracties na.
Dit zou je gedeeltelijk kunnen terugdringen met een uitgebreidere dienstregeling.
Een simpel voor beeld:
Voormalig busbedrijf Hermes had een atractielijn, lijn 49.
Deze werd gereden met de zogenoemde cabriobussen.
Dat was geen succes.
Jos
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ZLSM in zwaar weer.