Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen?
door
ruudns
Vandaag
om 09:51:43
Spoor- en tramweg parafernalia
door
R1954
Vandaag
om 09:48:16
Wat was jullie allereerste loc?
door
Fleischmann-H0-Fanaat
Vandaag
om 09:48:03
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 09:32:06
booster vraag
door
Albert de Heer
Vandaag
om 09:21:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:13:58
Aachenau West
door
Montanbahn
Vandaag
om 08:50:13
Houten 23 Augustus 2025
door
Arjan6511
Vandaag
om 08:32:39
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
VAM65
Vandaag
om 07:49:13
Her-(her-)beginnen
door
henk
Vandaag
om 07:29:12
Sfeer op je modelbaan
door
NS264
Vandaag
om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Sven
Vandaag
om 00:26:56
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe?
door
hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0
door
bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg
door
Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC
door
Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
07 August 2025, 20:38:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421
door
EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw.
door
klusser
07 August 2025, 19:19:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
07 August 2025, 18:00:40
US diorama in H0
door
wob
07 August 2025, 16:57:23
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ZLSM in zwaar weer.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
Omlaag
Auteur
Topic: ZLSM in zwaar weer. (gelezen 23034 keer)
Ascona
Offline
Berichten: 485
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #120 Gepost op:
16 May 2013, 21:30:23 »
Uiteraard weet ik dat veel vsm locs goederenlocs zijn.
Over historisch verantwoorde combi's hoeven we het natuurlijk niet te hebben.
immers,zweedse locs in zuid limburg is natuurlijk ook wat,maar de locs vertonen wel gelijkenis met de NS 4000en (die uiteraard ook uit zweden kwamen,en zeker in olijfgroen ziet het er best wel nederlands uit (met een 6300 en 3700 in je achterhoofd) maar wat te denken van een 52er met blokkendozen of oostenrijkse 2 assertjes.
Wat reed er eigenlijk voor de dieseltjes op het traject qua locs en getrokken materieel?
Gelogd
Groetjes Patrick
Thom
Offline
Berichten: 4059
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #121 Gepost op:
16 May 2013, 23:01:53 »
Er wordt trouwens gesproken over "stoomtreinen", oftewel, de gehele samenstelling van de trein die rijdt.
Het kan dus net zo goed over de rijtuigen gaan, als over de lokken...
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1458
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #122 Gepost op:
17 May 2013, 16:45:22 »
Voor de diesel reden de eta accu wagens maar dat waren gevreesde en vervloekte ondingen nooit echt betrouwbaar en stoomlocs van diverse series.
Duitse stoomloc waren een zeldzaamheid,reden tot simpelveld maar verder ho maar.
Hier namen de ns locs het over.
Gelogd
Gert1
Gast
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #123 Gepost op:
17 May 2013, 18:57:24 »
Citaat van: Thom op 16 May 2013, 23:01:53
Het kan dus net zo goed over de rijtuigen gaan, als over de
lokken
...
Groeit er haar op dan?
Mvg,
Gert
Gelogd
bernhard67
Offline
Berichten: 1814
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #124 Gepost op:
17 May 2013, 21:24:13 »
Hoi Spoor liefhebbers,
Misschien is die 23-058 nog niet zo slechte lok voor de zlsm alleen zal er wel een aardig prijskaartje aanhangen om de lok terug te halen uit zwitzerland. Of Misschien moeten ze eens gaan praten met de SSN of zij niet de 41-105 kunnen huren om die in te zetten voor hun treinen Zo 41 heeft voldoende trekkracht.
Of de ZLSM moet kontact opnemen met dampftraction Oberhausen misschien kunnen ze die 41 er ook wel huren nummer 41-241 of kopen.
Het is maar een idee Ik vind persoonlijk dat een duitse stoomlok op die lijn nog helemaal zo slecht niet zo lang het maar geen Reko 50 er is die zijn er in Nederland al genoeg bij de Star en de VSM denk ook niet dat je daarmee nog mensen trekt.
Ik zou zeggen ga voor een 41 er of iets anders zo veel duitse stoomloks zijn er tegenwoordig ook niet meer om te kopen. Oja zo Duitse diesel 216 in het mooie oude rood of 215 zou ook niet verkeerd zijn staat goed naast de railbus met dan een paar zilverlingen die staan nog te koop in Gerolstein bij de VEB
groeten bernard
Gelogd
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #125 Gepost op:
17 May 2013, 21:29:16 »
Sterker nog, voor de Eta accuwagens reden er ook dieseltjes (DE1). En ik kan jullie verzekeren dat die heel wat onbetrouwbaarder waren dan de Eta. Waarom die gevreesd en vervloekt waren ontgaat mij helemaal.
Groet.
«
Laatst bewerkt op: 17 May 2013, 22:41:29 door Dolf44
»
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #126 Gepost op:
17 May 2013, 21:41:42 »
Wat historisch verantwoord is is voor de provincie van geen belang.
Punt is dat de stoomtrein de ruggengraat van toeristisch Zuid-Limburg moet zijn.
Hoe graag we met zn allen mooi historisch materieel van hier op die lijn zien, maar een tourist zal het een zorg zijn wat er rijdt.
Voor hen is het gewoon een nostalgische stoomtrein, niet meer en niet minder.
Jos
«
Laatst bewerkt op: 18 May 2013, 07:33:17 door NS 1607
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Jigsaw
Offline
Berichten: 71
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #127 Gepost op:
24 May 2013, 18:33:25 »
http://www.l1.nl/nieuws/215931-forse-kritiek-op-reddingsplan-zlsm#.UZ-WOZwhL5w
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #128 Gepost op:
24 May 2013, 18:54:34 »
Ze hebben bij de provinciale staten wel een verdomd goed punt.
De 1e zorg is nog altijd om de werkeloosheid terug te dringen.
En ik denk dat de beroepsbevolking weinig baat heeft bij de aanschaf van een stukje om het effe cru te zeggen (ongebruikt) spoor.
Niks ten nadele van de ZLSM overigens.
Draag zelfde ZLSM ook een warm hart toe.
Maar de provincie moet wel elke cent kunnen verantwoorden.
En er moet inderdaad goed na gekeken worden of deze injectie het ook waard is.
Jos
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
ruudns
Offline
Berichten: 6333
***
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #129 Gepost op:
24 May 2013, 22:04:39 »
Hum...als je als stad al een heel voetbalstadion voor miljoenen kan kopen waar maar 11 mensen werken, waarom zou je dan als provincie niet een stukje spoorlijn kunnen betalen voor die paar pegels?
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #130 Gepost op:
25 May 2013, 01:07:59 »
De tekst:het brengt weinig directe werkgelegenheid met zich mee, is ook een fraaie
Als toeristen er gebruik van maken en dus dingen willen kopen van de ZLSM als souvenier of in de omgeving gaan shoppen,dan zie ik directe werkgelegenheid.
Of kan jan met de pet ook een "constante " stroom toeristen aan in z'n eentje inde winkel als er normaal niet meer dan (b.v.) 20 man komen op een dag ?
En dat de PVV nu al weer tegen is,tja wat een verassing
Die zijn vaker ergens tegen,maar resultaat laten zien voor die woorden ho maar
Afijn het is te hopen dat ZLSM nog jaren over dat "nutteloze" en niet geschiedenis waardig stukje lijn mag rijden,en met wat boeit momenteel weinig mensen geloof ik.
Wat betreft de SSN 41er,ik weet niet of men t al wil doen,maar een grote ketelrevisie is ook niet goedkoop heb ik me laten vertellen
(om de jaren van stilstand en achteruigang daardoor,nog maar even te zwijgen )
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #131 Gepost op:
25 May 2013, 07:48:52 »
Dat is nu juist het probleem bij de ZLSM ze kampen met een berg achterstallig onderhoud.
Momenteel 2 stomers rijvaardig, railbus rijdt op halve kracht (slechts een motor)
Dat is bet zo ongeveer. (Rangeer materieel niet meegerekend)
Jos
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
henk
Online
Berichten: 22521
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #132 Gepost op:
25 May 2013, 07:49:45 »
Directe werkgelegenheid is bij het bedrijf zelf en dat stelt natuurlijk weinig voor. Het lijkt me ook niet erg relevant. Er wordt beweerd dat de stoomtrein van groot belang is voor het toerisme en daarmee voor de werkgelegenheid in het algemeen. Of dat waar is? Geen idee. Verder zijn er denk ik wat Limburgse verhoudingen in het spel die deze randstedeling niet gaat begrijpen. Jos, hoe zit dat?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
zuylen
Offline
Berichten: 4517
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #133 Gepost op:
25 May 2013, 07:56:13 »
Nou ja, volgens berekeningen in Haaksbergen, een dorp waar een andere museumorganisatie is gevestigd, was de omzet van de winkeliers zo'n zestig procent hoger door de stoomtrein.
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:ZLSM in zwaar weer.
«
Reactie #134 Gepost op:
25 May 2013, 08:14:35 »
@Zuilen.
Dat kan kloppen.
Maar momenteel draag de ZLSM niet zo heel veel bij aan het tourisme.
Dit ligt bij een gebrek aan een goede dienstregeling denk ik.
Met 6 slagen per dag tussen 9 en 18 uur red je dat niet.
Als je echt het tourisme wil dienen dan zul je wat meer moeten gaan rijden, ook na 18 uur
Je zal dan wat meer als vervoerder moeten optreden vrees ik.
70 procent van de toeristen gaat met de auto de atracties na.
Dit zou je gedeeltelijk kunnen terugdringen met een uitgebreidere dienstregeling.
Een simpel voor beeld:
Voormalig busbedrijf Hermes had een atractielijn, lijn 49.
Deze werd gereden met de zogenoemde cabriobussen.
Dat was geen succes.
Jos
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ZLSM in zwaar weer.