Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 00:01:36
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0 door Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje door Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
08 November 2025, 22:37:13
Rondom Charlois door Huup
08 November 2025, 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
08 November 2025, 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Au bord de la Cèze door Benelux795
08 November 2025, 17:49:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2 door Huup
08 November 2025, 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
08 November 2025, 14:41:46
  

Auteur Topic: ICR Stam ( MTE )  (gelezen 20071 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #30 Gepost op: 15 December 2012, 16:59:59 »
Nou ik zou zeggen, zoek zelf eerst eens naar foto's: http://www.flickr.com/groups/nederlandsespoorwegen/pool/.
Zat te vinden.

dirkjan

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #31 Gepost op: 15 December 2012, 17:34:08 »
Ik heb de volgende samenstelling naar aanleiding van de informatie die ik van Mispoes heb gekregen:



1103 / 1118 (blauw met geelfront en blauw met gele neus)
BKD (LSM setjes van MTE)
A
B
B
B (plan W2 blauw met gele deuren)

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #32 Gepost op: 15 December 2012, 18:03:17 »
Dank U  (y),

Rij je met 1 loc of met dubbel tractie?

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 447
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #33 Gepost op: 15 December 2012, 19:41:58 »
uhm nee, nu moet ik even ingrijpen de ICR3 en 4 hadden stuurkabels voor de benelux, van de ICR1 en 2 waren er later een paar voorzien van een stuurkabel in de aanloop voor de BDs, toen de eerste BDs en zouden rijden waren er nog niet genoeg ICRm rijtuigen je zag toen tussen zwolle en roosendaal vaak combinatie's met "oud" tussen nieuw......en tot die tijd reden twee of drie stammen zoals op de foto in de spits tussen eindhoven en amsterdam centraal...
Ah, duidelijk, bedankt voor de nadere info!
Met vriendelijke groeten, altijd.

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #34 Gepost op: 16 December 2012, 10:39:36 »
Mijn vraag was inderdaad tot pakweg 1985. Maar dat was dus voornamelijk een 110 of 140. En voor zover ik op foto's heb kunnen zien ook nog in diverse kleuren. Dan ga ik daar mooi naar op zoek :).

Groet,
Chris

Hoewel je buurland ICR in eerste instantie met de grensovergang Venlo-Kaldenkirchen in verband zou brengen, reden er ook (lange) ICR combinaties als extra treinen ("krantentreinen" of kerstmarkttreinen) via Arnhem de grens over. In het boek "Het grensbaanvak Arnhem-Emmerich" staan hiervan voorbeelden op blz. 61, 62 en 79. De samenstelling van de "krantentrein" was 8 ICR (2A, 4B, BKD, A) en een buffetrijtuig.
De kerstmarkttrein op blz. 79 werd zelfs door een 143 met DR emblemen gereden.
mvg, Heinz

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #35 Gepost op: 16 December 2012, 12:06:47 »
ook dit is mogelijk  :),
« Laatst bewerkt op: 16 December 2012, 12:37:36 door Railhopper »

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #36 Gepost op: 16 December 2012, 12:46:26 »
Railhopper,
ik rij met 1 loc ervoor.
Ik kan zowel de 1103 als de 1118 hier voorzetten, vandaar dat ik beide locs op de foto's heb gezet.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #37 Gepost op: 16 December 2012, 12:57:40 »
oke Bedankt Sander  (y),

misschien dat aan beide kanten een loc stond of met dubbeltractie reed :).

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5640
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #38 Gepost op: 16 December 2012, 13:24:50 »
Wat grootbedrijfplaatjes over de inzet van de sets van MTE. Opvallend is de wisselende samenstelling van de trein, er lijkt geen vaste volgorde in de stammen te zijn door de jaren.


Boxtel - station


Boxtel


Bij Venlo Bovenste Molen op een dag dat wegens werkzaamheden de spanning van de bovenleiding was gehaald.


Rotterdam CS
Groet, Frank

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #39 Gepost op: 16 December 2012, 14:30:51 »
Ja tot in Luxemburg, alleen dan met een CFL diesel als de NMBS 55.
Zelf verschillende keren met mee gegaan.
Zal eens kijken of ik er nog ergens foto`s van heb......

Maastricht - Luik (verder dan Luik weet ik niet) ook met NMBS reeks 27.
Wel een mooie combi.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366

Jan Beelen

  • Geen PB mogelijkheden
  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #41 Gepost op: 17 December 2012, 09:27:32 »
Moet er geen stuurstand achter?

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #42 Gepost op: 17 December 2012, 09:30:24 »
Die waren er toen nog niet... Behoudens de beneluxstuurstanden zijn er trouwens ook geen buurland-stuurstanden geweest. De blauwe stuurstanden zijn er alleen gekomen voor de binnenlandse dienst, en zijn verbouwd uit gewone rijtuigen.
No dress rehearsel, this is our life.

Gromit

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #43 Gepost op: 17 December 2012, 09:41:13 »
De BKD van MTE (94 002-1) is later omgebouwd tot stuurstand. :) Zie: Martijn Haman
mvg Just

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:ICR Stam ( MTE )
« Reactie #44 Gepost op: 17 December 2012, 09:46:27 »
En daarmee zijn buurland toelating verloren.
No dress rehearsel, this is our life.